עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

כי זה רק ספורט-להיחשף לעולם משחקי וידאו

אחד התחומים החמים ביותר בקרב הצעירים כיום, הוא תחום ה E Sports- Electronic Sports. איך אפשר להיחשף לזה? (6-9-2020)
כי זה רק ספורט-להיחשף לעולם משחקי וידאו

טדי לנץ

אחד התחומים החמים ביותר בקרב הצעירים (בעיקר) כיום, הוא תחום ה E Sports- Electronic Sports.
מי שזוכר בילדותו או שילדיו שיחקו משחקי ספורט במחשב כמו פיפ"א, אןביאי, טניס, הוקי ומשחקי תפקידים ומלחמה למיניהם (פורטנייט), מהווים את הבסיס לכל זה.


המודל העסקי החל להתפתח אי שם בשנות ה 2000 המוקדמות. כאשר חברות משחקי המחשב החלו לייצר הכנסות ורווחים גם לאחר מכירת המשחק- רכישת ציוד ופיצ`רים במשחק, יכולת להתקדם בשלבים באמצעות תשלום וכדומה.

משחקי וידאו כמשחקים אולימפיים


כיום, המשחקים הללו עלו שלב וכעת צופים בהם עשרות אלפים ברחבי האצטדיונים ומיליוני צופים בטלוויזיה ובאינטרנט בכל העולם. צופים בשחקנים שמשחקים במשחקים הווירטואליים הללו (אפילו מכבי תל אביב בכדורגל אימצה 2 נערים אשר משחקים ומתחרים בטורנירים שונים בעולם. המועדון משלם ומשקיע בהם והם בתמורה אמורים לנצח בטורנירים, לפרסם ולקדם את המועדון).


קיימת אף מחשבה שבאולימפיאדות הקרובות, ישוחקו משחקים כאלו כענף אולימפי. הדור מתחלף, מתחדש ומעוניין להביא קהל חדש לאולימפיאדה שנמצאת בדעיכה מבחינת הצופים בעולם.

כמות הכסף שנמצאת בתחום רק עולה ועולה.


זה כולל את כספי הפרסים וכמובן את הסכומים המושקעים ע"י הקבוצות, המארגנים, הספונסרים, חברות הפרסום, ערוצי המדיה וכו`. המספרים והסטטיסטיקות מדברים על שווי שוק של כמעט 257 מיליארד דולר בשנת 2025, כאשר בשנת 2019 השווי הגיע לכ 151 מיליארד דולר. אני לא יודע בדיוק כיצד הם מחשבים את ההכנסות וייתכן אף שלא כוללים מכירות של מוצרים בצורה עקיפה. להערכתי מדובר בשוק הרבה יותר גדול.

 

שוק אסייתי מוביל


בניגוד לתחומים אחרים בהם ארה"ב מובילה, כאן דווקא השוק האסייתי הוא המוביל.
בזכות חברות כמו טסנט, נינטנדו ואחרות (מיקרוסופט וסוני) אשר משקיעות ומקדמות את התחום, דרום קוריאה, סין ויפן מובילות את השוק בכל הנוגע לתחרויות, אירועים ומשתתפים.

 

אם רציתם דוגמא חיה לכך, שימו לב לנתונים הבאים:
בעקבות התפרצות הקורונה, זמן המסך עלה. לא רק הימורים או השקעות בבורסה הפכו לטרנד חם, אלא גם בילוי הזמן במשחקי מחשב. בסקר שנערך בחודש מרץ בארה"ב, דווח כי הגיימרים העלו את זמן המשחק שלהם ב 45%!!!
אך כאמור, לא רק ארה"ב. צרפת דיווחה על עלייה של 38%, בריטניה 29%, גרמניה 20% ואלו רק חלק מהמדינות.

 

אחת הדרכים להיחשף לתחום המתפתח הזה היא באמצעות תעודות סל. קיימות מס` תעודות כגון: HERO, BETZ, NERD ועוד. אך היום אתמקד ב  VanEck Vectors Vdo Gaming and eSprtsESPOהשייכת לקבוצת Van Eck ונסחרת בבורסת NYSE החל מ 16.10.2018.
לתעודה שווי נכסים של 290 מיליון דולר ודמי ניהול בהיקף של  0.55% שנתי.

אסטרטגיית ההשקעה של התעודה היא לעקוב אחר מדד MVIS Global Gaming Index ולהיחשף לחברות אמריקאיות ובין- לאומיות העוסקות בחומרה והתוכנה של משחקי המחשב

 

אז פעם הבאה שהילד/ה שלכם ישחק שעות על גבי שעות במשחק מחשב ולא תבינו למה.. תזכרו בפוטנציאל של התחום שרק יעלה וכפי שהייתם רוצים שילדיכם ישחקו כדורגל/ סל או כל ספורט מקצועני אחר, גם שחקן מחשב מקצועני זה מקצוע מכובד (ובחלק מהמקרים אף מתגמל יותר)... 

גם אם לא יתחרה בענף אולימפי, הוא יוכל תמיד להעלות את ביצועיו ליו טיוב, ואם ירכוש מספיק עוקבים, אז גם הכסף יגיע- כך למשל ב 2015, אחד השחקנים המפורסמים ביותר שמשתף את ביצועיו במשחקי המחשב ביו טיוב, הגיע ל 57 מיליון עוקבים וגם לסכום נאה של 7.4 מיליון דולר.




מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת