עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

המאני טיים של חברת בריל

מניית בריל , מציגה לאחרונה עליות חדות, ומגיעה לשיא כל הזמנים וכל זאת לאחר עלייה של 870% בשנה האחרונה. מה יכולות להיות הסיבות לכך ומה בכל זאת הסיכונים? (27-10-2021)
המאני טיים של חברת בריל

עינב כהן

מניית בריל , מציגה לאחרונה עליות חדות, ומגיעה לשיא כל הזמנים וכל זאת לאחר עלייה של 870% בשנה האחרונה.

מה יכולות להיות הסיבות לכך ומה בכל זאת הסיכונים?

פותחים את הארנק

הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעה על הכל.עלייה חדה בצריכה הפרטית,בשימוש בכרטיסי אשראי,ושיאים חדשים ברכישת הנעלה בישראל.

אם נצא מנקודת הנחה, שכל ישראלי שלישי נכנס ל"גלי" במשך השנה, אז יש כאן השפעה רצינית, לרבעונים הקרובים,ולזה צריך לצרף את לחץ הקורונה ,שעדיין משאיר ישראלים רבים להשאר בישראל ולא לצאת לחו"ל.

מלחמת שליטה

כזכור, לא מזמן נפטר בשיבה טובה, אליעזר בוסקילה, בעל השליטה בבריל ,שהחזיק 43%.

מי שיכול לקחת את השליטה, הנה איש העסקים ג`קי בן זקן שמחזיק כרגע 24% ויכול להגדיל את אחזקתו דרך קניות ישירות בשוק וכן אולי לתת פרמייה על מחיר השוק לצאצאיו של בוסקילה.

מה שזה לא יהיה,השוק כנראה מבין את זה.

זכיינות ספורה

על פי הפרסום בכלכליסט,פוקס ובריל מנסות בימים אלה להביא יחד את רשת "ספורה" לארץ.

מדובר ברשת הפרפומריה והקוסמטיקה הצרפתית האהובה על ישראלים, שמוכרת למעלה מ-300 מותגי ביוטי, כולל מוצרים בלעדיים שנמכרים רק אצלה והיא נחשבת לאחת הרשתות המובילות בתחום בארה"ב.

מחירי ספורה לרוב נמוכים ממחירי ישראל, אבל כפי שכתבתי, מחירים נמוכים זה לא התמריץ היחיד לקנות בספורה, אלא בעיקר מותגים ומוצרים בלעדיים ששוב- הישראלים מאד אוהבים.בעיקר הישראליות...

בנוסף בריל כבר פרסמה בעבר, שהיא ממשיכה לחפש לייבא מותגים בלי קשר לספורה, אני מעריך שגם גופים רציניים רואים ,שבריל מכוונת לצמיחה מואצת, ולא בונה רק על ההתייעלות שלה והשפעת הקורונה, דבר שלא קרה מימיה וזה משנה את כל ההסתכלות של הציבור על בריל שנחשבה ממש עד לא מזמן לחברה אפרורית ומיושנת.

המשך התייעלות

סיפור ההתייעלות של בריל לא הסתיים.היא ממשיכה להוציא את המירב מהפעילות שלה,עם שיפור אתרי האינטרנט בבעלותה ,אבל הסיפור הכי גדול של השנה מגיע מכיוון אחר לגמרי.

בחודש אפריל,החברה השלימה, תמורת 13.8 מיליון שקל, 100% ממניות חברת אס.בי.אן הלבשה.

בריל תקבל את 58 הסניפים שמפעילה החברה ושלושה אתרי סחר.

את שנת 2020 סיימה החברה עם מחזור מכירות של 141 מיליון שקל ורווח נקי של 4.3 מיליון שקל.

לחברה פוטנציאל צמיחה באמצעות רשת חנויות אמפוריום, בעקבות משבר הקורונה בשנת 2020, טרם בא פוטנציאל הצמיחה לידי ביטוי.

בשורה התחתונה, בריל מחזיקה כעת בעלות מלאה על נאוטיקה, טימברלנד ואמפוריום לאחר שהחזיקה עד עכשיו רק 50%.

העסקה הזו, שנעשה בתקופה בא מרבית עם ישראל בארץ, עם התייעלות ,יכולה להביא לשיפור תוצאות בהמשך.

מוסדיים

החברה הגישה תשקיף מדף באוגוסט.

אני מעריך, שעשתה את זה, על מנת להיות מוכנה לגיוס מוסדי.אני משער שמוסדיים דווקא הם אלה שפונים אליהם. כי למה לא בעצם?חברה שבאה מחוסר עניין משווע להתפתחות של התייעלות צמיחה ורוח חדשה.

ומלבד זאת, שיש הרבה מה לעשות עם הכסף המוסדי אם רוצים ללכת למהלך של צמיחה חזקה.

מספרים

בואו נתייחס רגע למכפילים נטו.

בריל הציגה ברבעון הקודם רווח נקי של 20 מיליון.

אני לא חושב שזה יישאר ככה, אולי רבעון אחד נוסף לכל היותר, הרווחיות הריאלית של בריל עומדת להערכתי על איזור 10 מיליון (יחסית אני שמרני).

כלומר, רווח נקי שנתי של 40 מיליון שח.

ניקח כדוגמא מכפיל 10 שפוי. נקבל שווי שוק של 400 מיליון ש"ח. השווי נכון לכרגע,278 מיליון ש"ח.

העסק הזה יכול לקבל עוד יותר תנופה אם לחברה יצטרפו פרמטרים של צמיחה מהירה.כרגע אני לא רואה משהו דרסטי (אולי רק במכירות באי קומרס,אבל אנלא חושב שזה מה שיניע את העסק בצורה משמעותית).

ואיפה הסיכונים?

כמו תמיד- גם הם קיימים.יש בעיה בשילוח הסחורות.

אני יודע בוודאות שיש חנויות שאין בהן סחורה,מסיבה פשוטה, כי ביקרתי בהן ונאמר לי שיש חוסר וזה עשוי להביא גם להתייקרות המכירות.

כמה זה ישפיע על הסך הכל? עוד נחיה ונראה.

בנוסף, יש חנויות של "גלי" , שפשוט לא מתאימות לתקופה, ונראות כאילו "נתקעו" בשנות ה-90.

הדבר המרכזי בעיניי, שהחברה צריכה לעשות, היא לעדכן אופנתית את כל החנויות שלה, ללא יוצא מהכלל.

לעומת שאר המותגים של "בריל","שמסודרים" יפה על המדף, לטעמי, חברת הדגל "גלי" נמצאת ,בחלק מהאיזורים, עדיין הרבה מאחור.

 

כותב המאמר מחזיק ממניות החברה.




מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת