חברת ארקו אחזקות:השקט שלפני הסערה?

חברת ארקו אחזקות עומדת בפני שלב מהותי מאד בחייה העסקיים. לאחר ההשקעה אתמול והצעת הרכש האפשרית, יש סיכוי סביר כי החברה מתכננת להגיע למקומות גבוהים בהרבה. הסיפור המלא של העסקה אתמול ואפשרותיה הצפויות על החברה. (8-1-2017)

עינב כהן

חברת ארקו אחזקות ,הוציאה אתמול הודעה לבורסה, שעשויה להיות "יריית הפתיחה" של עתיד וורוד.

בואו נעשה סדר,שלב אחרי שלב, בנוגע להודעה ולהשפעותיה על החברה.

1. ארקו החזקות, שבשליטת אריק קוטלר (43.7%) ואיש הנדל"ן האמריקאי מוריס וילנר (42.6%), הודיעה על השלמת עסקת GPM, המוחזקת ב75% ע"י ארקו ובה,קרן ההשקעות האמריקאית Harvest Partners הופכת לשותפה בחברה – ורוכשת זכויות המהוות כ-9.9%  מ-GPM, הנמצאת בשליטת ארקו החזקות, בתמורה ל-62.5 מיליון דולר.

2.העסקה בוצעה עפ"י שווי ל-GPM של כ-630 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד ש"ח כאשר התמורה לארקו מסתכמת ב-23.75 מ` דולר (לפני הוצאות עסקה)

3.קרן Harvest Partners הינה קרן השקעות פרטית אמריקאית, המשקיעה בין היתר ברכישת זכויות מיעוט בחברות צומחות בארה"ב.

כתוצאה מסגירת העיסקה התווספו לקופת המזומנים של ארקו כ-80 מיליון ש"ח ובסה"כ כ-150 מיליון ש"ח בקופת החברה.

מכפיל תפעולי עתידי מהנמוכים בענף

4. מה בעצם קיבלנו פה בפועל? ארקו מחזיקה ב75% מ-GPM  כלומר זה גוזר לה שווי שוק של 1.8 מיליארד ש"ח,כאשר שוויה הנוכחי בבורסה עומד על 1.23 מיליארד ש"ח.

כ-45% מעל השווי הנוכחי לפני מס.

5. מי שהוציא אתמול סקירה על ארקו לאור העסקה, אלה בית ההשקעות רוסאריו, כאשר האנליסטית מאיה גרינוולד נותנת למנייה יעד לשער של 2.25.

כלומר- 31% גבוה מהשער הנוכחי.

בסקירה של גרינוולד, היא מציינת כי התמחור הנו שמרני, שכן עפ"י הדיווחים של ארקו, היא צפויה לעמוד על מכפיל תפעולי של 9 ל2017, הנחשב נמוך בענף.

6. עכשיו השאלה שאנו צריכים לשאול, מדוע קרן ההשקעות נכנסה במחיר גבוה מהותית מהשווי כיום, או שיש לה סיבה טובה?

מקום שמיני  בגודלה בארה"ב

צריך להבין, לא מדובר פה במניית ביוטק, שבה נכנסת קרן בהשקעה עם פרמייה מהותית על מחיר השוק שאולי "החלום" יקרום עור וגידים ואולי לא.

מדובר פה על חברה מבוססת ויציבה, אשר היקף פעילותה עומד כיום על מעל 1000 תחנות דלק הפזורות בארה"ב, ב18 מדינות, והיא מדורגת במקום השמיני בגודלה מתוך למעלה מ1500 רשתות של תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב.

בנוסף,החברה יודעת לבצע רכישות במחירי הזדמנות עם מכפילים מתחת לממוצע בענף,ולהשביח את הרווחיות בשל יתרון הגודל שלה ושיפור ההסכמים מול הספקיות.

אבל האם יש עוד משהו שמעניין במיוחד את קרן Harvest Partners?

7.מניית ארקו אחזקות עלתה חזק מאד בבורסה הישראלית בשנים האחרונות.עלייה של 700% בחמש שנים אינה דבר של מה בכך.

אבל יכול להיות,ששוק ההון הישראלי מתקשה לתמחר נכון את הפוטנציאל של החברה.

מדוע? יכול להיות כי העובדה, שתחנות הדלק והנוחות פזורות בארה"ב ואינן בישראל, מקשות על התמחור וחוץ מבית ההשקעות רוסריו אין אף בית השקעות ישראלי שמסקר אותה.

שינוי עשוי להיות החל מפברואר, כאשר הנייר צפוי להיכנס למדד ת"א 80 ,שצפוי להכניס לה ביקושים ע"י הקרנות של 25 מיליון ש"ח ואולי אנליסטים חדשים שיסקרו אותה.

אבל האם ההקרן המשקיעה החדשה מכוונת לשוק הישראלי? מאד קשה לי להאמין.

בסיס עסקים בארה"ב

חברת ארקו, אמנם נסחרת בישראל,אבל אין לה קשר לישראל ,כאשר בסיס עסקיה נמצא בארה"ב ומוכר שם ע"י המשקיעים שרואים בפועל את התפתחותה במדינה.

האם חברת ארקו אחזקות בדרך להנפקה בבורסה האמריקאית בקרוב? על פי המסתמן יכול מאד להיות שכן.

רמזים קיבלנו על כך כמה פעמים כאשר לפני שנה, נכנסו להשקעה בGPM  שתי קרנות,לפי שווי של 1.2 מיליארד ש"ח, שכבר אז דובר כי מדובר על הנפקות פרטיות לפני הנפקה גדולה בנסד"ק, כאשר כבר אז החברה פרסמה טיוטת תשקיף.

אז האם המשקיעה החדשה קיבלה בעצם "סוכריה", של הנפקה פרטית, במחיר נמוך מהשווי הצפוי בהנפקה בארה"ב? עוד נראה.

הצעת רכש בקרוב?

8.זה לא נגמר. עוד משהו גדול קורה בארקו. לפני חודשיים הודיעה קרן דיווידסון קמפנר, המחזיקה גם היא במניות GPM, ודוללה כעת לאור מכירת המניות שלה לקרן החדשה שנכנסה אתמול להשקעה, שקרנות הקשורות בה עשויות לפרסם הצעת רכש למניות ארקו אחזקות בהיקף של 10 מיליון דולר.

המחיר עדיין לא נקבע, אך סביר מאד, כי הוא יושפע מהעסקה שנחתמה אתמול.וכאמור- מדבר בפרמייה של עשרות אחוזים מהשווי הנוכחי של החברה.

לסיכום, ארקו אחזקות, עומדת כנראה, בשנה המעניינת ביותר בחייה העסקיים עד כה, כאשר היא הקטינה לאחרונה את המינוף ע"י המרת אג"ח ח` למניות והשקעה מהותית בחברה, היא הגדילה את היקף תחנות הדלק שלה למעל 1000 תחנות ופרוסה בצורה מאוזנת בארה"ב, יש לחברה קרדיט פתוח,מ- 4 גופים פיננסיים בארה"ב, של 220 מיליון דולר לרכישת תחנות דלק כאשר הם ניצלו מתוך זה רק 7 מיליון דולר ובנוסף היא צפויה להיכנס למדד המכובד ת"א 80 ולקבל ביקושים מקרנות שהיה עד עתה אסור להשקיע בה.

האם ידעו בעלי החברה לתרגם את השינויים להשבחת החברה בצורה מהותית? נדע בקרוב.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: