האם כדאי לשים עין על חברות התעופה?

בתקופה שהמדדים המובילים חוטפים מכה קשה, דווקא חברות התעופה, שחטפו אולי את המכה הקשה ביותר בקורונה, מחזיקות מעמד. כמה מילים על שתיים מהמובילות בעולם. (1-6-2022)

דורון בראס

מעלים ציפיות

מספר נתוני מפתח לגבי שתיים מחברות התעופה המובילות בעולם:

1. יונייטד איירליינס עדכנה לאחרונה את התחזיות שלה לרבעון השני, והדגישה כי היא צופה לביקוש חזק מאד לטיסות.

2. אנליסטים רבים העלו לאחרונה המלצות קנייה למניות דלתא איירליינס ויונייטד איירליינס, ונראה שהאנליסטים שוריים עבור ענף התעופה בכלל.

3. שתי המניות נסחרות במכפיל רווח עתידי 6.

העליות האחרונות בשווקי הנפט לא הפעילו לחץ רב מדי על מניות חברות התעופה, שנסחרות הרבה מעל לשפל במרץ האחרון, זאת על רקע ציפיות לעונת קיץ חזקה.

יונייטד איירליינס

יונייטד איירליינס העלתה לאחרונה את התחזיות שלה לרבעון השני. החברה צופה כי סך הרווח לכל מייל מושב זמין יגדל ב-23%-25% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. התחזית הקודמת הייתה לצמיחה של 17%.

יחד עם זאת, יונייטד איירליינס ציינה כי המחיר הממוצע שלה לגלון דלק יעלה מההערכה הקודמת של 3.43 דולר ל-4.02 דולר.

כתוצאה מכך, הרווח התפעולי המתואם שלה יהיה קרוב לרמה של 10%, בהתאם לאומדן הקודם. למרות שמחירי דלק גבוהים פוגעים ברווחיות, מה שמעניין את השוק בחברות התעופה זה הרווח לכל מייל מושב שצפוי לעלות.

נכון לעכשיו, אנליסטים צופים כי יונייטד איירליינס תדווח על רווח של 1.01 דולר למניה בשנה הנוכחית ו-7.23 דולר למניה בשנה הבאה, כך שהמניה נסחרת במכפיל רווח אטרקטיבי של 6.

דלתא איירליינס

האנליסטים העלו את הערכותיהם על דלתא איירליינס בשבועות האחרונים. החברה צפויה לדווח על רווחים של 2.85 דולר למניה ב-2022 ו-6.17 דולר למניה ב-2023, כך שהמניה נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי 6, בקנה אחד עם יונייטד איירליינס.

יש לציין כי הערכות האנליסטים ממשיכות לנוע גבוה יותר למרות המגמה השורית החזקה בשוקי הנפט. בשלב זה, נראה שהביקוש לטיסות חזק מספיק כדי לקזז את מחירי הדלק הגבוהים.

עם זאת, משקיעים יצטרכו לעקוב מקרוב אחר מחירי הדלק מכיוון שמהלך עלייה נוסף עלול להפעיל לחץ על הערכות האנליסטים ולפגוע במחיר מניות התעופה.

רוצים לקבל את הסקירות הכי מקצועיות בארץ, מפגשי משקיעים, עדכונים חמים לפני התקשורת ועוד? תצטרפו עכשיו ל"ישראל בורסה". הרשמה בקישור.

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: