עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

התקשורת המתקדמת של קונטיניואל

חברת קונטיניואל, שהונפקה בחודש שעבר,עוסקת בתחום המחקר ופיתוח תקשורת לתחבורה מתקדמת. מה מייחד אותה ולאן יכול להוביל שיתוף הפעולה עם גוגל? (16-1-2022)
התקשורת המתקדמת של קונטיניואל

אייל פסטרנק

הנהלת חברת קונטיניואל פתחה,ביום חמישי, את המסחר, לרגל הרישום למסחר בבורסה לניירות ערך לפני כחודש.

החברה הנפיקה לציבור כ- 20 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ- 65 מיליון שקל והיא צפויה להיכנס במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות, למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א-גלובל בלוטק ות"א-טכנולוגיה במסגרת העדכון החצי שנתי של מדדי הבורסה, בתום יום המסחר של ה- 3 בפברואר, 2022.

מה הייחודיות של חברת קונטניואל ולאן היא מכוונת?

תקשורת לתחבורה מתקדמת

החברה הינה חברת מחקר ופיתוח בתחום התחבורה המתקדמת.

החברה פועלת כיום בתחום המחקר והפיתוח ומתן שירותים מבוססי תוכנה לטובת ניתוח, ניתור וטיוב של תקשורת לתחבורה מתקדמת ובאופן כללי למכשירים שנמצאים בתנועה ומחוברים לרשת.

שירותי התוכנה אותם מפתחת החברה, מיועדים לבצע ניתוח מידע בזמן אמת וכן לחזות ביצועי רשתות סלולריות שפרוסות במרחב ובפרט כאלה הפרוסות על נתיבי התנועה וזאת ע"י קבלת נתונים ומידע המתקבל ממכשירי קצה שמחוברים לרשת וצורכים שירותים שונים.

אסטרטגית החברה היא להתמקד בתקשורת עבור תחבורה חכמה, אם זה בכלי רכב פרטיים או ציבוריים וכן עבור ציוד לוגיסטי כדוגמא: רובוטים ממנועים, מלגזות ורחפנים וכן כניסה לעולם ה-IOT.

על מה אנחנו מדברים? מדוע החיבוריות הזו כל כך חשובה?

כאשר אנו מדברים על עידן של תחבורה מתקדמת וחכמה, אנו מבינים שרכבים מקוונים, חשמליים ואוטונומיים, זקוקים לחיבור פעיל לרשת הסלולרית ובאיכות גבוהה כדי שניתן יהיה לספק להם את שירותי המידע החיוניים לנסיעה.
לא ניתן יהיה להתקיים בעולם זה, ללא חיבור איכותי, זמין ופעיל.

החברות הגדולות ביותר בעולם פועלות באופן אקטיבי לפתח ולייצר רכבים המתאימים לעולם מתפתח זה, הפתרון הטכנולוגי של החברה מסייע לאותם חברות לעמוד ביעדיהן ולאפשר לעולם הזה להתקדם.

משחקת על הכניסה לדור 5

תחום הרכבים המקוונים, החשמליים והאוטונומיים נמצא במגמת צמיחה מובהקת ואליו מצטרפות דרישות הולכות וגוברות לחיבוריות לרשת תקשורת בכל זמן ומכל מקום ובאיכות ללא פשרות.
גודל השוק בו פועלת החברה יעמוד בשנה הבאה על כ-9 מיליארד דולר, כאשר כניסה צפויה ומסיבית לעולם דור 5 צפויה להגדיל משמעותית את השוק.


ליישום דור 5 ישנה חשיבות מכרעת לשוק אליו פונה החברה, עפ"י דוח של חברת אריקסון עד סוף השנה הנוכחית יהיו מחוברים כ-580 מיליון משתמשים לדור 5 ועפ"י הערכתם בשנת 2026 יהיו מחוברים כ-3.5 מיליארד איש!

ייחודה של טכנולוגית החברה, מצוי ביכולת לנתח את מסלולי הנסיעה ואיכות התקשורת לכלל המכשירים הנמצאים במרחב ושמחוברים לרשת (גם אם הם בתנועה) וזאת מתוך מאגרי המידע של הלקוח.


מידע זה נאסף באופן רציף וכל הזמן מכלל המכשירים המחוברים והנעים בצירי התנועה (כבישים, מסילות רכבת וכו`) ומסייע למערכות החברה לחזות את איכות התקשורת ובהתאם לבצע אופטימיזציה ולתקן באופן אוטומטי את הדרוש תיקון לטובת חיבוריות איכותית יותר לרשת.

חשוב להסביר, רכבים חשמליים ומקוונים זקוקים לחיבור פעיל לרשת הסלולרית כדי שניתן יהיה לספק לנהג את שירותי המידע החיוניים לנסיעה ובכך לאפשר תמיכה לנהיגה אוטונומית.

טכנולוגית החברה בעצם מספקת למפעיל הסלולר את היכולת המתקדמת לספק שירות זה בצורה הטובה ביותר ובכך לאפשר את החיבור הזה, מפעיל סלולר – תחבורה מתקדמת.

מטרת החברה היא למכור ולספק את מערכותיה למפעילי הרשתות הסלולריות (ובהמשך אף לעבוד מול יצרניות הרכב באופן ישיר) אשר יטמיעו את הטכנולוגיה במרכזי הבקרה והשליטה שלהם, ובכך לאפשר לאותו מפעיל סלולר לאפשר חיבור איכותי לצרכן.

מעבר לתשתיות ענן 

ישנו מעבר הדרגתי של המפעילים הסלולריים שמעבירים את תשתיות מערכות המידע שלהם לסביבת ענן בכדי להפחית את הוצאות הIT שלהם.
חברת גוגל וחברת וודאפון חתמו על הסכם לפרויקט משותף בתחום זה.


בהתאם למגמה זו, פועלת החברה להתאמת מערכותיה לעבודה סינרגטית עם שלושת הפלטפורמות המובילות היום בעולם – גוגל, אמאזון ומיקרוסופט כדי לתת מענה ללקוחותיה הנמצאים בפלטפורמות אלה.
נכון למצב הקיים, המערכת כבר פועלת בסביבת הענן של גוגל, ופועלת לסיים את ההתאמה למערכות אמזון בשבועות הקרובים וגם למיקרוסופט שההתאמה צפויה להסתיים במהלך רבעון ראשון של 2022.

החברה סימנה את ההתאמות הנ"ל כציר עיקרי להחתמת לקוחות חדשים.

תכנית עבודה ופיתוחים בקנה 

החברה מציינת שבמהלך השנה הנוכחית תמשיך לפתח את מוצריה ובכללם אלגוריתמים מתקדמים לחיזוי עומסים והשפעתם על הרשת, כולל יעד לחיזוי של מספר שעות קדימה על רשתות סלולריות אירופאיות.

*הרצות מערכות בסביבת ענן של אמזון ומיקרוסופט.

*המשך פיתוח אלגוריתמים מתקדמים לשיפור ביצועי רשת לדור 5.

*שת"פ עם יצרני רכב – פיתוח מערכת שיודעת לעבד ולהפיק נתונים ומידע שנאגר ברכבים המקוונים מתוך כוונה להיכנס לעבודה ישירה מול יצרני הרכב.

*הקמת מערך הפצה ושיווק באירופה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, יפן וקוריאה.

*הקמת מערך תמיכה לשווקי היעד.


מודל עסקי ולקוחות 

עפ"י המודלים העסקיים של החברה סך התשלומים העשויים להיכנס מלקוח המוגדר "קטן" (עד 3 מיליון מנויים) עומדים על כ-150-300 אלף דולר לחבילת הבסיס שהחברה מציעה ועשויים להגיע עד לכ-1 מיליון דולר אם הלקוח יקנה את מלוא חבילת המוצרים שהחברה מציעה.

הדבר דומה גם במודל ללקוח בינוני (מוגדר בין 5-10 מיליון מנויים), כאשר סך התשלומים לחבילת הבסיס אותה מציעה החברה עומדת על 0.5-1 מיליון דולר ועשוי להגיע עד 2-3 מיליון דולר, אם הלקוח יקנה את מלוא המוצרים אותם מציעה החברה.

קבוצת וודאפון העולמית (Vodafone) -

החברה כוללת 26 מפעילים סלולריים, כאשר היא קשורה בהסכמי רכש ושת"פ עם עוד 40 מפעילים אחרים שאינם מאוגדים תחת החברה.
הלקוח חתם עם החברה באפריל 2020 על הסכם מסגרת לרכישת מוצרי החברה וקבלת השירותים השונים.

במסגרת הסכם המסגרת שנחתם עם וודאפון לחברה הסכמים פרטניים עם 2 חברות בקבוצה (גרמניה ואירלנד)

וודאפון גרמניה – בשנת 2020 חתמה החברה עם הלקוח על הסכם מסגרת 4 שנתי על סך כולל של 3 מיליון דולר. עד כה הזמין הלקוח בשנת 2020-2021 בסך 2 מיליון דולר (1 מיליון דולר בכל שנה).

וודאפון אירלנד – לקוח של החברה החל משנת 2018. עד כה התקבל סך של כ-400 אלף דולר מלקוח זה, כאשר כיום הלקוח מקבל שירותים על בסיס רישיון מתחדש.

חברת תקשורת מסרביה - לקוח זה קנה בשנת 2018 בסך של 700 אלף דולר את מוצרי החברה ועד כה הוא ממשיך לשלם דמי תחזוקה שנתיים.

חברת תקשורת מובילה בארה"ב - עפ"י התיאור של החברה, חברת התקשורת המדוברת שייכת לקבוצת מפעילים סלולריים בעלי  נוכחות נרחבת ומשמעותית בשווקים רבים מחוץ לארה"ב

היקף המוצרים אותם רכש הלקוח (ויסופקו ללקוח לאחר תאריך המאזן הנוכחי) עומדים על סך של 1 מיליון דולר.

חברת תקשורת מובילה בברזיל – החברה מספקת שירותים ללקוח זה החל משנת 2018, כאשר עד כה הסתכמו הכנסות החברה מלקוח זה בסך של כ-830 אלף דולר.

יש לציין כי בחודש שעבר הוציאה החברה הודעה לבורסה על כך שהלקוח (מעריך בזהירות שמדובר על הלקוח הזה לאור הנאמר בהודעת החברה "מערכת החברה המותקנת אצל לקוח החברה בברזיל"), חתם על הסכם נוסף שיניב לחברה 1.1 מיליון שח.
החברה פעלה בשנים 2019-2020 בחדירה לשווקים אשר השקיעו את מירב המשאבים בהשקעות בתחום התחבורה המתקדמת, מתוך מטרה להגדיל את נתח השוק ובהתאם את הכנסות החברה.

גם גוגל בתמונה

לאחרונה דיווחה החברה על שת"פ שנחתם עם חברת גוגל קלאוד, שיתוף הפעולה יאפשר לחברה להציע ללקוחות אשר משתמשים בשירותי הענן של גוגל פתרונות מתקדמים לתחום התחבורה החכמה בה החברה פועלת, ביניהם שיפור ביצועי הרשת על צירי התנועה.

שת"פ חשוב זה, יאפשר לחברה להיכנס ולפתח פתרונות לשווקים נוספים כגון יצרני רכב ושירותי מידע לרכבים מקוונים.
הנ"ל בהתאם למגמה הולכת ומתפתחת בקרב מפעילים סלולרים רבים בעולם, המעבירים את תשתיות מערכות המידע שלהם לענן (גוגל תופסת נתח נכבד מתחום זה).

לסיכום,התפתחות עולם התחבורה המתקדמת, זו כנראה עובדה מוגמרת.

שחקנים עולמיים גדולים, משקיעים תשומות רבות כדי לקחת נתח משוק שעתיד ככל הנראה להיות עצום ומשמעותי בחיינו.
ניכר שהחברה מכוונת ופועלת בתחום שהוא אבן יסוד ובלעדיו לא ניתן להתקדם בעולם זה.


העובדה כי החברה התקשרה בעבר עם חברה בסדר גודל של וודאפון וכן עם מפעילי סלולר אחרים במספר מדינות נוספות (כולל ההודעה היום) וכבר מביאה הכנסות בפועל וכן פועלת להתאמת מערכותיה ל-3 ממפעלי הענן מהגדולים ביותר בעולם בטווח הקרוב, מביאה את החברה לנקודה מעניינת שיש לעקוב אחר ההתקדמות שלה בפרט ועולם התחבורה המתקדמת בכלל.




מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת
פרסומת
פרסומת
בואו ללמוד שוק ההון עם עינב כהן! לפרטים נוספים לחצו כאן.