זו המנייה שתעשה לכם אוניברסיטה!

שוק הלימוד און ליין גדל בקצב של כ 10% משנה לשנה וצפוי להגיע לשווי שוק של כ 133 מיליארד דולר בשנת 2023. ובמאמר הבא נכיר את חברת TWOU. (3-1-2020)

טדי לנץ

האם אנו לא צריכים חינוך? אנחנו כנראה צריכים-אבל אולי בדרך קצת שונה.

עולם הלימוד המקוון,מתפתח בקצב מסחרר, שכן אנו חיים דווקא בתקופה הזו. תקופה בה הכל משתנה. עדים למהפכה טכנולוגית של ממש.


שוק הלימוד און ליין גדל בקצב של כ 10% משנה לשנה וצפוי להגיע לשווי שוק של כ 133 מיליארד דולר בשנת 2023.
ובמאמר הבא נכיר את  חברת 2U, Inc, סימבול TWOU.


חברת לימוד און ליין שמטרתה להנגיש לסטודנטים ברחבי העולם לימודים אקדמאיים וקורסי התמקצעות שונים. החברה מדגישה בסרטון התדמית שלה שאין צורך להתפטר מהעבודה העכשווית שלך על מנת ללמוד באוניברסיטאות או מכללות מוכרות ותוכלו לעשות זאת דרכה.

בין אם באמצעות הלפטופ או הפלאפון שלכם.   
חברת U2 קיימת מ 2008, כאשר עברו ב"שעריה" יותר מ 170 אלף סטודנטים. פועלת בשיתוף עם כ 70 אוניברסיטאות ומכללות מוכרות בעולם (אונ` ניו יורק, הארוורד, נורת`ווסטרן, סירקוז, ייל ועוד) באמצעות 2 סגמנטים: תוכנית לתואר ותוכנית לימוד של קורסים בעלי תעודה/ שיפור מיומנויות טכנולוגיות.

האסטרטגיה

בנוסף לשיתופי הפעולה עם המוסדות המוכרים בעולם, החברה מצ`פרת את לקוחותיה באמצעות מתנות מקוריות שמוסדות ישנים כנראה לא עושים, כגון: כניסה למתחמי WeWork ושימוש במתקנים. מענקי לימוד בגובה 5 מיליון דולר לעובדי WeWork בתוכניות הלימודים של U2.
שת"פ מעניין נוסף של החברה הוא עם חברת לינקדאין- רשת חברתית לאנשי עסקים/ עצמאיים/ שכירים שמחפשים עבודה/ עובדים.

החברה מאפשרת לסטודנטים שלה גישה לחבילת הפרימיום של לינקדאין. החבילה מאפשרת כתיבת ועריכת קורות חיים בצורה המקצועית ביותר וגישה לכמות אדירה של אנשי מקצוע רלבנטים לכל אחד ואחת.

אנשים שסביר להניח שסטודנט שלא נמצא בקבוצת אחווה נחשבת בקולג` או אוניברסיטה מוכרת לא יפגוש בחיים. נכון שהיום הכל נגיש יותר אך עדיין קיימים דברים שללא תשלום לא תשיג, ואם גם ככה אתה מתכוון ללמוד משהו, למה לא לקבל על הדרך גם גישה לעולם האמיתי?
קיימים עוד מגוון שיתופי פעולה של U2, אך הייתי רוצה לציין עוד אחת חשובה במיוחד. שת"פ עם חברת EdAid.


יש הטוענים כי אחד הגורמים למשבר הבא או לזה שאחריו, יהיה זה של הסטונדטים.  הלוואות הסטודנטים בארה"ב משוערכות ב 1.5 טריליון דולר.

חברת EdAid מאפשרת תכנון מיטבי של ההלוואות הללו ויחד עם U2 מאפשרת לסטודנטים הקלות כמו תשלום של 50% מההלוואה לאחר גמר הלימודים, תשלום ההלוואה רק לאחר שהסטודנט מגיע למשכורת מסוימת שתאפשר לו איכות חיים והשוס הגדול- 0% ריבית!

בנוסף לצמיחה אורגנית, החברה דוגלת ברכישות. כך לדוגמא רכשה ב 2017 את חברת GetSmarter הדרום- אפריקאית ב 103 מיליון דולר. חברה המאפשרת לימודים מקוונים באוניברסיטאות כמו קיימברידג`, MIT, סטנפורד ועוד. הרכישה בעצם אפשרה ל U2 להתרחב לשוק העולמי שגדול מהשוק האמריקאי, שעד אותו זמן U2 הייתה חשופה רק אליו.


רכישה נוספת שהחברה ביצעה היא של חברת Trilogy במאי האחרון תמורת 750 מיליון דולר (תרומה של 29 מיליון דולר להכנסות הרבעון השלישי). ההתמקדות של טרילוג`י היא במקצועות ההיי טק, כמו תכנות, עיצוב אתרים, סייבר ועוד. לימודים מקוונים ו 1 על 1.

U2 מקבלת את ההכנסות שלה מהאוניברסיטאות איתן מבצעת שת"פ, חוזים שנחתמים ל 10- 15 שנה בתוכניות לתואר מלא, ובתוכניות לקורסים קצרים יותר באמצעות עמלות וחוזים שנחתמים עם הסטודנטים.
חשוב להבין שבממוצע של בין 6- 24 שבועות נראה את התוצאות בדמות רישום גובר של סטודנטים של ההשקעה/ הוצאה בהוצאות שיווק ופרסום.

נתונים פיננסיים


שווי שוק החברה עומד על מיליארד וחצי דולר.
עפ"י הנתונים מהדוח האחרון שיצא בנובמבר, נכון ל 30.09.2019:
הכנסות החברה לרבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב 153.8 מיליון דולר, עלייה של 40% מהרבעון המקביל אשתקד. הכנסות מתוכניות התואר הגיעו ל 103.4 מיליון דולר ומקורסים ל 50.4 מיליון דולר (בעיקר בזכות הרכישה של טרילוג`י).


הוצאות הסתכמו ל 288.8 מיליון דולר, המשקפות עלייה של 143% מרבעון מקביל של 2018. הירידה נבעה חלקה הגדול מהורדה דרמטית של כ 70 מיליון דולר בהערכת המוניטין של החברה ע"י חברה חיצונית ועוד כ 60 מיליון דולר מרכישת Trilogy. השאר משויך לשיווק ופרסום.
שווי מזומנים ושווי מזומנים הסתכם ל 154.1 מיליון דולר. ירידה משמעותית ביחס לשנת 2018 שניתן להסבירה בגלל הרכישה.

 

הפסד נקי של 141 מיליון דולר.
למרות גידול בהכנסות, הרווחיות נפגעה. יש לצפות לכך גם בדוחות הבאים, אך הכל נעשה על מנת להגדיל את שורת הרווח בסופו של דבר.
צפי לסוף שנת 2019:
הכנסות בטווח של 570- 575 מיליון דולר. נכון לסוף 9 החודשים של 2019, קיימות הכנסות של 411, כלומר עוד רבעון דומה יגרום לחברה לעמוד בציפיות.
הפסד נקי 232.8-238.8 מיליון דולר.

לסיכום, בתחום חדש ומתפתח חייבים להיות סבלניים. צמיחה דורשת הוצאות או יותר נכון השקעה. לכן ההוצאות גדלות, על מנת לבסס שם ומותג בשוק. במקרה של U2 ראינו שהם מציינים זאת במפורש בדוחות- התמורה בעבור ההשקעות בפרסום מגיעות רק לאחר מספר שבועות ואף חודשים. לכן סבלנות היא מפתח.

הרכישה האחרונה של חברת Trilogy אמורה לשפר משמעותית את סך ההכנסות של החברה ולהמשיך את הצמיחה בסגמנט הקורסים.
חשוב לציין כי נגד החברה הוגשה תביעה של בעלי מניות בגין הסיבה של אי ציון כראוי של הסיכונים והתחרות המתגברת העומדת בפני החברה, כמו גם שינוי במודל העסקי של החברה והאטה בהשקת תוכניות חדשות (חודשים פברואר- יולי 2019. ירידה של עשרות אחוזים).

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: