ישראל הולכת לעשור המפואר בתולדותיה

מנכ"ל "ישראל בורסה",עינב כהן,בטור דעה, לא אופייני לימים אלה, מסביר למה הוא רואה את התקופה הזו כתקופת מעבר לפני קפיצת מדרגה בכלכלת ישראל. (29-3-2020)

עינב כהן

"ישראל הולכת לעשור המפואר בתולתדותיה". וואו, איזה כותרת נתתי,האם אני יכול לעמוד מאחוריה? האם אני מאמין בה באמת ובתמים?

אז תלוי באיזו שעה. אחרי החדשות בשעה 20.00 בדרך כלל לא. החדשות מנבאות, שאולי השטן עומד לפתחנו חלילה, אבל כמה דקות אחרי שהסתיימו החדשות, אני יודע גם להסתכל רחוק יותר ממרבית האנשים, ומה אני מגלה שנה קדימה-זה אוצר.

אז בואו תשמעו ממני, טור דעה לא אופייני, על איך אני רואה את העתיד של מדינת ישראל.

1.למשבר הקורונה יהיה סוף. זו לא שאלה בכלל.או שהעולם יתרגל אליו, או שימצאו תרופה וחיסון לקורונה, או שיעלם מעצמו.

זמן מוערך-עד שנה על פי רוב ההערכות (השפעת הספרדית נעלמה מהעולם תוך שנה וחצי כליל).

מדינת ישראל עומדת בחזית הטכנולוגיה של הפיתוחים לתרופה וחיסון,והעולם כולו מסתכל עליה כמודל לטיפול במגפה וניכר כי  התוצאות הטובות יחסית מדברות בשטח.

2.נכון, בסוף המשבר הזה, נקבל שוק כלכלי מפורק, מוכה, שבור ורצוץ.

אבל נקבל גם סביבת ריבית נמוכה עם סיכוי אפסי שתעלה משמעותית בשנים הבאות, חברות מובילות בעולם באות הפעם עם הון עצמי ומזומנים בקופתן, והמדינה תרצה להקל ברגולציה כמה שניתן+ניסיון מאומץ להביא כסף למדינה מייצוא הקנאביס.

3.אבל נקבל עוד משהו- קחו מישהו שיושב חודשיים בצינוק, ואז כשהוא יוצא מה קורה? הבן אדם מתפוצץ על החיים שלו. קופץ לשמיים.

ככה העולם כולו נמצא כרגע-בצינוק. כשהוא ייצא מהצינוק תהיה פה התפרצות של אושר שתבוא לידי ביטוי בצריכה מוגברת. נכון, אולי זה ייקרה בשלבים, אבל זה לא ייקח יותר מידי זמן. הגם אם זה ייקח תקופה של חצי שנה- זה לא משהו שיאיים על הכלכלה לטווח ארוך.

4.אל להתבלבל,העולם היה בדרך לצמיחה, הביקושים בעולם היו חזקים.המגפה עצרה משהו באופן מלאכותי. המיתון מלאכותי וזמני בלבד.

5.יהיו חברות שיקרסו. במיוחד בתחום התיירות,התעופה והמלונאות. זה עצוב מאד.אבל החברות שהיו גם ככה על שולי רווח נמוכים,היה להם קשה להחזיק גם באירועים אחרים כגון מלחמה או מיתון ארוך שהיה כנראה מגיע, בתצורה מסויימת, ביום מין הימים.

זו אבידה גדולה, אבל סוף העולם זה לא.

6.להערכתי, הדבר הכי טוב שיכל לקרות ספציפית לשוק ההון זו המפולת הזו.

בכל רבעון הסתכלתי בדוחות של החברות הגדולות שצומחות 10 שנים,ידעתי שהסוף קרוב, כי כמה אפשר לצמוח, ידעתי שבסוף יתחילו לחרבש את העסק ולהדרדר. למה?כי הן כבר הגיעו לפיק וחלאס כמה אפשר?

חשבתי שמה שיהיה זה הרעה בתוצאות ומהלך ירידות של שנתיים עד חזרה לצמיחה..עכשיו באה המכה הזו ובעצם "איפסה" את תוצאות הדוחות.

תחשבו על זה..החברות יציגו דוחות גרועים מאד ברבעון הבא וזה שלאחריו, ואז יתחילו את הספירה מחדש,ויציגו צמיחה מחודשת. קלאסיקה.

7. מדינת ישראל עשויה למצוא את עצמה לאחר המשבר הזה מוכנה לצאת להתקפה רבתי על מיקום  מוביל בכלכלות המובילות בעולם.

שוב, זה אולי זה ייקח זמן..חצי שנה עד שנתחיל להרגיש את זה ונתאושש..אבל אנשים ייצאו בטירוף לשוק העבודה, ממשלה חדשה תוקם ותעודד צמיחה כפי שכבר התבשרנו חלקית בסוף השבוע, צפויה הקלה ברגולציה העסקית, והקנאביס יוכל סוף סוף לשחק פה את קלף חייו שכן המדינה תשווע להכנסות חוץ ממקורות חדשים. אמרתי בעבר, ואני עדיין חושב, שישראל תהפוך לאחת מבורסות הקנאביס המובילות בעולם.

8. יש סיפור במגילת אסתר, שהמן הרשע מוביל את מרדכי היהודי על הסוס ,ואומר "ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו", ואז הוא חוזר חפוי ראש לביתו, ופוגש את חבריו ואת זרש אישתו ומספר להם על החוויה המאכזבת אבל כנראה החד פעמית עד שהוא יגמור את מרדכי סופית.

אבל חבריו וזרש עושים משהו לא צפוי בכלל.הם עונים לו במשפט מפתח בעולם היהודי- "אם מזרע היהודים מרדכי, אשר החילות לנפול לפניו לא-תוכל לו,כי-נפול תיפול לפניו".

הם אומרים לו בעצם-`עזוב, אם זה עכשיו מתקדם לכיוון הזה והוא עלה מעליך-הסוף שלך ייגמר רע`...

ובאמת, קורים כמה מהלכים אח"כ והמן נתלה על העץ שהכין למרדכי והיהודים ניצלים מהגזירה.

לא הרבה מדברים ושמים לב למה שקורה כאן.בימים ההם וגם בזמן הזה.

עד ינואר רעדנו משלטון האיראני, אויבנו המרים,המאיימים להשמידנו, אויב ששלח זרועות וסיכן אותנו בכל כך הרבה איזורים.

בתאריך ה3.1 האמריקאים הורידו את ראש הנחש- קאסם סולימאני.איש הצבא האיראני שהיה מגדולי שונאי ישראל בכל הזמנים.

מיד אחרי האירוע, המצב של איראן החל להדרדר במהירות, הפגנות של המון זועם שהביא לתסיסה קשה ברחובות איראן, הקורונה הביאה לאיראן 2 מכות- מכה קשה של הנגיף פלוס ירידה חדה במחירי הנפט ששנבעו מחוסר ביקוש לנפט ומלחמה בין סוחרי הנפט הגדולים רוסיה סעודיה וארהב.

איראן מתפרנסת בעיקר ממכירת נפט, וכל יום שעובר במחירים האלה- היא נשרפת לתוך עצמה ומתיה נערמים לפניה ממחלת הקורונה.

איראן מתמוטטת במהירות שיא, וכיום היא נראית לנו, בתוך חצי שנה בלבד, כסחבת רצפה, שלא מסוגלת לאיים על זבוב, ואם רק תעז להרים ראש במצבה –היא תתבוסס בדמה שגם ככה שפוך.

אחד הניסים הגדולים בהיסטוריה נגלה לעינינו ואנו לא שמים לב בכלל מרוב העיסוק בעצמנו.

את הקרב הזה נסיים,ששונאת ישראל המושבעת תהיה על הברכיים.

המדינות האיסלאמיות המתונות מבינות כבר היכן מרוחה החמאה,שכלום לא ייצא להם מההנהגה האיראנית הארורה הזו, והם רואים היכן מונחים הטכנולוגיה, המוחות, הרפואה,החוכמה והדעת- במדינת ישראל.

כינון ממשלת אחדות תעזור לחיבורים האלה.

חולשתה של איראן,תביא לחולשתה של חיזבאאלה, ועשויה להביא להשקעות ענק של גופים בישראל,כולל גופים איסלאמיים מתונים.

לפני שבועיים,נפטר סבי היקר, אבנר.

סבי ז"ל, היה עיתונאי בעיר אספהן בפרס ועלה לארץ בשנות ה-50.

הוא הירבה לספר לנו על העם האיראני, כמה נפלא הוא וכמה יכולנו לעשות דברים גדולים ביחד,הוא האמין שיום יבוא, ושלטון האייטולות יעלם מהעולם.

יבוא יום ואני מאמין שמה שסבא שלי חזה- ייקרה. העם הפרסי הוא עם מצויין ודומה מאד לישראלים. ובהחלט יכול להיות שאזכה לבקר באספהן, מקום הולדתם של סבי וסבתי ז"ל,אסתכל שם על הנוף ואראה בחוש את שושלת משפחתי, מימי מרדכי ואסתר ועד שנות ה50.

מדינת ישראל הולכת לקפיצת מדרגה בכל אלמנט אפשרי, כלכלית,צבאית,ואנושית.

כיום קשה לראות את זה. אני רואה את זה.

שנהיה בריאים.

רוצים לקרא מאמרים וסקירות שלי מידי יום? הצטרפו למנויי העיתון שלנו! לפרטים: מנוי לישראל בורסה

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: