הגיים צ`יינג`ר של אריק קוטלר

מניית ארקו עלתה בתוך שבועיים בלבד ב-140 אחוזים לאור צפי מיזוג בנסדק. המהלך הזה טורף את הקלפים. מה בדיוק קרה כאן ולאן זה הולך? (23-7-2020)

עינב כהן

עלייה של 140% בשבועיים, במנייה ממדד ת"א 90, איננה מחזה שכיח בשוק ההון הישראלי.

מי שעשתה את זה ,היא מניית ארקו, שאותה הרבנו לסקר באתר בשנים האחרונות (המאמר שלנו מלפני שלוש שנים)

את מה שהתרחש כעת בחברה ובמנייה ,צפינו שוב ושוב, למרות שהמספרים בשוק ההון לא הסכימו איתנו ואפילו לא קרוב.

בשבוע שעבר, נפל דבר בארקו, עם הודעה שהביאה לעלייה של 140% במנייה בתוך שבועיים בלבד, כאשר ארקו הודיעה רשמית, כי היא מכוונת למיזוג בנסד"ק לפי שווי לחברת הבת GPM לפי שווי של מיליארד דולר ו1.5 מיליארד דולר סך הכל לחברה הממוזגת.

עסקת SPAC-נשיא קוקה קולה בפנים

ארקו מתמזגת בשיטה נפוצה בארה"ב שאיננה מוכרת בארץ.

מדובר בחברת רכישה ייעודית, שמגייסת הון רב, ומחפשת חברות איכותיות למזג לתוכה בתוך שנתיים מקסימום מהגיוס הציבורי.

החברה אליה ארקו וGPM מתמזגות נקראית HAYMAKER (סמבול HYAC).

כדאי להכיר את צוות הניהול של היימיקר כדי להבין כמה הצוות מאחוריה עוצמתי.

מי שעומד בראש החברה הנו מר סטיבן ג`יי הייר.

מדובר באחד מאנשי העסקים הגדולים בארה"ב- היה סמנכ"ל ונשיא חברת קוקה קולה,נשיא מערכת השידור טרנר ועוד רבות.

נשיא החברה, הנו מר אנדרו הייר,בכיר לשעבר באמריקן אקספרס,ועם ניסיון בגיוס של מעל 2 מיליארד דולר לחברות.

החברה גם מעסיקה אנליסטים ובנקאים מהשורה הראשונה בעולם,שרק השמות שלהם בלבד שווים עשרות מיליוני דולרים.

285 אגורות למנייה

במזכר הכוונות, שפורסם לציבור,חברת היימייקר צפויה לרכוש את  מניות ארקו ואת מניות המיעוט  של GPM, בתמורה לתשלום מזומן של 200 מיליון דולר ולהקצאת מניות. בעלי מניות ארקו יקבלו במסגרת העסקה כ-40% ממניות החברה הממוזגת וכן סכום של 150 מיליון דולר במזומן.

אך לפני כל זה,ארקו צפויה  לבעלי מניותיה דיבידנד בגובה של יתרת העודפים הפיננסיים שיהיו בקופתה שעומדים על כ175 מיליון ש"ח בניכוי חובות.

על פי החישוב שעשינו, באם העסקה תיסגר,בעלי מניות ארקו צפויים לקבל כ- 285 אגורות למנייה בשילוב מניות ומזומן,פרמייה של 61% על מחירה כעת בבורסה, וכל זה בהנחה שמניית היימקר איננה קורסת בנסד"ק, מה שכרגע לא קורה ולכאורה אין סיבה שייקרה לאור מכפילי המתחרות בסקטור.

מה מצאו היימקר בארקו?

כפי שכבר ציינתי, השוק הישראלי התקשה להבין את מורכבותה של חברת ארקו והעדיף להתעלם ולאורך זמן רב המנייה היתה בכשל שוק, אבל מי שהעמיק הבין שמדובר במפלצת פיננסים בהתגלמותה, וכשהשוק הישראלי שפט לרעה את ההפסדים בשורה התחתונה של GPM, מנכ"ל החברה, אריק קוטלר, התרכז בלהגדיל את החברה, והשקיע כסף ברכישת תחנות חדשות, על מנת להביא את החברה לשווי גבוה בהנפקה עתידית על פי מכפיל אביטדה ולאו דווקא מכפיל רווח, כפי שנהוג בתחום הזה בארה"ב.

למה מדובר במפלצת פיננסית?

אריק קוטלר, עומד היום במקום ה-5 בגודלו בכל ארה"ב בתחום תחנות הדלק ובחנויות הנוחות, עם פעילות ב-1,400 אתרים ב-23 מדינות בארה"ב- כ-1,270 תחנות דלק וחנויות נוחות צמודות המופעלות בידי GPM, ועוד כ-130 תחנות דלק המופעלות על-ידי צדדים שלישיים, שלהם מספקת GPM דלקים.

בסופו של יום,קוטלר ממזג את החברה שלו לפי מכפיל אביטדה של 11 לשנה הנ"ל ומכפיל 9 לשנה קדימה, כאשר החברות המתחרות נסחרות במכפיל 10-12 לשנה קדימה.

המהלך של קוטלר- למה דווקא עכשיו?

המחזיקים הותיקים של מניית ארקו, ציפו כבר זמן רב לעסקה הזו.

ההערכה היתה ,שקוטלר ינפיק את החברה, או ימכור אותה, כאשר הסקטור שלו יתקרב לשיא כל הזמנים ואז הוא בעצם יעשה את האקזיט שלו.

אבל לא כך הדבר. קוטלר ממזג את החברה,בתוך עננת הקורונה, בזמן שנראה בעייתי מאד לתחום תחנות הדלק, למרות שבדו"ח האחרון המספרים שלו היו מצויינים בשל המכירות בחנויות הנוחות ומחירי הנפט הנמוך שסייעו לו להגדיל מרווחים במכירה למרות הביקוש החלש בשל מיעוט רכבים בכבישים.

אז מה בעצם קורה כאן?

אם אני מנסה להבין נכון את התמונה, יש פה סיבה אחת מרכזית למיזוג הזה-קוראים לו עסקת אמפייר.

בעסקה זו, שדווחה וצפויה להסתיים בהמשך, תרכוש GPM פעילות סיטונית הכוללת אספקת דלקים לכ-1,500 תחנות דלק המופעלות בידי צדדים שלישיים, וכן פעילות קמעונית הכוללת 75 תחנות דלק וחנויות נוחות שיופעלו בידי GPM.

בעסקה זו GPM המוחזקת ב75% בידי ארקו, בעצם תכפיל את גודלה!

אני מעריך, כי קוטלר, שהנו אשף פיננסי מהגדולים שנתקלתי, עשה אחד ועוד אחד, והבין שעכשיו זה הזמן לפני ההתפוצצות הגדולה.

העסקה הזו משרתת אותו מכמה כיוונים- מיזוג לפני עסקת ענק שתעלה אותו למקום הרביעי בדירוג תחנות הדלק בארה"ב ועשויה לתת לו תמחור בדומה לחברות דומות. (קייסי במקום הרביעי כרגע נסחרת לפי שווי שוק של 5.9 מיליארד דולר),העסקה הזו מספקת לו יח"צ משמעותי בשוק האמריקאי בתור חברה ציבורית,הכנסה של הון רב לקופת החברה מה שיעזור להוריד את רמת החוב בצורה מהותית, והכנסה של צוות ניהולי רציני לחברה שיכולה להקפיץ את GPM למעמד הבא- הפיכה לאחת משלושת השחקניות המובילות בתחנות הדלק בארה"ב. כמעט בלתי נתפס.

מה ייקרה עם המנייה?

מניית ארקו תימחק מהמסחר, אך חברת היימיקר הממוזגת תיסחר כמנייה דואלית בנסדק ובישראל,כאשר מחזיקי מניית ארקו יקבלו את המנייה הזו בבורסה הישראלית.

החברה הממוזגת כאמור, תתמזג לפי שווי של מיליארד וחצי דולר וצפויה להיכנס למדד ת"א 35 ולקבל ביקושים מתעודות הסל.

לסיכום, אריק קוטלר עושה גיים צ`יינג`ר נדיר בשוק הישראלי.

מדובר באשף פיננסי, שגם היום, לאחר האקזיט שעשה, (העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה באם לא יהיו תקלות בדרך), אני בטוח שעוד נשמע ממנו רבות.

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: