למרות הירידות בשוק-מאריוט ובוקינג עולות

מניות חברות הנסיעות והמלונאות בוקינג הולדינגס ומאריוט אינטרנשיונל נראות חזקות מאד בתחילת עונת הקיץ, למרות החולשה הכללית בשוק. (7-6-2022)

דורון בראס

בחצי השנה האחרונה מדדי ה-s&p500 והנאסד"ק ירדו 11% ו-22% בהתאמה. למרות זאת המניות של חברות הנסיעות מאריוט ובוקינג דווקא רשמו עליות יפות. מה הסיפור במניות?

תובנות מפתח

1. למרות מחירי הנפט העולים, סנטימנט השוק בגזרת מניות הנסיעות דווקא השתפר. 

2.המלצות הקנייה למניות אלו עולות כאשר אנליסטים צופים ביקוש חזק לנסיעות.

3. בוקינג הולדינגס ומאריוט אינטרשיונל הציגו ברבעון החולף הכנסות גבוהות ב100% ויותר מעל ההכנסות ברבעון המקביל ב2021.

מניות הנסיעות ממשיכות להתאושש בזמן שהשוק מתכונן לעונת קיץ חזקה. המלצות האנליסטים עבור חברות אלה ממשיכות לזרום. בואו נרחיב על שתי המניות.

בוקינג הולדינגס

מניית בוקינג הולדינגס הצליחה לצבור מומנטום חיובי בשבועות האחרונים, בציפייה לעונת קיץ חזקה. המנייה עלתה כ-15% בחודש האחרון.

חשוב לציין, שגם הערכות האנליסטים עולות בשבועות האחרונים. נכון לעכשיו, אנליסטים צופים ש-בוקינג הולדינגס תדווח על רווחים של 99.33 דולר למניה ב-2022 ו-131.47 דולר למניה ב-2023, כך שהמניה נסחרת ב-מכפיל רווח עתידי 18.

זה לא זול מדי, אבל לרוב משקיעים מוכנים לשלם פרמיה עבור אחת ממובילות השוק. בנוסף, לאחר שנות קורונה יש ציפייה לתקופה עם ביקושים חזקים לנסיעות וציפייה לצמיחה ברווחיות החברה.

מאריוט אינטרנשיונל

הערכות האנליסטים למריוט אינטרנשיונל עלו גם הן בשל הציפיות לעונת קיץ חזקה. החברה צפויה לדווח על רווחים של 5.96 דולר למניה בשנה הנוכחית ו-7.32 דולר למניה בשנה הבאה, כך שהמניה נסחרת במכפיל רווח עתידי 24. בחודש האחרון מניית החברה עלתה 8%.

באפריל המנייה הגיעה לשיא כל הזמנים, ובמידה ומצב השוק העולמי ישתפר, סיכוי טוב שנראה את המניה תוקפת את שיאה.

רוצים לקבל את הסקירות הכי מקצועיות בארץ, מפגשי משקיעים, עדכונים חמים לפני התקשורת ועוד? תצטרפו עכשיו ל"ישראל בורסה". הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: