אמזון זה רק מיני משברון?

עם פספוס בצפי ההכנסות ב 2 מיליארד דולר, מניית אמזון קיבלה תגובה צוננת מהמשקיעים. אך האם אמזון באמת בצרות? (10-8-2021)

אלכס קולפקוב

הסנטימנט שעלה לאחר פרסום דוחותיה של אמזון היה ללא ספק שלילי, עם פספוס בצפי ההכנסות ב 2 מיליארד דולר (צפי להכנסות בסך 115 מיליארד, לעומת 113 מיליארד בפועל), והורדת תחזית ההכנסות לרבעון השלישי שיסתכמו ב 106-112 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים ל 118.5 מיליארד דולר אך,

האם אמזון בצרות?

סך ההכנסות לרבעון השני של 2021 הגיעו ל 113 מיליארד דולר, לעומת הרבעון הקודם 108.5 מיליארד דולר, צמיחה של 4% מרבעון לרבעון. ההכנסות צמחו ב27% מהרבעון המקביל. בנוסף, ה EBITDA לרבעון השני גדל ב 36% מהרבעון המקביל ב2020, אולם, ירד ב 14% מהרבעון הקודם. אז עכשיו בואו נשים הקשר למספרים.

מגפת הקורונה יצרה צמיחה מטורפת שהייתה צפויה שתהיה א-אורגנית עקב העובדה שיום בהיר אחד לא יכולנו לבקר בחנויות הקמעונאות כפי שהיינו רגילים, אלא להזמין מהבית.

רבים מאלה, ימשיכו להזמין לעיתים תכופות מאמזון, בעוד שאחרים יחזרו להרגלים הקודמים שלהם. עדיין, כפי ראינו אצלנו בארץ הקודש, לאחר הסגרים, הציבור היה צמא לבקר בחנויות, לצאת החוצה, לעשות מה שנאסר עליו כל התקופה, "להרגיש נורמלי" שוב, והם ישובו לאמזון, ולרכישות מהאינטרנט ברגע שההרגשה הזו תעבור.

מהסיבות האלה, הצמיחה של הרבעון השני של 2021, נועדה להצטמק ביחס לקצב המדהים של הרבעונים העוקבים. אולם, החברה עדיין הצליחה להגדיל את הכנסותיה בכמעט 6% לעומת הרבעון המקדים, ו 4% לעומת הרבעון הקודם, לא משהו מה בכך.

וריאנט הדלתא שמחזיר את העולם אל ההגבלות ככל הנראה ישנה את התמונה לרבעונים הבאים של השנה, ואף, דווקא ישפיע לטובה להכנסותיה של אמזון.

מלבד זאת, נקודה מעניינת היא שזרוע הענן של אמזון (שמחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר אל מול מייקרוסופט וגוגל) צמחה ב 37% (סך מכירות) משנה לשנה, והרווח התפעולי עלה ב 25% משנה לשנה ל4.2 מיליארד דולר. חטיבת ה AWS היא ללא ספק העתיד והקטר של אמזון, היא החלוצה והיא דוהרת עם הענן קדימה, בזמן שהמתחרות מנסות להשיג אותה.

ההשקעות של החברות מתמקדות בעולם הזה (כמו גם של מתחרותיה).

שינוי בכיסא המנכל ומכשולים מלפנים­

 ג`ס בזוס הוא ללא ספק דמות ניהולית יוצאת מן הכלל, שידע שלנהל את החברה לאחר המגפה תהיה משימה מאתגרת בלשון העטה. הוא בחר להנות עם המיליארדים שלו ולטוס לחלל.

אי אפשר להאשים אותו. בינתיים, המנכל החדש אנדי ג`סי נכנס לתפקיד המנהל לאחר 24 שנים בחברה. בעוד שרבים עשויים לראות בלכתו של בזוס כדבר שלילי, זה יכול גם להביא הזדמנות למנכל החדש עם הקול הרענן ורצון להוכיח את עצמו. אפל שגשגה לאחר המעבר מסטיב ג`ובס לטים קוק ובתקווה, זה יהיה גם המקרה של אמזון. העבודה שלו לא תיהיה פשוטה כשהקונגרס יחפש להגדיל את הרגולציה על ענקיות הטכנולוגיה ושוק העבודה גם מציב אתגרים במספר חזיתות. ג`סי זכה לאמון בזכות לאן שהביא את זרוע ה AWS הרווחית מאוד של החברה, מה שמראה שהחברה מאמינה שזה אפיק הצמיחה העתידי של החברה.

מסקנה: בטווח הקרוב-בינוני קיימת אי וודאות לא מעטה, אם כי ירידה זו עשויה להיות הזדמנות למשקיעי הלונג.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: