עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

EMAN-הדור הבא של המסכים?

חברת EMAN, בעלת פוטנציאל להיות שחקנית מפתח בתעשיית ה OLED ואף להוביל אותה. האם היא רק בתחילת דרכה? (7-9-2020)
EMAN-הדור הבא של המסכים?

אלכס קולפקוב

האם חברת eMagin Corporation סימבול EMAN עומדת להיות הדור הבא בעולם המסכים?

במהלך השנים האחרונות ראינו כיצד חדרה טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך בתחום המסכים אל תוך המינסטריים.

כן, אני מדבר על טכנולוגיית ה OLED, הנמצאת כיום כמעט בכל מכשיר אלקטרוני בעל מסך המיועד לשוק הביניים ומעלה.

כתוצאה מהפיכתה של טכנולוגיה זו לסטנדרט תעשייתי, אנו רואים השקעות נרחבות במחקר ופיתוח על מנת לשפר את טכנולוגיית ה OLED ולהביאה ליכולות חדשות ולמוצרים חדשים שאליהם היא טרם הגיעה.

בסקירה זו ארצה להציג לכם חברה קטנה אך מאוד מעניינת (ואף פורצת דרך) בתחום טכנולוגיית ה OLED אשר יש לה את הפוטנציאל להיות שחקנית מפתח בתעשיית ה OLED ואף להוביל אותו.

 

"עובדת עם אלביט מערכות"

חברת אימג`ין מייצרת דיודות פולטות אור המבוססות על חומר אורגני, במילים אחרות OLED, על בסיס מיקרו מסכים לשימוש במכשירי דימות ובמחשוב הדור הבא.

במהלך שלושת החודשים האחרונים, אימג`ין זכתה מענקים ממחלקת ההגנה האמריקאית בסכום מצרפי של 39.1 מיליון דולר לשלוש שנים. כמו כן, החברה הכריזה בשיחת הועידה אחרונה שהיא זכתה בעוד שני פטנטים חדשים, אחד קשור לטכנולוגיית התצוגה, בעוד שהשני קשור לטכנולוגיית ה Direct Patterned Display, בקיצור "dPd" המהפכנית. החברה מחזיקה כיום, בסיכום שני הפטנטים החדשים שאושרו, כ 42 פטנטים שאושרו, ועוד 40 פטנטים המחכים לאישור.

 

לכאורה, שני הפטנטים שאושרו והמענקים ממחלקת ההגנה האמריקאית נותנים תוקף לכך שהחברה אכן מחזיקה בטכנולוגיה העדכנית ביותר עבור המוצרים הצבאיים שלה. אולם, החברה תוכל ואף צריכה להשתמש במענקים שקיבלה ובפורטפוליו הפטנטים העצום שהיא מחזיקה לטובת פיתוח שני עסקים פוטנציאליים גדולים הרבה יותר.


1.  השווקים המסחריים והצרכניים של המציאות רבודה ומדומה (AR\VR).

2. רישוי של הטכנולוגיה שלה לשוק המיקרו מסכים.

 

לחברת אימג`ין ישנם כיום לקוחות בשווקים הצבאיים, צרכניים, רפואיים ותעשייתיים לשימוש במוצרים כמו AR\VR, תאי טייסים בכלי טיס, מערכות תצוגה עילית, כוונות תרמיות, משקפות לראיית לילה, מערכות נשק עתידניות, מערכות MRI ו LASIK (שינוי פני הקרנית באמצעות לייזר; ניתוחי עיניים לשיפור כושר הראייה).

 

למעלה, ניתן לראות את המוצרים השונים שבהם נמצאת הטכנולוגיה של החברה ואת החברות השונות ומהתעשייה הביטחונית (אלביט מערכות הישראלית) שאיתן עובדת אימג`ין בתחום הצבאי והתעופתי.

 

מכאן לאן?

 

בסוף הרבעון השני, העתודות של אימג`ין צמחו ל 14.5 מיליון דולר כאשר 13.2 מיליון דולר צפויים להישלח בתוך שנים עשר החודשים הקרובים. העתודות צמחו ב 24% בהשוואה לעתודות בשווי 11.7 מיליון דולר בתחילת השנה.

 

העתיד של אימג`ין נראה בהיר מכיוון שטכנולוגיית התצוגה dPd של החברה ככל הנראה מחזיקה מספר יתרונות מרכזיים על פני תצוגות OLED של המתחרים. על פי דוח שהשווה את טכנולוגיית ה OLED של אימג`ין לעומת זו הנפוצה בשוק, לטכנולוגיית ה dPd יש שני יתרונות גדולים.

 

כפי שניתן לראות בגרפים למעלה, בעבור אותה כמות כוח (חשמל), טכנולוגיית dPd מביעה ביצועים טובים יותר של `בהירות` לעומת טכנולוגיית ה OLED הנוכחית בשוק (WOLED). כלומר, בבהירות גבוהה יותר ופחות צריכה של חשמל, שני מדדים חשובים לשוק המיקרו-מסכים.

 

החברה משיגה זאת בעזרת טכנולוגיית dPd שלה המוגנת בפטנט. בהשוואה של שני המקבצים בפינה השמאלית התחתונה של התמונה למעלה, תצוגת WOLED מסורתית (השמאלית) משתמשת ב OLED לבן עם פילטרים בצבעים של אדום\ירוק\כחול - פילטר אשר סופג כ 80% מהאור.

 

טכנולוגיית ה dPd של אימג`ין (הערימה הימנית) נפטרת מפילטר הRGB (אדום,ירוק,כחול) ובמקום משתמשת בפולטני RGB משובצים (embedded RGB emitters) אשר בהשוואה הינם סופר בהירים. זהו הבדל משמעותי ויתרון תחרותי מכיוון שהחדשנות של אימגין מובילה לתצוגות בהירות יותר שהן קלות וקטנות יותר, ובעלות חיי סוללה גדולים יותר - כל אלה מדדים מרכזיים לא רק בחומרה צבאית אלא גם בעבור שווקים לצרכן.

 

כתוצאה מהטכנולוגיה הפורצת דרך של החברה בדמות טכנולוגיית ה dPd, ועקב מתקן הייצור האמריקני של החברה (42,000 רגל רבוע בניו יורק, מתקן עבר של IBM), זה לא מפתיע שהיא תפסה את תשומת הלב של מחלקת ההגנה האמריקאית וזכתה בשני מענקים שהוכרזו לאחרונה. כמו כן, אימג`ין טוענת שהיא היצרנית היחידה עם מפעל ייצור בארצות הברית לייצור מסכי-מיקרו OLED, מה שהיווה שיקול מרכזי במענקים של מחלקת ההגנה האמריקאית.

 

לפי המצגת האחרונה של החברה, אימג`ין שיפרה את עיצוב פרוסות הסיליקון שלה (wafer design) לתצוגות הקסדה העילית (תק``ע) של דגמי דור הבא של ה F-35, והמשלוחים צפויים לצאת מאוחר יותר השנה.

 

בינואר האחרון, החברה קיבלה מענקים לשתי תוכניות רב שנתיות עבור קסדות למסוקים אמריקאים: חוזה בשווי 1.4 מיליון דולר עבור מיקרו מסכי OLED על מנת לתמוך במסירה של התק``ע ל F-35 המסופקים על ידי יוזמה משותפת של אלביט מערכות וחברת Rockwell Collins.

על פי הדוח האחרון של לוקהיד מרטין ניתן לראות שהמכירות של מטוסי ה F-35 המריאו והם הרבה יותר טובות מהציפיות. מגמה זו טובה לאימג`ין בכך שהיא תקבל יותר חוזים והכנסות גבוהות יותר, כנראה שזו סיבה נוספת למה מחלקת ההגנה האמריקאית נתנה לאימג`ין את המענקים הגדולים, היא צריכה שהחברה תגדיל את ייצור ה OLED של החברה.

 

כמו כן, מנכל החברה ציין בשיחת הועידה האחרונה כי החברה במגעים עם מספר חברות מהשורה הראשונה, אשר זקוקות למסכי מיקרו OLED בהירים לעבודות ה AR\VR שלהן, חלק מהמגעים התקיימו עם מספר חברות אשר ליש עימן הסכמים קיימים.

 

זה גם מבשר טובות על צמיחה של הזמנות חדשות. המסכים של החברה נמצאים גם במערכות תרמיות של שומרי החוק\לוחמי אש, משקפי מגן מסוג אולטרסאונד בתחום הוטרינריה, מערכות ניתוח לקטרקט, מערכות MRI ו LASIK בשוק הרפואי, כל אלו מציעים פוטנציאל צמיחה עתידי.

 

כאמור, הנוכחות המבוססת של החברה בשווקים הצבאיים והתעופתיים אמורים לאפשר לה למנף את הפלטפורמה שלה לפיתוח הזדמנויות צמיחה משמעותיות בשווקים  הצרכניים והמסחריים בתחוחם ה AR\VR.

 

פוטנציאל עתידי

על פי מחקר שנעשה על שוק המיקרו-מסכים הגלובאלי, השוק הנ``ל צפוי להגיע לשווי של 5.3 מיליארד דולר עד 2025, עם צפי לצמיחה שנתית של 44% בין 2019 ל 2025.

דוח אחר צופה כי טכנולוגיית ה OLED תשלוט בשוק המיקרו-מסכים בשנים הקרובות.

כאמור, השילוב של צמיחה בשוק המיקרו-מסכים עם האמונה של המומחים שטכנולוגיית ה OLED תחליף את המסכים הקיימים , הינה הזדמנות עצומה עבור אימג`ין.

 

הפיכה של AR\VR למציאות

צרכנים ומשקיעים מדברים על מציאות מדומה ורבודה במשך שנים.

מציאות רבודה מרחיבה בצורה דרמטית את הדרכים המכשירים שלנו יכולים לעזור עם פעולות יומיומיות כמו קניות לבית, חיפוש מידע, וביטוי עצמי. מציאות מדומה מאפשרת לך לחוות ביקור בכל מקום בעולם (ואף ביקום) מכל מקום.

שתי חברות אשר יש להן את הכיסים העמוקים ואת היכולות הטכניות לפתח מוצרי AR\VR מובילים הן אפל ואלפבית (גוגל).

 

גוגל עובדת על AR וVR במשך שנים ואף פיתחה מוצרים שונים כמו Google Lens (מוצר מדהים לדעתי, שיוצא לי להשתמש בו לעיתים), ARCore (פלטפורמת פיתוח), Daydream, ו Earth רק השבוע, אפל הכריזה שהיא מתכננת להוסיף תוכן בונוס המבוסס על AR על מנת לשדרג את שירות הוידאו +TV שלה. ככל הנראה, התכנית של אפל היא להפוך את המציאות הרבודה יותר מיינסטרים לפני השקעת המכשיר שלה.

דווח כי היתה למנהל Mike Rockwell קבוצה של 1000 מהנדסים שמטרתם הייתה ליצור את הלהיט הגדול ביותר של החברה מאז האייפון. המכשיר צפוי להיות ההשקה המשמעותית ביותר של החברה מאז ה Apple Watch. ה Apple Glasses, כפי שנראה למעלה, צפויים להיות השקת המוצר הלביש המשמעותי מהצוות הנ``ל.

 

כמובן, גוגל ואפל אינן החברות היחידות בעלות תכניות גדולות לתחום ה AR\VR, חברות רבות נוספות ישתוקקו לתפוס נתח מהשוק הגדול הזה. ציינתי את שתי החברות עקב נתח השוק שיש לשתי מערכות ההפעלה (iOS ואנדרואיד) לסמארטפונים, מה שמעניק להן יתרון משמעותי בהצעות של מוצרי AR\VR.

 

מבחינת סיכונים, מתחברה חדש יוכל לצוץ עם פיתרון OLED עדיף אשר לא מפר את הפטנטים של אימג`ין. כמובן, שזו תיהיה בעיה, אולם זה לא נראה סביר מאחר שאימג`ין רוכבת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ושאר החברות מנסות לתפוס אותה מאחור.

 שוק המיקרו-מסכים העולמי כולל שחקנים בולטים כמו LG Display, AU Optronics, Himax Technologies, KopinCorporation, MicroVision, Sony Corporation, ו Univerasal Display Corporation.

 

כאמור, זהו דבר טוב שלחברת אימג`ין יש יתרון בשוק ה AR\VR, מכיוון ששוק ה OLED הצרכני לסמארטפונים הוא מאוד תחרותי וצפוי להשיאר ביתר היצע עד 2025. בד בבד, אין הבטחה שחברות כמו אפל וגוגל יחליטו להשתמש בטכנולוגייה של אימג`ין. כיום, החברה תצטרך לפתח שותף בהליך הייצור על מנת לספק את הנפחים הדרושים לייצור המוני של מוצרים כמו Apple Glasses או מוצר זהה מגוגל. לחלופין, אימג`ין תוכל למכור רשיונות לטכנולוגיה שלה ישירות לאותן חברות.

 

נתונים פיננסים

שווי החברה כ 93.67 מיליון דולר.

החברה כרגע מפסידה ולא רווחית.

מכפיל על ההון של 4.60.
מכפיל מכירות של 3.15.

כמות המזומנים בקופת החברה היא 5.4 מיליון דולר, עם חוב של 400 אלף דולר.

הנתונים האחרונים שניתן למצוא על החברה, הם דוחות לרבעון השני לשנת 2020, שפורסמו באוגוסט. ע``פ דוחות אלו:

סך כל ההכנסות עלה ב 43.6% ל 7.7 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב 2019 שהיה 6.11 מיליון דולר.

ההפסד למנייה היה  0.05- דולר למנייה, לעומת 0.03- דולר ברבעון המקביל.

 

סיכום

לסבלניים שבינינו יש פה חברה עם פוטנציאל יוצא מן הכלל עם יתרון טכנולוגי משמעותי על המתחרות. ייתכן והחברה תירכש בעתיד או שתיהיה שחקנית עצמאית רצינית מאוד בתחום מסכי ה OLED בשנים הקרובות.

 




מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת