חברת אפל-דוהרת כחברת צמיחה!

המשקיעים כבר לא מתרגשים מהשיאים החדשים של אפל,אבל מדובר בחברה עצומת מימדים, שהגדילה את כוחה בצורה משמעותית עד לכדי חזרה לחברת צמיחה. (11-8-2021)

אלכס קולפקוב

לפי התגובה של השוק לדוח האחרון של אפל, נראה כי המשקיעים כבר לא מתרגשים מהשיאים שאפל שוברת כל פעם מחדש.

זה פשוט מדהים. מעדיפים להשקיע במניות meme מאשר בחברה ותיקה, הגדולה ביותר בארצות הברית, שלפי המספרים נראית כמו חברת צמיחה!

תשכחו מרבעונים שוברי שיאים, אפל מציגה שנת שיא שכל חברה הייתה מאחלת לעצמה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2021, ביחס לכל שנת 2020 הפיסקאלית, אפל הכניסה יותר הכנסות, רווח גולמי, ורווח נקי. אפל הוסיפה $7.94 מיליארד (2.89%) בהכנסות, 12.70$ מיליארד (12.1%) ברווח הגולמי, ו 16.72$ מיליארד (29.11%) בתשעת החודשים הראשונים יחסית לכל שנת 2020 הפיסקאלית.

רוב החברות היה מאושרות לאחוזי צמיחה כאלה משנה לשנה, בעוד שאפל עשתה זאת ב3 רבעונים. איך השוק לא מתרגש, לא מתגמל, זה כבר מעבר לבינתי, כנראה רוב המשקיעים לא מסתכלים על המספרים.

אפל יצרה שני עסקי ענק תחת האימפריה

במהלך שלוש השנים האחרונות, חטיבת המוצרים הלבישים, הבית, והאביזרים, יצרה תבנית של כניסה להילוך רביעי בדוח ה 1Q בעקבות עונת החגים ואז האטה ב 2Q, וצבירת מומנטום למגמת עלייה ב 2Q ו3Q לפני כניסה להילוך רביעי שוב ב 4Q.

חטיבה זו צמחה באופן מתמיד כלפי מעלה והיוותה כ 10.5% מהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים. חטיבה זו צמחה ברמת ההכנסות משנה לשנה, ונראה שמגמה זו נשארת איתנה בשנת 2021. ככל הנראה, חטיבה זו תכניס כ 35$ מיליארד בשנת 2021.

במשך שנים, אפל קיבלה ביקורת על כך שהייתה חברת חומרה גרידא עם מעט הכנסות קבועות.

אפל יצרה מספר עסקים המבוססים על מנויים, כאשר אחד מהם הוא אחסון על גבי ענן. לאפל יש עשרות מיליונים של לקוחות הקונים את החומרה שלה, כך שזה הגיוני שתציע תוכניות אחסון ענן המסנכרנות ישירות למוצריה ללא מפרע.

לא הרבה חברות יכולות יכולות להוסיף שירותים משלימים בצורה מושלמת למוצרים שלהם, אבל אפל מצליחה לספק מספר כאלה ללקוחותיה.

לדעתי, חטיבת המוצרים הינה מהמרשימות שקיימות, אחת שצמחה בצורה אורגנית, והכנסותיה בלבד יכולות להתחרות בהכנסות כוללות של חברות רבות.

ברבעון השלישי של 2021, חטיבה זו הכניס 17.5$ מיליארד, צמיחה של 32.91% משנה לשנה. בתשעת החודשים הראשונים של 2021, השירותים הכניסו לאפל 50.15$ מיליארד, צמיחה של 10.93$ מיליארד (27.87%) משנה לשנה.

המגמה מצביעה על כך שהרבעון  הרביעי יכניס אפילו יותר מהשלישי כפי שקרה בשלוש השנים האחרונות. בעבר, הביקורות היו על אפל שהיא מצליחה רק בזכות האייפון ועוד כמה עסקים קטנים. בזמן שהאייפון הוא עדיין מחולל ההכנסות הגדול ביותר עד היום, חטיבת השירותים מספקת כמויות גדולות של הכנסות קבועות ובסוף תוכל להיות החטיבה המכניסה ביותר של אפל.

אייפון עדיין המלך הבלתי מעורער

האייפון הוא נדבך הרבה פחות משמעותי לשורה התחתונה של אפל מבעבר, אך הוא עדיין המלך הבלתי מעורער.

האייפון נשאר מקור ההכנסה הגדול ביותר של אפל ושנת 2021 לא הייתה שונה בזכות ביצועים יוצאים מן הכלל של מכשירי ה G5 של אפל.

אולם, גם האייפון SE וגם האייפון 11 נשארו מאוד פופולריים, במיוחד בשווקים המתפתחים, איפה שפריסת ה G5 לא תגיע בקרוב. שנת 2021 היא שנת סופר-מחזור, אבל בשונה משנות סופר-מחזורים קודמות (2015 ו 2018), הביצועים השנה הם יוצאים מגדר הרגיל.

ישנה אפשרות שהמכירות השנתיות של האייפון יעברו את ה200$ מיליארד השנה.

לסיכום, מלבד האייפון וחטיבת השירותים, לאפל יש עוד מספר אסים מתחת לשרוול בדמות של כניסה לתחום ה AR/VR בקרוב, דגש על בריאות וכושר.

מדהים לחשוב על זה אבל אפל היא חברת השעונים והאוזניות הגדולה בעולם. החברה דוהרת בכיוון הנכון, ולא הרחבתי גם על תוכניות רכישת המניות העצמית העצומה (שגדלה כל פעם) שמביעה ערך רב למשקיעה.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: