עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

ביודיזל-דלק למען הסביבה

הביו דיזל שלהם משווק למספר סקטורים כמו רכב, תעשייה ואנרגיה ופה נכנסת לתמונה חברת REGI. מה הסיפור שלה? (27-12-2020)
ביודיזל-דלק למען הסביבה

טל אילן

ברצוני להכיר לכם היום את אחת מחברות האנרגיה הירוקה המעניינות בעולם-חברת  REGI.
 
לשוק האנרגיה הירוקה יש בעיה אחת לפי דעתי, טיימינג. כרגע העולם צמא לאנרגיה מתחדשת ואנרגיה ברת-קיימא נהייתה למעין הבטחה של ארץ זבת חלב ודבש שכולם מחכים להגיע אליה, אבל בפועל הטכנולוגיות עדיין נתקלות בקשיים.
 
ממה זה נובע? יכול להיות שפשוט הקדימו קצת את המאוחר, ישר קפצו לייצור של אנרגיה חדשה לגמרי מבלי לנסות לווסת את האנרגיה שמוכרת לנו ליותר יעילה ופחות מזיקה, לדוגמא דלק שכן זמין לנו והשוק מלא במכוניות שכן יודעות להכיל אותו ולא צריכות שיפורים ייעודיים.
 
כולם רוצים את כל ההמצאות החדשניות שלא מפסיקים לשמוע עליהן, חברות נסחרות בוול סטריט במחזורים משוגעים למרות שהן רחוקות מלהראות רווחיות, ובפועל? גם החברות הכי גדולות מתקשות לעמוד בביקוש ולספק רווחים, והחברות ממשיכות לצמוח בבורסה רק בשם הרעיון, מה שלדעתי נורא מסוכן.
אם היו אומרים לכם שהייתה חברה שכן מספקת רווחים, הטכנולוגיה שלה כבר מתפשטת בעולם והיא משתמשת בדלק שכולנו מכירים אבל כשהיא משתמשת בו היא עושה זאת תחת התקנים הכי מחמרים של זיהום אוויר, כנראה הייתם חושבים שכבר הייתם שומעים עליה אבל עושה רושם שלא הרבה בכלל היו מודעים אליה עד הזמן האחרון. 
 

משפרים את המוצר הקיים

 
אז מה REGI עושה? דיזל.. ביו דיזל ליתר דיוק. הם יודעים לקחת שומן צמחי ושומן מבעלי חיים ולהעביר אותם הליך כימי ובסופו כאשר מוסיפים את המוצר לדיזל רגיל מקבלים דלק הרבה יותר יעיל, ידידותי לסביבה וחסכוני.
למי זה טוב? לכולם.
 
הביו דיזל שלהם משווק למספר סקטורים כמו רכב, תעשייה ואנרגיה ויש להם כבר תחנות פועלות וקווי הפצה משלהם בכל רחבי ארצות הברית כאשר הם לאחרונה התחילו בכניסה לאירופה ואף הקימו חברת בת בגרמניה. מוצר הדגל המוגן בפטנט שלהם (נפרט עליו בהמשך) עומד בתקן בין המחמירים בעולם לזיהום אוויר ורוב המוצרים שלהם יכולים להיות משומשים במנועי דיזל רגילים לגמרי.
 
 
 
הביו דיזל עולה על הדזיל הרגיל במספר פרמטרים:
 
1.חיכוך במנוע: הביו דיזל מטבעו הוא חומר יותר חלק, ושימוש בו מפחית חיכוך בין חלקים שונים במנוע ובבוכנות. לדיזל רגיל צריך להוסיף תוספים מיוחדים ויקרים אשר יסייעו לו למנוע את החיכוך. מניעת חיכוך משמעותה בסופו של דבר מניעת בלאי וחיי מנוע ארוכים יותר לצד מנוע יותר שקט. כפי שתוכלו לראות מטה הביו דיזל יותר יעיל בהרבה.
 
 
2.דירוג Cetane יותר גבוה. הCetane מצביע על איכות השריפה של הדלק. ככל שדירוג הCetane של הדלק יותר גבוה כך תהיה הנעה ראשונית יותר מהירה ודחיסה יותר חלקה ואיכותית בבוכנה.
 
3.שריפת מזהמים הרבה יותר יעילה. למנוע דיזל יש פילטר מיוחד הנקרא DPF שנועד למנוע מכמה שיותר חלקיקים מזהמים לעזוב את הרכב לאחר שריפת הדלק. הפילטר אוגר את כל החלקיקים ובסופו של דבר לאחר שמתמלא, מתחמם ושורף אותם. ביו דיזל מייצר הרבה פחות חלקיקים מזהמים מה שמקל על הפילטר לעשות את עבודתו בפחות לחץ וככה מונע בו בלאי ותחזוקה (שיכולה להיות יקרה).
 
 
4.שימוש בביו דיזל מוביל לפליטה של עד 86 אחוז פחות גזי חממה לסביבה בהשוואה לרכב מונע דיזל פטרוליום רגיל.
 
 
5.עובד בצורה יעילה יותר במזג אוויר קר. לתרכובת הכימית יש שלוש פורמולות שמתפקדות כרגיל לגמרי בקור של עד מינוס 2 מעלות. כלי רכב לא מפסיקים לנסוע כאשר הטמפרטורה צונחת אבל כאשר היא מגיעה לנקדה מסוימת בה השמן מתקרר – קשה למנוע הרבה יותר לתפקד.
 
 
6.דלק ביו דיזל בטוח הרבה יותר לשינוע ואחסון.
 

יכולות ייצור והפצה הגדולות בארה"ב

 
REGI הפיקה ושדרגה יותר מתקנים ליצור ביו דיזל מכל חברה אחרת בארה"ב. כרגע הם מתרכזים בהפצה באמריקה והשוק המרכזי שלהם הוא המשאיות, חברות הפצה צריכות לעמוד בתקנים מסוימים של זיהום הסביבה (טרנד שגובר 
בשנים האחרונות לשמחת חובבי הסקטור והחברות) ולכן לא יהיה נדיר למצוא עמדות תדלוק של ביו דיזל בתחנות עצירת משאיות, תחנות כאלו נפוצות בארצות הברית.
 
לדוגמא, העיירה איימס במדינת איווה הודיעה שהיא רוכשת 7 משאיות חדשות שיסעו רק על ביו דיזל של חברת REGI, העיירה להוטה להפחית את זיהום האוויר של תושביה.
 
רוב המתקנים של REGI נמצאים על גבולות החוף המערבי / המזרחי, שם נמצאות מדינות יותר ליברליות ומעודדות את הנושא. 
 
 
ישנם ריכוזים גדולים במזרח ומערב ארה"ב וגם בחלקים של הצפון. באירופה, יבשת שנורא מקדשת את איכות הסביבה הם עכשים מתחילים לתת אותות ולאחרונה הקימו חברת בת בגרמניה וגם מפעל ייצור.
 
לחברה מגוון גדול של לקוחות בעיקר מתחום השינוע והלוגיסטיקה, אך היא מכוונת לעוד מספר שוקים כמו תעשייה, אנרגיה וחימום.
 
החברה מייצרת שמן בעירה לחימום ביתי או לתעשייה המפיק כעד 125 אחוז יותר אנרגיה לפאונד יותר מחומרי בעירה אחרים, מפיק הרבה פחות חלקיקים וגזי חממה והוא מיוצר מחומרים טבעיים מה שמשפיע לטובה על המחיר.
 
אחד מהחומרים שנוצרים בתהליך הכנת הביו דיזל הוא גליצרין גולמי, חומר מתקתק שמשמש להמון מטרות, העיקרית בהן היא האכלת בעלי חיים. REGI היא יצרנית הגליצרין הגולמי הגדולה בצפון אמריקה ומשתמשת בו כאפיק הכנסה נוסף לחברה כאשר משווקת אותו בעיקר לחוות.
 
 

פריצת דרך בדיזל ידידותי לסביבה

 
כפי שציינתי למעלה לחברה מספר שווקים רלוונטיים ויש להם ליין מוצרים די רחב, גם למוצרים שפירטתי למעלה יש כמה סוגים שכל אחד מהם בעל ייחודיות שונה. בנוסף לכל אלה הם מייצרים ביו דיזל שיכול להתערבב עם דיזל לרגיל באחוזים שונים, לצד דלק ודיזל רגילים עם רמת סינון גבוהה שתורמת לשמירה על איכות הסביבה. אני בוחר להתעכב על מוצר אחד שלהם שמוגן בפטנט ונחשב לחוד החנית.
 
REG Ultra Clean – תערובת של ביודיזל איכותי עם דלק מתחדש היוצרת נוזל דלק בעל אחת מרמות הפחמן הנמוכות שקיימות היום. המוצר מוריד את פליטת המזהמים לרמה כל כך נמוכה עד כי אושר לשימוש ע"י  California air resources board בעלת תקנים מחמירים מאוד.
 
מה שאני חושב שהוא נורא ייחודי במוצרים האלה, הם שלא מצריכים שינוי גדול מדי. רובם עובדים עם מנועי דיזל קיימים, לכן אם אדם רוצה להתהדר בג`יפ מסוים ונמנע מכך בגלל שמנוע הדיזל שלו מזיק לסביבה בצורה מחרידה אז הביו דיזל ישנה לו את כל התמונה, גם אדם שרוצה להחליף אותו מהסיבה הזו כבר לא יצטרך לפתוח את הכיס ולהוציא סכום עצום על טסלה חדשה. ככל שהזמן יעבור ויבקשו פתרונות יותר מיידיים המוצר הזה יהפוך ליותר רלוונטי. 
 
לו היו משתמשים היום באפשרויות שהחברה מציעה לתעשייה בלבד, זיהום האוויר ממש לא היה מדאיג אותנו, אני מחכה בקוצר רוח לרגע שהיא תתחיל לשווק חזק ולפתוח קווי ייצור בסין.
 
לחברה כבר ליין אפ דיי מרשים של לקוחות הכוללים חברות ענק 
מי שקרא את הסקירה שעשיתי על PLUG בטח רואה קצת דמיון, חברות שינוע נורא להוטות למצוא פתרונות יותר זולים ושיותר מתאימים למודעות הסביבתית של היום. ההבדל הוא שהביו דיזל מתאים לעוד מספר שווקים וקצת יותר רלוונטי כרגע (לא שאני חלילה בא לזלזל בPLUG, הצמיחה של המנייה מדברת בעד עצמה). 
 
 

הביקוש לביו דיזל הולך לזנק

 
קליפורניה היא דוגמא טובה למדינה שמנסה לדחוף את השינוי בשימוש בדלקים מתכלים (וזקוקה לו נואשות). תראו בעצמכם את הצפי לצמיחת הביקוש בביו דיזל בשנים הבאות בקפליפורניה ובשאר העולם:
 
 
המוטו של החברה הוא "במקום הנכון, בזמן הנכון", האמת נשמע לי מאוד תואם את המציאות שאנחנו נמצאים בה.
ברבעון השלישי החברה מכרה 176 מיליון גלונים של ביו דיזל מול ייצור של 137 מיליון גלונים, כאשר בדוח שהציגה בסוף הרבעון הכריזה על תוכנית התפשטות במדינת לואיזיאנה בארה"ב שאמורה לעלות את קצב הייצור ל340 מיליון גלונים לשנה (רק במפעל המדובר).
 
בדוח הם הציגו רווחיות בפעם הראשונה עם הכנסה נטו של 28 מיליון דולר, דבר מרשים לאחר שהמחירים ירדו והתעשייה עדיין סובלת מעיכובים עקב נגיף הקורונה.
הדוח האחרון שיקף שנה לא פשוטה כמו שחוו עוד חברות רבות, אבל REGI עדיין הצליחה לשמור על יציבות תוך כדי שסה"כ היא מראה יותר ביקוש באירופה.
 
 

בניגוד לירידות השוק

 
REGI ראתה השנה זינוק ביותר מ200 אחוז במחיר המניה בניגוד לירידה של 34 אחוזים של סקטור הנפט והגז. כרגע יש למניה ממוצע מאוד מעניין של עליה בעשרה אחוזים בשבוע, ובינתיים היא שומרת עליו.
 
החברה  רשמה הכנסות גולמיות של יותר מחצי מיליארד דולר השנה ובפעם הראשונה הראתה רווחיות ובכל ניצבת עם מכפיל על ההון 6.68 ומכפיל עתידי של 15.08. 
 
המכירות של החברה עלו בקצב מסחרר ב2018-19 אבל לאחר מכן הגיעה הקורונה ועצרה במעט את הגדילה.
כרגע ההכנסות צפויות לצמוח באיזור החמישה אחוזים לשנה לפחות עד 2022.
 
 
 



מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

 

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות וכל הפועל על בסיס מאמר זה-לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו. צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בשום צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

כמו כן,כותבי המאמרים, נותנים שירות לחברות ציבוריות בתחום ייעוץ להנפקות,והם עשויים להיות יועצי הנפקות בחברות המדוברות.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

 

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת