חדשות רעות לקריפטו-צלזיוס מקפיאה משיכות

חברת הקריפטו האמריקאית-ישראלית צלזיוס הודיעה הבוקר כי תקפיא את המשיכות בפלטפורמת ההלוואות שלה, בשל תנאי שוק קיצוניים. (13-6-2022)

דורון בראס

מניוס 14 מעלות צלזיוס

הביטקוין נסחר ברמתו הנמוכה ביותר מזה כשנה וחצי ורושם היום ירידה נוספת של כ-14%.

לאחר ששווי השוק הכולל של שוק הקריפטו ירד מתחת לטריליון דולר בתחילת השבוע, חברת הקריפטו האמריקאית-ישראלית צלזיוס (Celsius Network) ההודיעה הבוקר כי תקפיא את המשיכות בפלטפורמת ההלוואות שלה,זאת בשל "תנאי שוק קיצוניים". 

למי שלא מכיר, צלזיוס היא אחת השחקניות הבולטות בתחום של הלוואות קריפטו, מציעה ריבית אטרקטיבית ללקוחות שמפקידים בפלטפורמה שלה את מטבעות הקריפטו שלהם ומספקת שירותי הלוואות קריפטו. רק בנובמבר האחרון גייסה 750 מיליון דולר מקבוצת משקיעים, כשלאחר הגיוס הערכת השווי של החברה זינקה ל-3.25 מיליארד דולר.

בפרסום של צלזיוס היום נאמר: "החלטנו על הפעולה הזו היום כדי להציב את צלזיוס בעמדה טובה יותר, כך שתוכל לכבד לאורך זמן את החובות שלה מול המשיכות"... אנו עובדים כשהמוקד שלנו הוא אחד - להגן ולשמור על הנכסים במטרה שנוכל לעמוד בהתחייבויות שלנו ללקוחות. המטרה האולטימטיבית שלנו היא לייצב את הנזילות ולחדש את המשיכות וההעברות בין החשבונות במהירות האפשרית. יש לנו הרבה עבודה בשעה שאנו בוחנים אפשרויות שונות. התהליך הזה ייקח זמן וייתכנו עיכובים".

המהלך מסמן תפנית קריטית עבור צלזיוס. לאחר שהחברה ראתה צמיחה יוצאת דופן בשנה שעברה, כשהיא נהנתה מהתרחבות משמעותית של שוקי הקריפטו.

הביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים רשמו ירידה חדה בתחילת השבוע, כאשר מחירו צנח ל23.5 אלף דולר,. גל המכירות בשוק הקריפטו בתחילת השבוע מחק יותר מ-200 מיליארד דולר משוויו הכולל של שוק המטבעות הדיגיטליים ודחק אותו מתחת לטריליון דולר לראשונה מאז פברואר 2021.

הירידה האחרונה במחירי מטבעות הקריפטו הגיעה בהמשך לירידה החדה גם בשוקי המניות, לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן העדכניים בארה"ב, המשמשים אומדן לאינפלציה, עלו במאי משמעותית, בקצב האינפלציה הגבוה ביותר מאז 1981. גם הציפיות להעלאת ריבית נוספת השבוע על ידי הפדרל ריזרב מוסיפות כעת לסנטימנט הדובי בשוק.

בחמישי הקרוב, עם נסיון של למעלה משני עשורים בשוק ההון האמריקאי והישראלי וצליחת מפולות רבות בבורסה, מנכ"ל `ישראל בורסה` יגיע לספר על האסטרטגיה שלו בשוק ההון לעתיד הקרוב והרחוק. וגם, שתי חברות סופר מעניינות יגיעו וישאירו אתכם עם פה פעור. לפרטים המלאים וההרשמה. 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: