המשקיעים כבר לא מתרגשים מהקורונה?

על רקע העלייה האחרונה בתחלואה ותחילת התפשטות הנגיף החדש, מודרנה מודיעה היום כי תגיש בקשה לאישור חירום לחיסון נגד קורונה שפיתחה לילדים מתחת לגיל 6. המנייה יורדת 4%. (23-3-2022)

דורון בראס

נגמרה החגיגה?

בשיא הקורונה, עזבו, למה ללכת רחוק? בגל החמישי - גל האומיקרון, כל חברה שהודיעה שיש בידה מוצר שיעזור להדוף את הקורונה (תרופות, חיסונים, בדיקות, מטושים ומה לא), המנייה שלה מיד הגיבה בעליות חדות. ובצדק, העסק הזה גלגל מליונים, ומי שהצליח לעלות על הגל שיחק אותה.

ומה קורה היום? חברת מודרנה מודיעה כי תגיש בקשה לאישור שימוש חירום לחיסון נגד קורונה שפיתחה עבור ילדים מתחת לגיל 6, זאת לאחר שתוצאות הביניים של הניסוי הקליני שערכה הצביעו על כך שהמשתתפים בקבוצת הגיל המדוברת פיתחו תגובה חיסונית זהה לזו של צעירים. 

לאחר פרסום הודעת החברה, המנייה יורדת ב4%.

המנה שניתנה לילדים היא רבע מהמינון של המנה הרגילה. עם זאת, החברה מסרה כי החיסון התגלה כבעל יעילות של 44% במניעת מחלה עם סימפטומים בקרב בני שישה חודשים עד גיל שנתיים ויעילות של 37% בילדים בני 5-2.

ד"ר ז`קלין מילר, סגנית נשיא בחברה למחלות זיהומיות "מה שאני אומרת זה שיעילות של 37.5% ו-43.47% גבוהה מאפס. לו הייתי הורה של ילדים צעירים, הייתי רוצה שתהיה הגנה מסוימת, במיוחד אם יהיה גל נוסף".

אז ההודעה טובה, ילדים מתחת לגיל 6 יוכלו להתחסן עם סיכוי מועט להדבק. אם כך, למה המנייה יורדת?

אנסה למנות מספר סיבות:

1. המשקיעים מאמינים שמספר המתחסנים במנה הבאה יהיה נמוך בהרבה - זה לא סוד שיש הרבה ספקות בנוגע לחיסונים, ובמיוחד לאחר גל האומיקרון שהדביק המון אנשים למרות שהתחסנו, ובעצם יצר מעין "חיסון עדר". אם מספר המתחסנים יצטמצם משמעותית, הרווח של חברות כדוגמת מודרנה ופייזר ייפגע.

2. המחלה לא קשה - ידוע כי הנגיף החדש שהתחיל את התפשטותו לאחרונה, כמו האומיקרון, גורם למחלה קלה, והורים לא ירצו לסכן את ילדיהם עם חיסון לא נחוץ מבחינתם.

3. הקורונה כבר לא בכותרות - המצב הבטחוני בעולם לא מזהיר, ומלחמת רוסיה-אוקראינה תופסת את כל הכותרות. כשלא מדברים על המלחמה, העיתונים הכלכליים מתמקדים באינפלציה ובהעלאת הריבית. כמעט ואין התייחסות לסגרי ענק בסין בעקבות העלייה בתחלואה. הקורונה סיימה את חלקה בכותרות?

אז מה אתם חושבים? האם תמה תקופת "מניות הקורונה" או שנראה אותן פורצות לחיינו בחזרה? יהיה מעניין מאד להמשיך לעקוב

 

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: