האם זה הקיץ של פתאל?

פתאל אחזקות דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2021 וצופה כי הכנסותיה ב2022 יעלו מעל מיליארד שקל ביחס ל2021. והאם הביטקוין בדרך לשיאים חדשים? (28-3-2022)

דורון בראס

הקיץ של פתאל?

פתאל החזקות דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2021, המלמדות על צמיחה חדה בהכנסות, כתוצאה מהעלייה בשיעורי התפוסה בכל אזורי הפעילות של החברה בארץ ובחו"ל.

פתאל צופה כי הכנסותיה משירותי אירוח ב-2022 יהיו 5.5-4.8 מיליארד שקל - לעומת 3.04 מיליארד שקל ב-2021. הקבוצה צימצמה את ההפסד מ-1.3 מיליארד שקל ל-226 מיליון שקל ב-2021. נכון לתאריך פרסום הדוח לחברה יתרת מזומנים ושווי מזומנים של כ-0.8 מיליארד ש"ח.

המשקיעים אוהבים את הדוח ומניית החברה עולה ב-7%.

פתאל החזקות היא חברת החזקות ישראלית לניהול בתי מלון בשליטתו של המלונאי ואיש העסקים דוד פתאל. הנכס העיקרי של החברה הוא חברת בת בבעלות מלאה בשם מלונות פתאל בע"מ, המחזיקה חלק ממלונות הקבוצה, ולה חברת בת בשם פרותאל תיירות בע"מ המחזיקה חלק אחר ממלונות הקבוצה. 

הקבוצה עוסקת בניהול והפעלה של בתי מלון תחת המותגים "פתאל", "הרודס", "לאונרדו", "מלונות U" ו-NYX. מנכ"ל ויו"ר "פתאל החזקות" הוא דוד פתאל.

זמן הביטקוין?

הביטקוין רושם את השבוע הטוב שלו השנה - זינוק של 13%, כשהמטבע הגדול לפי שווי מזנק לרמה הגבוהה שלו מאז תחילת ינואר.

בשעות האחרונות ניכר שביטקוין עלה באלפי דולרים כאשר הוא הגיע אל רמת מחיר של $47,100. ניכר כי זאת הייתה פריצה שלוותה בעלייה אגרסיבית. מפה לא ידוע איך הביטקוין יתנהג, אך מוערך שהעליות הללו ייבחנו ביומיים הקרובים.

הטווח בין 44,000 ל-45,000 דולר היווה תקרה שעל הביטקוין לחצות על מנת שנוכל לראות המשך עלייה בטווח הקצר. הביטקוין עמד בציפיות והמשיך עד למחיר של 47,000 דולר.

הביטקוין מטפס כבר יום שישי ברצף, הערכות רבות מדברות כי אחת הסיבות למגמה היא כוונת הארגון Luna Foundation Gourd לקנות ביטקוין בשווי של 3 מיליארד דולר, וכבר החל ברכישות ענק.

מעניין לעקוב ולראות מה קורה בעקבות רכישת הענק הזו.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: