עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

ההתאמה האישית של שלוש דיאם

חברות הדפסת תלת המימד נמצאות בתקופת עדנה משמעותית כאשר נשקפת הבשלה בתחום של "התאמה אישית ללקוח". חברת `שלוש דיאם`,מציעה ורטיקל שעשוי לשנות את אופן הדפסת הפלסטיק בעולם. (15-8-2021)
ההתאמה האישית של שלוש דיאם

עינב כהן

חברות הדפסת תלת המימד ,נמצאות בתקופת עדנה משמעותית, לאחר תקופת יובש, כאשר נשקפת הבשלה בתחום של "התאמה אישית ללקוח".

החברות הציגו דוחות שהיכו את התחזיות, ותחזית חזקה גם להמשך.

בהקשר הישראלי ,חברת קורנית דיגיטל, המייצרת מדפסות דו מימד לתחום הטקסטיל, עקפה את תחזיות האנליסטים, כאשר מנכ"ל החברה, רונן סמואל, אמר: "יש האצה משמעותית בתחום שלנו" תוך שהחברה רוכשת את חברת VOXEL,המתמחה בהדפסת תלת מימד.

חברה ישראלית נוספת, שהונפקה בבורסה הישראלית, רק לפני חודשיים, מעוררת תשומת לב הולכת וגוברת, כאשר היא מציעה "ורטיקל" שיכול לשנות את פני הדפסת הפלסטיק בעולם כולו - חברת `שלוש דיאם`.

טכנולוגיה פורצת דרך

חברת שלוש דיאם הוקמה ב2016, כחברת חממה, מבית היוצר של חממת טרהלאב, ע"י ד"ר דניאל מאיר, מומחה עולמי בתחום טכנולוגית הלייזר, שמשמש היום CTO בחברה.

מנכ"ל החברה הנו אורי פלדמן.

החברה הנפיקה לגופים מוסדיים כ-32 מיליון ש"ח, לפי שווי חברה של 95.4 מיליון ש"ח ,כאשר נכון לכיום שוויה של החברה עומד על 231 מיליון ש"ח.

מניית החברה, צפויה להיכנס בתום המסחר של ה-2 בספטמבר, למדדי ת"א צמיחה,גלובל ביוטק,טכנולוגיה ותעשיה.

החברה עוסקת בתחום דפוס תלת מימד של פולימרים פלסטיים, כאשר בידה טכנולוגיה פורצת דרך, מוגנת בפטנט רשום, על השימוש בטכנולוגית הלייזר שלהם.

סוג ההדפסה הזה מתחלק לשתי קטגוריות-

1.הדפסת דגמים להמחשה (שוק שהגיע לרוויה עם גידול שנתי נמוך).

2.הדפסה תעשייתית (שוק שנמצא בשלבים מוקדמים עם מכירות חומרה של כמיליארד דולר בשנה ומאפייני גידול מהיר).

נכון לכיום, החברות המובילות בעולם בהדפסה מהסוגים האלה הן STRATASYS,HP,3D SYSTEMS.

שלוש דיאם בעצם מכוונת לעבוד עם שני התחומים.

טכנולוגיית הליבה של החברה, היא רכיב הלייזר, המוליך למחצה שלה.

כלומר, הלייזר שלה "מתלבש" על מכונות ההדפסה הגדולות של הדפסת הפלסטיק.

החברה עובדת בטכנולוגית QCL, שמתאים לכל החומרים התרמו פלסטיים,תוך שימוש במספר רב של לייזרים במקביל.

 

מה יש לחברה להציע שאין היום בשוק?

על פי טענתה כמה יתרונות,

1.מהירות הדפסה גבוהה, עד פי עשרה ויותר בהשוואה לטכנולוגיות ההדפסה הקיימות, ללא קשר לגודל משטח ההדפסה, כך שיחסכו עלויות של עד 90%.

2.ביצועים מכניים טובים שיותר של בין פי 2-9 מהביצועים הקיימים כיום.

3.רזולוציית הדפסה של עד פי 5-8 טובה יותר ממדפסות מובילות מה שיאפשר הדפסת פרטים קטנים וגימור משטח מצויין.

מה שיש כיום בתחום נחשב לטכנולוגיה מיושנת, למשל לחברת HP שגם בתחום, יש ביצועים מוגבלים, כגון עלות הדפסה גבוהה, מגוון חומרי גלם קטן, חוזק מכני נמוך,הדפסה בזווית מסויימות מקשות לתת תפוקה אופטימלית ולכן ישנו חיפוש אחר ורטיקלים שיכולים לשנות את הטכנולוגיה הנ"ל.

 

לאן פונה השוק של שלוש דיאם

החברה חילקה את המודל העסקי שלה לשני יישומים-אדום וכחול.

האוקיינוס הכחול- מוצרים בהתאמה אישית,מלאי על פי דרישה,עם צורך עתידי שכנראה יהיה חזק מאד, ליצרנים של מוצרי קצה.

האוקינוס האדום- מכירת ראש רכיב הלייזר לחברות הדפסת תלת המימד הגדולות והן יעשו בו שימוש להדפסות שלהן.

(גודל שוק ייצור הפלסטיק הנו 570 מיליארד דולר בשנה, מתוכו נתח שוק ההדפסה תלת המימדית הנו כ-2%, כלומר יש להדפסה התעשייתית לאן לגדול).

החברה בעצם כבר חתמה על אינטגרציה לשת"פ כאשר הראש המסחרי יהיה מוכן.

אז נכון, שהחברה מכוונת למכירה לחברות ההדפסה הגדולות, שעשוי  להכניס להם כסף בטווח הקצר ,אבל זה לא "החלום הרטוב" שלהם,הם מאד בראש של ההתאמה האישית, "האוקינוס הכחול", ובואו נבין מה זה אומר.

 

נעליים מותאמות אישית

בחברה מאד נרגשים מהעולם החדש של תעשיית תלת המימד שמותאם אישית.

בראש ובראשונה, עיניהם נשואות לתעשיית הפלסטיק בנעליים.

נכון להיום, ישנם מספר שלבים לייצר נעל בעולם, סוליה, בד וכ"ו ,כאשר כל ייצור הנו בפני עצמו.

תעשיית תלת המימד מאפשרת לייצר נעל במקשה אחת, ולא רק זה, אלא בהתאמה אישית.

היתרונות הגלומים בזה רבים:

1.נעלים זולות יותר בהתאמה אישית. חלומם הרטוב של כל יצרני ההלבשה.

2.הקטנת משקל וזמן.

2.ייצור מקומי.

3.מלאי על פי דרישה (בעיה קשה של חברות הלבשה שנתקעים עם מלאי).

חברת שלוש דיאם, מפתחת כעת אלפיקציה ספציפית לתחום הנעליים, והם מעריכים כי ייקח להם כחצי שנה, לבנות מוצר גמיש, שיוכיח שהם יכולים להדפיס בצורה נכונה וטובה .

במקרה שהחברה תצליח לעשות כן, היא צפויה לפנות לחברות ההלבשה,כמו נייק לדוגמא, על מנת לעשות שת"פ בפיתוח נעליים בטכנולוגית תלת מימד.

שיתוף פעולה כזה יכול להיות דרך אספקת ראש הלייזר ומכירת מדפסות מיועדות ספציפית לכך.

נעלי המותג של קניה ווסט, הנה תלת מימד, כאשר היתרון שלה הנו ביכולת להתאים אישית את הנעל לכף הרגל הספציפית של כל אדם, עם תמיכה חזקה לכף רגל, כאשר אדידס יכולה כיום לקפוץ מעיצוב ישירות לייצור.

זה השוק שאליו מכוונת שלוש דיאם, כאשר היא טוענת, שיש בידה טכנולוגיה טובה יותר, מכל הקיים בשוק ובפער.

גם חברת ההלבשה של אדידס, כבר מייצרת נעליים בתלת מימד.

אדידס עובדת כיום עם חברת "קרבון", שיכולה לעבוד רק 5 חמישה סוגי פולימרים, מה שמספק חומר לא מספיק גמיש וכבד. שלוש דיאם,טוענת, שהיא יכולה לעבוד על כל סוג חומר, ובכך ליצור חומרים איכותיים וזולים יותר.

בהמשך שלוש דיאם תוכל לפנות לשוק המשקפים,רכבים,קסדות,כסאות אופניים ועוד.

 

ראש הדפסה מסחרי עד סוף השנה?

בתחילת שנת 2022, החברה צפויה לדווח על הצלחה או כישלון בפיתוח ראש הדפסה בתצורה מסחרית עם 4 ראשי אלומה ו-16 לייזרים.הודעה שתהיה דרמטית מאד לעסקי החברה ,כאשר לאחר מכן הם צפויים לצאת לפיילוט מסחרי ראשון עם יצרן מדפסות מוביל.

ברבעון השני של 2022, החברה צפויה להציג את תוצאות הוכחת התכנות ליישום ראשון עבור מדפסת ייעודית וכן הקמת קו ייצור עם קיבולת של 80 ראשי הדפסה.

באם החברה באמת תצליח להעמיד מוצר כפי שהיא מתכננת מדובר בפצצת אטום, שיכולה להיות דומה מאד, למהלך שעשתה חברת קורנית דיגיטל, שהגיע לשווי של 5.8 מיליארד דולר.

החברה מתכננת למכור גם ראשי לייזר למדפסות וגם מכונות .שני הדברים יצרו תלות זה בזה, כי הלייזר מותאם רק למדפסות שלהם,כך שיהיו להם הכנסות שוטפות מרוכשי המוצרים.

 

אפליקציה מעולה שתאתגר את הקיים?

אם אני מנסה למצוא את הסיכונים בחברה,זה קודם כל השאלה הכי גדולה- האם הם אכן יצליחו להעמיד ראש לייזר מסחרי, עובד מצויין ומוזיל עלויות. ופה חובת ההוכחה על החברה ולזה אנו צפויים לקבל תשובה כבר בתקופה הקרובה יחסית.

אפליקצית הנעליים מהווה אתגר טכנולוגי מהותי גדול הרבה יותר יותר, מאשר "רק" ראש הלייזר לחברות הדפסת תלת המימד.

החברה התצטרך למצוא קומבינציה שתספק מוצר עם ביצועים מכניים לא פחות ממעולים ,שיאתגרו את המוצרים הקיימים וידעו להחליף אותם.

הדבר השני המהווה אתגר הוא הפלסטיק המזהם.

התקלתי את החברה בשאלה הזו והם טענו כי אין תחליף גמור לפלסטיק, אך אם ייצרו חומרים מפלסטיק מתכלה, החברה תדע לעבוד איתו והיא כבר התנסתה בפיילוט עם מוצר כזה של חברת סטרטאפ ישראלי.

במקרה שהחברה תצליח בכל תחזיותיה,תספק ראש לייזר לחברות תלת המימד הגדולות וכן תשתלב בתעשיה המותאמת אישית, היא תתאים להיסחר בנסד"ק, ועשויה להגיע לשווי של מיליארדי דולרים,  או שתימכר לפני בשוויים גבוהים, אבל לכך יש להם עוד מסלול מכשולים רציני לעבור ונעקוב מקרוב אחרי כל התפתחות ושלב.

ג.נ מחזיק בנייר.




מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת