חברת קדימהסטם-האם חוזרת מהמחשכים?

חברת קדימהסטם סבלה מכות משמעותיות ,אך לאחרונה התעשתה ועשתה כמה שינויים מהותיים. מדוע החברה צריכה רק דחיפה קטנה מהצוק כדי לעוף קדימה? (25-4-2021)

עינב כהן

יש חברות, שגורמות אכזבה למשקיעים שלהן ולא מהרה חוזרות לפסים חיוביים.

קדימהסטם היא דוגמא כזו. סיפור עגום, על ניהול לא בריא שהביא להתרסקות כואבת, אבל בתקופה האחרונה היא פעלה לניקוי אורוות שעשוי להחזיר אותה לימים היותר טובים.

במאמר שלפניכם אנסה להביא בצורה זהירה, את סיפורה של החברה ומדוע אני חושב שהחל מנקודה זו היא מתחילה להיות מעניינת.

שני פיתוחים עם שוק עצום

קדימהסטם, שבשליטת מישל רבל, עוסקת בפיתוח תרופות למחלת הסוכרת ולמחלת ה  ALS ע"י פיתוח מוצרי מדף תאיים המבוססים על הפלטפורמה הייחודית שלה לגידול והתמיינת תאי גזע עובריים לכדי תאים פעילים (תרפיות תאיות).

הפתרון של החברה, עשוי להחליף את מעקב הגלוקוז ואת זריקות האינסולין היום-יומיות, שמבוצעות על ידי מיליוני חולי סכרת ברחבי העולם.

בנוסף, הפתרון עשוי למנוע את הסיכון של היפוגלוקמיה ואת ההשפעות המשניות ארוכות הטווח של הסכרת, כמו פגיעה ברשתית העין, מחלות עצבים, סיבוכים קרדיו-וסקולריים וגלאוקומה וכן..למנוע מוות בשל מחלת הסכרת.

כאמור,בנוסף לתרופה לסכרת, החברה מפתחת תרופה,בשלב מתקדם יותר, לחולי הALS, המביאה לשיתוק שרירי הגוף,ואין לה היום פתרונות רציניים מלבד תרופה שמעכבת את המחלה וגם זה רק בחלק מהחולים.

לפני חודש בלבד, החברה הוציאה הודיעה משמעותית מכיוונה על כך שקיבלה אישור לרשום פטנט בישראל לטכנולוגיה מתקדמת בתחום התמיינות תאי גזע לצורך טיפול במחלת הALS.

הטכנולוגיה עליה תרשום עתה החברה פטנט עוסקת בהתמיינות ישירה של תאים פלוריפוטנטיים (תאי גזע כגון תאי גזע עובריים היכולים להתמיין לכל תא בגוף) לכיוון תאי אסטרוציטים (תאי תמך במח), וזו תאפשר שימוש בתאים כתרפיה תאית וכן סריקת תרופות ל-ALS.

בהנחה שקדימהסטם אכן תצליח לסיים את הניסויים בהצלחה,היא מעריכה,שתצליח להגיע לנתח שוק של 25-50 אחוז מהשווי השוק העולמי ,שעומד רק בארה"ב בלבד על כ6 מיליארד דולר.

מה יש לחברה כרגע?

לחברה 2 מוצרים תאיים-

ASTRORX- לטיפול במחלת שרירים ניוונית `ALS שהחברה צריכה לבנות פרוטוקול לניסוי הגדול פאזה 2-3  ולהגיש אותו לFDA,וכאשר יקבלו את האישור הם יוכלו לבצע ניסויים קליניים במספר מרכזים בעולם

ISLETRX-  מורכב מתאי לבלב פעילים, המיוצרים מתאי גזע, שנמצאו יעילים ובטוחים, לטיפול בסוכרת תלויית אינסולין.צריכים להתחיל ניסויים קליניים.

בתאריך 3.8.20 החברה דיווחה על הצלחה בשלב 2 לטיפול בALS , שהראה מעל 50% הפחתה בתסמיני המחלה, לפרק זמן של שלושה חודשים לאחר מתן הטיפול,כאשר החולים הקשים יותר הראו שיפור משמעותי יותר.

יש לציין,כי התרופה למחלת הניוון השרירי, קיבלה בארה"ב מעמד של תרופת יתום,שכן אין מזור מהמחלה הזו וסופה מוות, וכל פתרון כל שהוא, גם אם לא ירפא אבל רק יאריך את משך החיים הוא סיפור ענק.

ב19.11.19 ,החברה דיווחה על תוצאות מוצלחות בניסוי פרה קליני למחלת הסכרת.

מטרת הניסוי היתה בחינת יעילות הטיפול, והושג איזון של רמות הסוכר בדם לעכברים סוכרתיים.

האיזון בסוכר,נשמר למשך כל 3 החודשים, שהם נטלו את הטיפול, וזאת לעומת ביקורת של עכברים סוכרתיים, שלא טופלו, שנצפתה בהם רמות גבוהות של סוכר.

נכון לכרגע, החברה צריכה להתחיל את שלב הניסויים הקליניים.

מינוי שורת בכירים

החברה עברה תקופה קשה עד לפני שנה וחצי,כאשר הרשות לניירות ערך האשימה את בכירי החברה בעבירת תרמית במנייה.

השוק הגיב באופן קשה לידיעות, וריסק את המנייה,בשנתיים האחרונות ב75%.

החברה החליטה לנקות את האורוות.ומינתה שורה של בכירים רציניים לנהל את החברה ולהחזיר אותה לפסים חיוביים,שבראשם, מנכל החברה אסף שילוני עם ניסיון של מעל 20 שנה, במהלכן מילא תפקידים בכירים בעולם הביוטק, ועבד עם החברות המובילות בתעשיית התרפיות התאיות.

מעל עשור שימש בארה"ב במגוון תפקידי ניהול בחברת PeproTech, המפתחת פתרונות לתחום התרפיות התאיות, בה שימש כסגן נשיא למכירות ופיתוח עסקי.

במסגרת תפקידו, שילוני הוביל שיתופי פעולה עסקיים מול חברות בתחומי התרפיות התאיות בארה"ב וניהל תהליכי מיזוגים ורכישות תוך התבססות על ההיכרות המעמיקה שלו עם תעשיית הביוטכנולוגיה וקשרים עם חברות השקעה. בכך מילא תפקיד חשוב בהפיכת PeproTech לחברה מובילה בתחומה.

 

לסיכום,חברת קדימהסטם, אינה חברת נטולת בעיות וקשיים והיא תצטרך עוד גיוסים, אבל יש לה בידיים ידע שיכול להיות שווה מיליארדים באם החברה תתעשת על עצמה ותביא משקיעים גדולים לחברה.

במקרה שנראה התקדמות בניסויים ,הדבר יכול להיות משמעותי, שכן שווי השוק של החברה עומד כעת על 54 מיליון ש"ח בלבד.

התמונה הכללית, נכון לכרגע, מצביעה כי התפתחות כזו אפשרית-

א. החברה מינתה אנשי מפתח רציניים גם בהנהלה וגם בדיירקטוריון.

ב. בואו נשים את סיפור הסכרת בצד, כי זה ממש בתחילת ניסויים קליניים ,למרות שהיתה הצלחה יפה מאד על עכברים בעיניי.

הסיפור של הניוון השרירי, זה סיפור שלא צריך להגיע בו להצלחה יוצאת מגדר הרגיל. מספיק שנראה פה הארכת חיים גם של כמה חודשים מעבר למה שיש כיום פלוס תוסיפו לזה ללא תופעות לוואי- זה משוגע ומדהים.

אני מעריך שהשינויים בהנהלת החברה יביאו אותה לפעול בשני כיוונים:

א.לבצע גיוס גדול ממשקיעים אסטרטגיים,אולי בינלאומיים ולהתחיל את הניסוי.

ב. לחפש כבר עכשיו הסכם מסחור עתידי וחברה גדולה שתיקח על עצמה את עלויות הניסויים.

זו גם הסיבה שאני חושב שהביאו את המנכל הזה,שמומחה בהתהליכי מיזוגים ורכישות על מנת לשים את החברה על המדף כבר עכשיו.

ג. אני חושב שהשוק "העניש" את החברה לאור מה שקרה דאז עד היום. החברה הרימה את עצמה,הביאה אנשים רציניים,אלטשולר שחם מחזיקה שם 9%, ואם החברה תצליח להביא השקעה כספית-היא תוכל לרוץ עם הניסוי המרכזי.

האם מדובר בעוד כרטיס לוטו שנמכר מתחת למדרגות בתחנה המרכזית הישנה של ת"א? שכל אחד יעשה חושבים עם עצמו.

ג.נ הכותב מעלה מחזיק את המנייה.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: