התמחור הדינמי של קוויקליזארד

חברת קוויקליזארד אשר משתמשת במידע על מנת לתמחר מוצרים בצורה אוטומטית ודינאמית, עדיין חותמת עסקאות קטנות, אך עם חברות ענק. האם עתידה לפניה? (16-6-2021)

דור איזמאילוב

התחום החם של השימוש במידע הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. ישנן המון חברות בשוק שכולם מכירים, ומה שהן עושות הוא בעצם שימוש במידע ובאמצעות אלגוריתם מסוים הם מוציאים מהמידע מסקנות.
חברות לדוגמא – פלנטיר, אקסיליון – אשר משתמשת במידע של תנועת רכבים על מנת להכין תכניות רמזורים, ברייט של גלילאו שמשתמשת במידע לצורכי עיר חכמה ועוד...
 
לכל התחום הזה קוראים AI (Artificial intelligence). 
חברה נוספת שאתם הולכים להכיר כאן היא קוויקליזארד אשר משתמשת במידע על מנת לתמחר מוצרים בצורה אוטומטית ודינאמית. 

 

תמחור מגוון בזמן אמת

 
המוצר של קוויקליזארד הוא פלטפורמת AI שנותנת שירות של תמחור קטלוג מגוון של מוצרים בזמן אמת.
התמחור הוא כמובן על בסיס הנתונים שאותם הפלטפורמה אוספת. נתונים המבוססים על מלאי, מתחרים ועלויות.
יש לציין שהפלטפורמה של קוויקליזארד והשוק שהם מתמקדים בו כרגע הוא שוק הקמעונאות. 
 
מדוע צריך את זה? 
 
1) קודם כל – מדובר בחיסכון זמן. תמחור מוצרים הוא תהליך שלוקח המון זמן ודורש סקר שוק עבור כל מוצר ומוצר. קוויק חוסכת את העבודה הזו. 
 
2) המערכת דואגת לכך שהמחיר של כל מוצר יהיה תמיד אטרקטיבי בזמן אמת ביחס לשוק, ביחס למלאי וביחס לביקוש ולהיצע. מחיר שהוא אטרקטיבי בכל מצב – מוביל לקנייה בטוחה יותר ורווח ללקוח. 
 
3) התמחור הדינאמי של קוויק ניתן להגדרה על פי אסטרטגיית החברה ולשמור על אותו קו מחירים אשר יהיה כפוף לאסטרטגיה המוגדרת. 
 
4) תמחור אוטומטי בזמן אמת מגדיל רווחים! 
 
 
מה קורה היום?  על פי המצגת של קוויקליזארד – מנהלי תמחור מנתחים היום מקורות מידע בצורה ידנית. יחד עם זאת, הם מתמחרים 15% מהקטלוג בלבד. ללא תגובה בזמן אמת. 

 

שוק התמחור הדינאמי

 
על פי המצגת של קוויקליזארד, שוק התמחור הדינאמי הכולל עמד בשנת 2019 על 14.5 מיליארד דולר ובשנת 2024 צפוי לעמוד על 22.4 מיליארד דולר. יש לציין ששוק התמחור בקמעונאות יעמוד על 775 מיליון דולר ב2024. 
 
איך המערכת עובדת? 
הפלטפורמה של קוויקליזארד אוספת 3 מקורות של מידע:
 
1) מידע קטלוגי ממערכת הERP של הלקוח.
 
2) מידע על מוצרים ומחירים ממתחרים.
 
3) נתונים אודות התנהגות של אנשים.
 
באמצעות 3 מקורות המידע האלו, מנוע קבלת ההחלטות של קוויקליזארד מעבד אותם לפי חוקים ומגבלות אשר הוגדרו לו מראש וכפלט הוא משדר תמחורים מעודכנים בזמן אמת.
 

היתרונות של קוויקליזארד מול המתחרות שלה

 
1) נחשבת לחדשנית.
 
2) הטמעה מהירה ופשוטה – ראיתי ביקורות על המוצר באינטרנט שאכן אימתו תהליך הטמעה של 3 שבועות בלבד. 
 
3) הוכחה של גידול רווחים של כ 6-8 אחוז אצל לקוחות בהשוואה לרווחים לפני הטמעת הפלטפורמה.
 

 

המודל העסקי של קוויקליזארד והכנסות

 
המודל העסקי של קוויקליזארד הוא ARR (Annual Recurring Revenue  - הכנסות שנתיות חוזרות). כלומר, קוויקליזארד מתבססת על העלות של המנוי שלקוחות שלהם ישלמו להם עבור שימוש בפלטפורמה. עלות המנוי תלויה בגודל הלקוח ומספר הרישיונות אותו הוא רוכש. 
ככל שקוויקליזארד תצבור יותר לקוחות, כך ההכנסות השנתיות שלה יגדלו. 
 
בעצם, ישנם כמה מדדים שיהיה ניתן למדוד את יעילות הפלטפורמה בעתיד:
 
1) קצב גדילה של לקוחות.
 
2) אחוז שימור של לקוחות.
 
3) כמה מנויים הגדילו את השימוש שלהם בפלטפורמה. 
 
 
בשנת 2020 ההכנסות של קוויקליזארד הגיעו ל 2.8 מיליון דולר שזה 75% צמיחה ביחס לשנה שעברה. הרווח הגולמי של החברה עומד על 70% והיא פעילה במעל ל20 מדינות (נכון לשנת 2020) . 
 
 

גיוס מסיבי של אנשי מכירות

 
החברה מחזיקה היום במוצר שנראה מבטיח ומראה הובלה על השוק שלו ונמצאת  בשלב השקעה בצמיחת העסק.
 
לשם כך החברה מגייסת הרבה אנשי שיווק ומכירות על מנת לפרוס את המוצר שלה שכל העולם וכמה שיותר מהר. החברה תצטרך להוכיח יכולת של שמירה על קצב החתמות מנויים גבוהה יחד עם שמירה על לקוחות קיימים.
 
מה שכן, החברה הזאת היא קצת שונה מכלל החברות שאנחנו מדברים עליהן בישראל בורסה. בדרך כלל החברות שאנחנו מדברים עליהן אלו חברות שמספיק להן חוזה אחד או שניים ענקיים שישמשו כעוגן לבניית כל החברה סביבם. 
 
המקרה של קוויקליזארד הוא שונה, היא לא גובה מיליונים על כל לקוח שחותם אצלה. מנוי יכול לנוע מאלפי דולרים בודדים למאות אלפיי דולרים. לכן, ציפייה לחוזה ענק של מיליונים מול חברת ענק לא תהיה ריאלית.
 
קוויקליזארד מתבססת על ארסנל לקוחות רחב שכל לקוח הוא חלק קטן בפאזל של כל ההכנסות שלה. 
היתרון המשמעותי בכך היא שאין אף לקוח שסוחב אותה איתו ולכן היא לא תלויה באף אחד. 
החיסרון הוא שיכול להיות יותר קשה להחתים שתיים לקוחות קטנים מאשר לקוח אחד ענק. 
 
לסיכום , יש לזכור שמדובר בחברה על מודל עסקי קצת שונה מהמוכר והיא עוד תצטרך להוכיח צמיחה עקבית חזקה כדי להצדיק את השווי שלה, ולזכותה ייאמר,שהחברה עובדת בשקיפות מול המשקיעים וחותמת חוזים עם חברות ענק, שלמרות שמדובר בחוזים קטנים,עצם העמידה של חברות ענק מאחוריה אומר כי מדובר בחברה עם תג איכות.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: