עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

חברת הביטוח של דור הבייבי בום

מתחת לפני השטח מתרחשת מגמה דמוגרפית בקרב הציבור האמריקני שכדאי לשים לב אליה בקשר לסקטור חברות הביטוח, והיא הזדקנותו של דור הבייבי בום. (23-9-2020)
חברת הביטוח של דור הבייבי בום

אלכס קולפקוב

עולם הביטוח האמריקני נחשב בדרך כלל בקרב משקיעים כעולם אפור, שמרן, סולידי, לא חדשני במיוחד ולא מעניין. אולם, מתחת לפני השטח מתרחשת מגמה דמוגרפית בקרב הציבור האמריקני שכדאי לשים לב אליה בקשר לסקטור חברות הביטוח, והיא הזדקנותו של דור "הבייבי בום".

למה זה משמעותי אתם שואלים? על פי דוח של האום, דור הבייבי בום מונה נכון ל-2020 כ-74 מיליון בני אדם, המהווים כ-22 אחוז מהאוכלוסייה. לסיפור הזה הייתי רוצה להציג חברה ותיקה, אך צעירה מבחינה ציבורית (הונפקה במאי האחרון בבורסה האמריקאית) העוסקת בתחום הביטוח בשם סלקטקווט.

 

מי את סלקטקווט?

סלקטקווט (סמבול SLQT) היא אתר להשוואת ביטוחים עם למעלה עם ניסיון של למעלה מ 30 שנים בחיפוש מחירי הביטוח הטובים ביותר עבור לקוחותיה. לחברה יש שיתופי פעולה עם למעלה מ 50 ספקיות ביטוח, אשר ביניהן חברות ענק כמו Humana, UnitedHealthcare, ו Prudential. כ 88% מהכנסות החברה מגיעות מספקיות הביטוח אשר משתמשות בטכנולוגיה של סלקטקווט המאפשרת הגדלה במכירות ופרסום אפקטיבי.

 לחברה יש שירות לקוחות אשר מקבל שבחים, והמודל העסקי של החברה מתאים כמו כפפה ליד לדור הבייבי בום. לאחר מענה זריז על מספר שאלות באתר החברה, הלקוחות מתחברים לסוכן תוך דקות ספורות. זה בעצם איפה מתחיל תהליך האונבורדינג עבור רוב הלקוחות, יש להם גם את האפשרות להשלים את התהליך באונליין בצורה עצמאית.

הטכנולוגיה הייחודית של החברה נקראת סלקטקאר (SelectCare), אשר מקבצת בתוכה למעלה מ 30 שנים של נקודות דאטה (בסיס נתונים עצום) המאפשרת לטרגט בצורה מדויקת את בסיס הלקוחות שלה ולהתאים אותם לספק הביטוח המתאים. מערכת הניתוב מאפשרת גם לחברה לעקוב אחר עלויות רכישת הלקוחות ובכך להקצות תקציבי פרסום לאפיקים היעילים יותר.

 

טכנולוגיית סלקטקאר תהיה נכס עצום ומשמעותי עבור החברה בעתיד הקרוב בזמן שהצרכנים רוכשים ביטוח באונליין בקצב עולה. מכירות החברה כרגע נוצרות דרך מודל עסקי היברידי. הצרכן יכול להשוות הצעות מחיר ולרכוש דרך האונליין לחלוטין או דרך סוכן מכירות מורשה (בעל רישיון). החברה מחזיקה בלמעלה מ 900 סוכנים היכולים לסייע בתהליך הרכישה. סוכנים אלה הם הכוח המניע של התוכנית העסקית של סלקטקווט והם קריטיים במיוחד עבור אסטרטגיית המכירות שלה ל medicare.

 

שוק עם הזדמנות יוצאת דופן

ישנה הזדמנות יוצאת מן הכלל בשוק של סלקטקווט אשר מחכה לה מעבר לפינה עקב המיקוד של ההנהלה בהכנסות מהאוכלוסייה המבוגרת.

לפי התשקיף של החברה, אחוז בני ה 65 ומעלה באוכלוסיית ארצות הברית צפוי להיות קרוב ל 17% בשנת 2020, גבוה מ 13% ב 2010 ו15% מ2016. סלקטקווט מפיקה כמעט את כל ההכנסות מהוותיקים שלה מ Medical Advantage, MA, ואת השאר מ Medicare Supplement, MS. MA היא אלטרנטיבה ל Medicare, המוצעת על ידי מבטחי בריאות פרטיים. זה כולל אפשרויות כיסוי מורחבות יותר לעומת האופציה ל Medicare ציבורי. MS בעצם עובד תוסף ל Medicare עם תוספת קטנה של אפשרויות כיסוי על מנת להרחיב את מוצר ה Medicare.

כאמור, ה Medicare Advantage היא אפשרות מצוינת לאלה שיכולים להרשות לעצמם אותה והייתה צמיחה אדירה במוצר במהלך השנים האחרונות. למטה תוכלו לראות גרף המראה את הרישום של ה Medicare Advantage המציג בצורה מדויקת את הצמיחה של השוק הזה.

 

כפי שניתן לראות, השוק הזה עולה בקצב יציב וצפוי להמשיך באותה דרך עם הזמן. יחסית לתצפיות שוק אחרות, שוק ה Medicare למבוגרים הוא צפוי מאוד עקב גורמים ודאיים של גיל וצורך בביטוח בריאות (Medicare).

כמות הנרשמים ל Medicare לצמוח לבערך 68.4 מיליון ב 2023, ול 76.7 מיליון עד 2028. זה מייצג שוק בעל הזדמנות עצומה עבור סלקטקווט, אשר כרגע מחזיקה בפחות מ 1% מהשוק. בנוסף על כך, אחוז המבוגרים המשתמשים באינטרנט נמצא אף הוא בעלייה.

למרות שהגרף למטה נראה אינטואיטיבי, הוא מבליט את ההזדמנות הגדולה עבור חברות ביטוח-טכנולוגיה (insurtech) כמו סלקטקווט.

יותר שימוש באונליין בקרב שוק המטרה שלה אומר יותר לקוחות ופחות תחרות עם סוכני ביטוח שעובדים בשטח. בטווח הארוך, הטרנד הזה כלפי רכישות אונליין יעזור לחברות כמו סלקטקווט להרחיב את אחיזתה בשוק ולהפחית את עלויות רכישת הלקוחות דרך שימוש מופחת בסוכנים מקוונים.

 

תחרות

התחרות במרחב הביטוח-טכנולוגיה הינה מגוונת שתמשיך להתפתח. כפי שזה נראה כרגע, ישנן מספר דרכים לקנות ביטוח לצרכן האמריקאי. הדרך הראשונה לקנות פוליסה היא דרך הסוכן של חברת הביטוח. הסוכנים האלה בדרך כלל לא מצליחים למצוא מחיר סביר ללקוחות שלהם עקב העובדה שמשלמים להם על פי עמלות. דרך נוספת לרכוש ביטוח היא דרך חברות ביטוח-טכנולוגיה אחרות כמו eHealth (המוכרת ביטוחי Medicare) ו EverQuote (ביטוחי רכב). מהבחינה הזו, סלקטקווט מתחרה בעזרת המותג המוכר (מעל ל 30 שנה בתחום) וטכנולוגיית הסלקטקאר שלה.

 

בסיס הנתונים העצום שיש בידה, שהצטבר במהלך השנים, והיעילות מציבים את סלקטקווט במקום טוב להצליח בין מתחרותיה. למרות שכרגע eHealth מובילה על סלקטקווט מבחינת נתח שוק, עדיין יש לסלקטקווט המון מקום לצמוח.

סיכון

למרות שנראה שסלקטקווט הולכת לנגוש בנתח השוק של eHealth, נשאר סימן שאלה אחד שמרחף: הממשל. תחום ה medicare הוא נתון לרגולציה כבדה ומתנהל דיון משמעותי בנוגע כל מה שקשור לשוק הבריאות הציבורי. כרגע, מבטחים פרטיים מצליחים להתחרות בממשל הפדרלי דרך השימוש ב Medicare Advantage כאלטרנטיבה מושכת יחסית ל Medicare הסטנדרטי. בזמן שקריאות ל "Medicare for All" עלולות לשים סוף למבטחי בריאות פרטיים, זה לא נראה שזה ייושם בעתיד הקרוב לעין. המדיניות שיותר סביר שתיושם ועם פוטנציאל מוחשי היא התכנית הציבורית. זוהי תכנית המקודמת על ידי המועמד הדמוקרטי ג`ו ביידן וזה עשוי להוריד את עלויות ה Medicare הציבורי לצרכנים, כלומר לנגוש בגמישות-עלויות של מבטחי בריאות פרטיים.

 

נתונים פיננסים

שווי החברה כ 3.65 מיליארד דולר.

מכפיל רווח נוכחי של 0.17, מכפיל רווח עתידי של 21.38

מכפיל על ההון של 6.68.
מכפיל מכירות של 6.87.

רווח גולמי - 68.50%.

כמות המזומנים בקופת החברה היא 321.1 מיליון דולר, עם חוב של 311.8 מיליון דולר.

הנתונים האחרונים שניתן למצוא על החברה, הם דוחות לרבעון הרביעי לשנת 2020, שפורסמו בספטמבר (דוח ראשון מאז ההנפקה). ע``פ דוחות אלו:

סך כל ההכנסות עלה ב 90% משנה לשנה ל 141 מיליון דולר.

הרווח הנקי על ב 56% משנה לשנה ל 20 מיליון דולר.

ההכנסות בחטיבת הביטוחים למבוגרים עלו ב 160% משנה לשנה ל 88 מיליון דולר.

הרווח למנייה היה 0.14 דולר.

 

לסיכום חברת סלקטקווט הינה חברת טכנולוגיה בעולם הביטוח המציעה ביטוחי חיים, בריאות ורכב אשר הונפקה במאי האחרון. החברה בעלת מותג מוכר לאמריקאים בתחום הביטוח עם בסיס נתונים עצום שמבוסס על 35 שנות פעילות בשוק. דור הבייבי בום הולך ומזדקן וזו נראית הזדמנות יוצאת מן הכלל בעבור חברות מתחום הביטוח, ומהסוג הזה בפרט.

 




מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת