עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

הקורונה היא משחק ילדים

תעשיית משחקי הוידאו הנה אחת מהתעשיות הבודדות אשר יצאה בצורה טובה יותר משנכנסה למשבר הקורונה. הגיע הזמן להכיר את אחת מהחברות בסקטור הלוהט. (2-9-2020)
הקורונה היא משחק ילדים

אלכס קולפקוב

 

בתקופה הנוכחית כדאי מאד להכיר את חברת Take-Two Interactive Software סימבול TTWO.

נגיף הקורונה השפיע בצורה שלילית על כמעט כל הסקטורים הגדולים במהלך מספר החודשים האחרונים.

תעשיית משחקי הוידאו הינה אחת מהתעשיות הבודדדות אשר יצאה בצורה טובה יותר משנכנסה.

חברות משחקי הוידאו המרכזיות EA, Activision Blizzard, Take-two Interactive שוות היום הרבה יותר מאשר לפני המגפה.

 הנחיות הבידוד וההמלצות להישאר בבתים לתקופות ממושכות איפשרו לאנשים לבזבז יותר זמן במשחקי וידאו (תחשבו על הילדים שלכם).

בזמן שהמגמה הזו עשויה לא להימשך ברגע שהחיים יחזרו לשגרה, זה כן מצביע על הצמיחה בדומיננטיות של תעשיית הגיימיניג בתחום הבידור. לחברת טייק-טו במיוחד, יש הרבה מה להרוויח מההשפעה ההולכת וגוברת של תעשיית הגיימינג.

 הנה לכם עובדה מעניינת - תעשיית הגיימינג גדולה פי 4 מתעשיית הסרטים העולמית. היא גם גדולה פי 3 מתעשיית המוזיקה העולמית. אולם, בזמן שהמשקיעים שופכים מיליארדים אל תוך חברות הסטרימינג הדיגיטליות, המשקיעים די מתעלמים ממניות משחקי הוידאו.

 

 הפוטנציאל של הגיימינג

רבים מאיתנו היו משחקים במשחקי וידאו בצעירותנו, ואולי אף יתר על המידה.

מה שמעניין בתעשייה זו, היא העובדה שהיא משלבת את האלמנטים הרווחיים ביותר של כול הצורות האחרות של הבידור. כמו במוזיקה, משחקים נוטים להיות חתיכות תוכן אשר אנשים משתוקקים להן, דבר היכול ליצור בסיס אוהדים מוצק.

 

כמו בספורט, משחקים אלו יכולים להיות משודרים למיליונים שיצפו באנשים אחרים משחקים באותם משחקים. האסטרטגיה של הוליווד ביצירת עולמות קולנועיים והרחבת הקהלים לאורך זמן עובדת גם בעבור תעשיית משחקי הוידאו.

 

אולם, מאפיינים מסוימים הינם ייחודיים רק לתעשיית הגיימינג. האלמנטים הללו נוטים לעשות את התעשייה הרבה יותר דביקה ורווחית. למשחקים, למשל, יש את אפקט הרשתות.

 

פלטפורמות כמו Minecraft, PUBG , וFortnite מחזיקות בסוג של אפקט רשתות שהייתם מצפים מפלטפורמות רשתות חברתיות כמו טיקטוק ואינסטגרם. גיימרים יכולים למכור מוצרים דיגיטליים או שינויים בתוך המשחק, דבר המוסיף מימד נוסף למודל העסקי. למשל, במשחק כמו פורטנייט, קיים שוק שלם לנשקים מתוחכמים ותלבושות מקושטות אשר עולות מעט לייצר, אפס להפיץ, ומייצרים הון בהכנסות למוכר.

 

בנוסף, תעשיית הגיימינג מחסלת את אחד החסרונות של התוכן המסורתי. ניתן להגן בקלות רבה יותר על הקניין הרוחני מאשר שירים או סרטים. מפיקים לא צריכים להעסיק שחקנים יקרים (למרות שלפעמים זה קורה).

לא צריך לבקר אצטדיון או קולנוע על להינות מהמשחק במלוא הדרו. כמו כן, לא צריך לבנות אצטדיון יקר על מנת לארח טורניר ספורט אלקטרוני (eSports) שנצפה על ידי מיליונים ברחבי העולם.

 

משחקים, במילים אחרות הם, עולים מעט, שילוב עם שולי רווח גבוהים של צורות מסורתיות של תוכן. זו גם אחת מצורות המיינסטרים של הבידור שממעיטים בערכה וגדלות בצורה המהירה ביותר בעולם. אציג פה מספר מספרים מעניינים לגבי העתיד של התעשייה.
* תעשיית משחקי הוידאו העולמית צפויה להיות שווה בשנת 2020 בערך 159 מיליארד דולר.

* משחקים וספורט אלקטורני תפסו יותר תשומת לב במהלך ה"ההפסקה הגדולה של שנת 2020", עקב העובדה שאנשים נשארו מוגבלים לבתיהם ואפשרויות הבידור התמעטו. 70% מגילאי 18-34 טוענים כי ספורט אלקטרוני הוא חלק משמעותי מהבידור שלהם.

* עד שנת 2021, יכולים להיות כ 307 מיליון צופים מזמדנים ו 250 מיליון מעריצי ספורט אלקטרוני, כלומר בסך הכל  קהל של 557 מיליון צופים בסטרימים של ספורט אלקטרוני.

 

בקצרה, זוהי תעשייה עצומה שמתרחבת בקצב מסחרר.

 

מספר חלקים של השוק גם נשלטים על ידי התאגידים החזקים ביותר בעולם. Stadia של גוגל, Arcade של אפל, Xbox ו Minecraft של מייקרוסופט, ופלייסטיישן של סוני הם שומרי הסף של התעשייה הרווחית הזאת. אולם, עולמות יצירת הצוכן וההפקה הינם עדיין תחרותיים ויכולים להיות מעניינים מאוד להשקעה, וכאן נכנסת חברת טייק טו.

 

מודל עסקי מוצק

טייק טו מחזיקה בכמה מהכותרים הפופולריים ביותר בתעשייה. כותרי AAA (כינוי למשחק וידאו מושקע מאוד בתעשיית המשחקים) של הבחרה, כמו GTA ו Red Dead Redemption ממשיכים להניע הכנסות לחברה. למעשה, החברה ציינה כי המכירות של מוצרי GTA היוו כ 31.6% מכלל הכנסות החברה ברבעון האחרון. למרות הפופולריות של GTA, זה עדיין מפתיע לאור העובדה שהמשחק GTA V שוחרר עוד בשנת 2013.

 

ההצלחה המתמשכת של GTA היא ראיה לדגש ששמה טייק טו על הוצאה חוזרת של צרכנים הינה משתלמת. למעשה, הוצאה חוזרת של צרכנים גדלה ב 52% ברבעון הראשון ואחראית ל 58% מהכנסות החברה. האסטרטגיה של טייק טו, של מקסום הערך של כותרי ה AAA שלה על ידי שיחרור תדיר של תוכן חינמי הניתן להורדה והרחבות למשחקים, עובדת יפה.

 

טייק טו בנתה חלק מהעולמות הכי מורכבים, מתוחכמים, ומספקים מבחינה אסטתית במשחקים כמו GTA ו Red Dead Redemption. עולמות אלו הם שלדים מוצקים שעליהם טייק טו יכולה לבנות עוד ועוד תוכן על מנת לספק שחקנים ותיקים ואף למשוך שחקנים חדשים.

 

מודל של הוצאה חוזרת של צרכנים עובד היטב עם משחקים בעלי עולמות מעוצבים היטב. 

 

קו אספקה איתן במגמת עלייה

בזמן שטייק טו מחזיקה בחלק משחקי הAAA הנחשבים ביותר בתעשיית הגיימינג, החברה  בונה בנוסף הספקה מרשימה של כותרים קטנים יותר. טייק טו קיבלה הרבה ביקורת על ההישענות הכבדה שלה על מספר מצומצם  של כותרים בעבר. הישענות כבדה מדי על מספר כותרים נבחרים כמו GTA ו Red Dead Redemption אכן מוסיפה תנודתיות לא מועטה לחברה.

 

כתוצאה מכך, החברה למדה והשכילה, וכעת היא מחזיקה באחד מקווי ההספקה הגדולים ביותר שידעה החברה מעולם. למעשה, החברה מחזיקה כיום בצנרת יותר מכפול ממספר המשחקים לעומת לפני חמש שנים. המותגים העיקריים של טייק טו, מ Rockstar Games ועד 2K תורמים לצנרת המרשימה שגדלה.

 

תחרות גדלה בתעשייה בלתי צפוייה

תעשיית משחקי הוידאו ככלל גדלה בקצב חסר תקדים במהלך העשור האחרון. וירוס הקורונה רק מחזק את משחקי הוידאו כצורת בידור דומיננטית בזמן שצורות בידור אחרות כמו סרטים, הופעות וקולנוע לוקחים צעד אחרונה. הצמיחה המהירה של שוק משחקי הוידאו מושכת תחרות לא קטנה.

 

ענקיות גיימינג אחרות כמו ( Activision Blizzard (ATVI נהנו גם כן מהמגמות החיוביות של התעשייה. מגמות אלו כבר מדרבנות ענקיות משחקים כמו Activision Blizzard להשקיע בצורה משמעותית יותר בפרוייקטים עתידיים. בזמן ששחקני תעשייה מבוססים ומתחרים חדשים נאבקים על נתח שוק משמעותי יותר בתעשייה משגשת, תחרות בתעשייה זו צפויה לעלות מדרגה בצורה משמעותית בשנים הקרובות.

 

למרות שטייק טו ממשיכה לבסס עצמה ככוח משמעותי בתעשיית משחקי הוידאו, החברה עדיין צריכה להיות זהירה מאוד מתחרות משחקנים מבוססים וחדשים כאחד. תעשיית משחקי הוידאו הינה בלתי צפוייה בתהחשב בשינויים התחופים בטעמם של הצרכנים.

 

נוף הגיימינג משתנה כל שנה, כלומר אפילו חברות מובילות כמו טייק טו חייבות להישאר סתגלניות ברמה גובהה. לטייק טו יש 2.28 מיליארד דולר בקופת המזומנים, מה נותן לחברהרשת ביטחון לתקופות פחות מוצלחות. כמו כן, הפורטפוליו המגוון ומספר הרב של המשחקים הנמצאים בשרשרת הייצור אמורים להבטיח ייצובית יחסית לעתיד.

 

נתונים פיננסים

שווי החברה כ 19.93 מיליארד דולר.

מכפיל רווח נוכחי של 44.33, מכפיל רווח עתידי של 31.02

מכפיל על ההון של 7.43.
מכפיל מכירות של 5.90.

רווח גולמי - 47.40%.

 

כמות המזומנים בקופת החברה היא 2.28 מיליארד דולר, עם חוב של 181 מיליון דולר.

הנתונים האחרונים שניתן למצוא על החברה, הם דוחות לרבעון הראשון לשנת 2021, שפורסמו באוגוסט. ע``פ דוחות אלו:

 

סך כל ההכנסות עלה ב 136% ל 996.25 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב 2020 שהיה 422.24 מיליון דולר.

הרווח למנייה עלה ל 2.30 דולר למנייה, לעומת 0.27 דולר ברבעון המקביל.

 

לסיכום, תעשיית הגיימינג נמצאת בתנופה אדירה, וחברת טייק טו המחזיקה בכותרים מרשימים עם צפי לשחרור של GTA 6 ב 2021-2022, ומאזן מזומנים בריא מאוד יחסית למתחרותיה הממונפות יחסית נראית כחברה מאוד מעניינת אשר כדאי לשים עליה לב לטווח הארוך.

 




מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת