סיפורה של נקסטייג`-קנאביס דור 2

חברת מיקרומדיק, הודיעה על כינוס אסיפה, בחודש הבא, למיזוגה לחברת הקנאביס נקסטייג`. האם מדובר בדור הבא של הקנאביס שעשוי להפוך אותה לפורצת דרך בינלאומית? (12-2-2020)

עינב כהן

לאחר המתנה ארוכה זה קורה.

שלשום פורסם ,כי ב16.3 תתכנס אסיפה בחברת מיקרומדיק, לאשר את המיזוג עם חברת הקנאביס נקסטייג`.

חברת נקסטייג` ,אינה מהמוכרות בשוק הקנאביס הקלאסי, בעיקר בשל התעסקותה בטכנולוגיות מתקדמות יותר ממה שיש לשוק הזה להציע כיום.

זו ההזדמנות להכיר את החברה, המבנה שלה, הפוטנציאל והסיכונים הטמונים בה.

מי את חברת נקסטייג`?

חברת נקסטייג`, הנה חברת בת של חברת נקסטר, שלה יש ניסיון רב בפיתוח מוצרים חדשנייים בתחום הפארמה.

נקסטר הוקמה ומנוהלת על ידי ד"ר אורנה דריזין והייתה מעורבת עד היום בפיתוח למעלה מ-80 פורמולציות של תרופות ובייצור מוצרים לניסויים קליניים, עבור רוב חברות הפארמה הבולטות בישראל.

נקסטר נחשבת מוכרת ומוערכת בתעשיית התרופות ויש לה נסיון הן ברגולציה אירופאית והן ברגולציה אמריקאית.

חברת נקסטייג`, פיתחה מין "נישה", שתהווה  פלטפורמת פיתוח למוצרים מבוססי קנאביס.

נקסטייג` פועלת בשוק הקנאביס כבר כ-3 שנים ורק לאחרונה, ייצרה לטובת חברת שיח מדיקל, מוצר לניסוי קליני.

במה עוסקת נקסטייג` נכון לכרגע?

1.החברה בנתה פרוטפוליו של מוצרים בפיתוח הן באופן עצמאי והן באופן של שיתופי פעולה.

2. נקסטייג` פועלת גם כזרוע פיתוח לחברות המחפשות פייפליין של חדשנות. כלומר היא מעיין "אאוטסורסינג" של פיתוח ובייצור מוצרים לחברות.

3. לחברה יש שת"פ עם הנשיא לשעבר של חברת הקנאביס הקנאדית אפרייה, בנוגע למוצרים בתחום הפרה- רפואי.

 

איפה נקסטייג` נכנסת בשרשרת הערך?

פה יש שאלה, שכל אחד צריך "להמר" עליה, וכך נקבל תשובה לאן פחות או יותר יכולה להגיע החברה הזו:

האם עולם הקנאביס הולך לפיתוח תרופות רבות ועולם פרה- רפואי רחב או לא?

אם התשובה היא כן-אזי נקסטייג` עשויה לעמוד בחזית הטכנולוגיה, עם ניסיון של 12 שנה, בפיתוח ויכולת בשנים האחרונות לשלב בפיתוח גם קנאביס בלבד או בשילוב עם חומרים נוספים.

נכון לכרגע, מרבית החברות, גם המתקדמות,מפתחות תפרחות ושמנים.

בהמשך, השוק צפוי להתקדם יותר ויותר למוצרים פרה-רפואיים ופארמה,ופה נכנסת לתמונה נקסטייג` עם דור 2 של הפיתוחים- פיתוחים למחלות ספציפיות עם מוצר חדשני וייחודי עשיר ב ip שמתאים בדיוק למחלה כגון משחות, שילוב קנאביס במזון, תרופות וכ"ו...

כלומר- מי שירצה לקבל דיוק מקסימלי במוצר שלו ולפתח קניין רוחני שיאפשר לפטנט, יצטרך את המעבדות של נקסטייג` או דומות לה.

היתרון של נקסטייג` טמון בכך, שהיא מתמחה בפיתוחים יחודיים של קנאביס, משולב מוצרים כימיים אחרים, מה שאין למרבית החברות בעולם שעדיין לא נכנסו לעולם הקנאביס.

מעבר לזה יש לה יתרון  בנסיון שיש לה דרך חברת האם בפיתוחים חדשניים וביכולת לעבוד ברגולציה ובדרישות שמתאימות לשוק התרופות העולמי, בנוסף, העובדה שיש לחברה תשתית קיימת של כח אדם מנוסה, ציוד וחדרים נקיים, נותן יתרון משמעותי גם בזמן וגם בעלויות.

החברות הישראליות, בין אם המגדלים ובין אם המפעלים, מדברות כבר היום על פיתוחי תרופות ומוצרים פרה רפואי כצעד הבא בעולם שלהם ובמיוחד בעולם הייצוא, ואת הפיתוח עצמו- עושה נקסטייג`.

נשיא אפרייה לשעבר-פתח לשיתופי פעולה

הנשיא לשעבר של חברת אפרייה הקנדית, ג`ייקוב ריפשטיין,הודיע על שת"פ עם החברה בפיתוחים,כאשר הוא גם משקיע בפועל בחברה ויכהן כדירקטור.

את מר ריפשטיין הכירה החברה במסגרת עבודתו באפרייה,כאשר על פי פרסומים קודמים,החברה נמצאת בקשרים ענפים עם השוק הקנדי ועוד נראה בעתיד האם ייצאו להם משם שיתופי פעולה משמעותיים.

השאלה מדוע. מה יש לאדם כזה לחפש בחברת נקסטייג`?

אז קודם כל, זו לא החברה היחידה שבה הוא שותף,ככה שהוא "מחלק" את הסיכון שלו בין כמה חברות.

אבל אם היתה לאדם כזה אפשרות להיכנס לחברה ישראלית אז זה להערכתי לפנאקסיה או לנקסטייג`, והיות שנקסטייג` כנראה יותר ממוקדת תרופות (ופנאקסיה זה גם שמנים ותפרחות) ושריפשטיין מכיר כנראה את יכולות החברה, הוא רואה את הלונג ראן ומבין שיש כאן סיכוי טוב יותר להתפתחויות טכנולוגיות משמעותיות.

איפה בהצטרפות שלו היתרון של נקסטייג`? ללא ספק מדובר באדם מקושר  ומוביל דעה, שמעבר לשיתופי הפעולה עם ענקיות קנאביס הוא יכול לעשות יח"צ מצויין לחברה בארץ ובחו"ל.

אבל זה לא רק הוא.

מי שנכנס עכשיו לצוות של נקסטייג, הוא יו"ר חברת טבע המיתולוגי, ישראל מקוב, המחזיק במניות מיקרומדיק, דרך בעלת השליטה בה חברת ביולייט, תוסיפו אליו את מנכלית חברת האם נקסטר, אורנה דריזין, שעשתה עסקים עם רבות מחברות הפארמה לאורך השנים וגם ניהלה בעבר את מעבדות משרד הבריאות ואת הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, וקיבלנו פה "שילוש קדוש" של ענקיים שעליהם הרבה מאד תלוי אם נקסטייג` תגיע למרומי האולימפוס העולמי בתחום הקנאביס, או שתעלם אי שם במחשכי הבורסה הישראלית בקטגוריית: "הביוטק הגווע לאטו".

גם הדיירקטורים של החברה, לא טומנים ידם בצלחת, ויכולים להשפיע רבות על הצלחת החברה.

לדוגמא- יעקב אלינב, שהיה המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, רענן דינור, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, וד"ר מיכל חמו לוטם,שכיהנה כסגנית נשיא לחדשנות במרכז הרפואי שיבא.

המטרה- הנפקה בנסדק, אקזיט או מיזוג

בעיניי, הסיפור הגדול של חברת נקסטייג` יהיה להכין את הפלטפורמה שלהם בצורה המיטבית בתוך זמן יחסית קצר לאחת משלושת האפשרויות-הנפקה בחו"ל,מיזוג או אקזיט.

המבנה של נקסטייג`, מתבשל כהכנה להתממשקות לחברת פארמה ויכול להיות שעל זה תיפול או תקום ההצלחה שלה.

אבל צריך להבין, בסופו של יום, ה"גורל" שלהם תלוי בהתפתחות עולם הקנאביס ושחרור הרגולציה המכבידה, מה "שיפתח את התיאבון", של חברות הפארמה, להכניס לתוכם מחלקה בתחום הקנאביס, ווכאן נקסטייג` ואף נקסטר כולה ייכנסו לתמונה.

לפני שכל זה ייקרה הם יצטרכו להראות ביצועים, ולהציג עסקאות שיהיו גיים צ`יינג`ר, גם אם לא כלכלית , לפחות מבחינה מותגית.

הם צריכים להביא מותג גדול, שישתף איתם פעולה, השם של ג`ייקוב הוא לא מספיק. הוא בורג חשוב, אבל עדיין בורג במכונית שנמצאת בנסיעת מבחן וצריכה להגיע ליעדה הראשון, היעד הראשון בעיניי יהיה רק שת"פ עם חברה בסדר גודל בינלאומי. זה יהיה תו התקן מבחינתם, עסקאות קטנות עם חברות ישראליות פה ושם לא יביאו אותם לדבר, המשקיעים לא ייתנו לזה ערך משמעותי, בטח שהשם נקסטייג` לא היה ידוע לשוק עד עתה.

מהלך עם שם גדול, יביא לתו תקן, שיוכל לעזור לחברה להגיע להנפקה עתידית בנסדק (שנה-שנתיים מהיום), בקלות גדולה יחסית מחברות אחרות בישראל, וזה בשל הטכנולוגיה והשמות הגדולים שנמצאים מאחורי החברה.

לשם כך, נקסטייג` יצטרכו עוד תו תקן, ממשקיעים גדולים נוספים, שיכנסו להשקעה בחברה לפי שוויים גבוהים. אלה גם יכולות להיות חברות ישראליות מובילות שישימו את השם שלהם על החברה, אבל בגדול עדיף משקיעים בינלאומיים.

עם שת"פ עם מותג בינלאומי, משקיעים בינלאומיים ושילוש קדוש של בעלי בית- הנפקה, אקזיט או מיזוג יהיה קל הרבה יותר.

הנעלם הגדול-  המנכ"ל אברהם דריזין

יצא לי לדבר פעמיים עם מנכ"ל נקסטייג`, שהוא גם הבן של בעלת הבית אורנה.

הפעם הראשונה הייתה לפני חצי שנה לערך, אברהם היה חשדן כלפיי כעיתונאי והשיחה לא זרמה כמצופה.

הפעם השנייה הייתה שראיינתי אותו לכתבה הגדולה עם כל המנכלים של הקנאביס, ופה היה שינוי יוצא דופן של מנכ"ל מפוקח, עם ביטחון והבנת הפרטים על דקדוקיהם.

בשל העובדה, שהוא הבן של, וכן חסר ניסיון יחסית בניהול חברות, הרבה מאד ייפול על כתפיו הצעירות וזו שאלת השאלות-כמה מהר הוא יוכל להוביל חברה בסדר גודל כזה וכמה טעויות יעשה באמצע (וסביר שיהיו טעויות כמו לכל מנכ"ל).

מאחורה אמנם יתמכו בו כוחות משמעותיים, אבל ברמה היומית, הוא זה שישיט את הספינה, מול עובדיו, לקוחותיו ומול מו"מ על עסקאות עתידיות.

לאברהם לא יהיו ימי חסד. עולם הקנאביס והמשקיעים בבורסה ירצו לראות ממנו תוצאות מיידיות, הכוללות גיוסי כסף גדולים לפי שווי גבוה יחסית, ושיתופי פעולה משמעותיים.

אם הוא יתחיל בהכי חזק שלו ורק יגביר- השם שלו ילך ויתעצם ויעמוד בפני עצמו. אבל בשביל זה הוא יצטרך לתת את כולו ולהוכיח לשוק ההון שהוא פה לעשות שינוי אמיתי בעולם הקנאביס העולמי.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: