טאואר בוחנת הזדמנויות להרחיב ולהגדיל את פעילותה

דוברת חברת "טאואר" נואית לוי, מדברת על "טאואר"- החובות,הדילולים,הרחבת כושר הייצור, סנדיסק,ויעדים גבוהים לעתיד. (5-1-2011)

 עינב כהן

חברת "טאואר" בכותרות- בתי השקעות ממליצים עליה עם יעדים גבוהים, החברה נותנת תחזיות גבוהות להמשך, לפני 3 ימים קיבלה החברה מענק משמעותי ממשרד התמ"ת על סך- 42 מיליון דולר.לשם הרחבת הייצור במפעל השבבים שלה.

המנייה בתגובה עלתה חדות, אך מצד שני לא מצליחה להתרומם מעבר לשער 610 ולמרות השיפור העסקי המנייה שלה תקועה.

נואית לוי,מנהלת קשרי המשקיעים של החברה, עונה על השאלות הקשות לקראת שנת 2011

ביצעתם לפני חודש הנפקה של 100 מיליון דולר ולאחרונה שוב גיסתם מקרן יורקוויל, מדוע?

"כידוע, מול 100 מיליון הדולר שגויסו באג"ח בארץ על החברה להחזיר חובות, ובאופן ספציפי יש סדרות אג"ח בישראל שצפויות להיפרע במהלך שנת 2011-12 ע"ס כולל כ-90 מ` $. בנוסף, כפי שהודיעה החברה בעבר, היא בוחנת כל הזמן הזדמנויות למיזוג ו/או רכישה של חברות ו/או כושר ייצור בעולם ולכן החברה גם משתמשת בגיוס הון דרך יורקוויל, גיוס בעל תנאים מעולים – עם 2% דיסקאונט בלבד ממחיר השוק וללא כיסוי אופציות".

איך טאואר מתמודדת עם חברות השבבים מהמזרח שמחיריה נמוכים משמעותית מטאואר?

"טאואר לא מתחרה למעשה ביצרניות השבבים מהמזרח, המתאפיינות בייצור בכמות גבוהה של יחידות ללא טכנולוגיה ייחודית ולכן במחירי ייצור זולים. יצרניות שבבים אלה מתמקדות בייצור שבבים מבוססי טכנולוגיה דיגיטלית אשר מוצריהם מופנים בעיקר לשוק הצרכני. טאואר-ג`אז מתמקדת בטכנולוגיות ייצור אנלוגיות-ייחודיות, בעלות מחירי מכירה ושיעורי רווח גבוהים יותר. כפי שמציגה החברה במצגותיה, ארבעת יצרניות השבבים הגדולות במזרח אינן מתחרות ישירות של החברה, הפועלת בשוק יצרניות השבבים המתמחות בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות ולא בטכנולוגיות דיגיטאליות".

מה מנוע הצמיחה המשמעותי שלכם לשלוש שנים הקרובות?

"החברה מפרסמת מידי רבעון את מספר הזכיות החדשות שלה בפרויקטים ומוצרים (design-wins). זהו מנוע הצמיחה העיקרי של החברה שכן כל זכייה מסוג זה צפויה להבשיל לכדי ייצור המוני בתוך שנה וחצי עד שנתיים. משום כך, העלייה המשמעותית בתחום זה (מ-50 design-wins ברבעון למעל 120) יש בה בכדי להעיד על פוטנציאל הצמיחה של החברה בשנים הקרובות. בנוסף 7 הלקוחות הכי גדולים שלנו הינן חברות מובילות שוק בתחומן שהצמיחה שלהם תגרום לצמיחה שלנו -וישיי , איי אר, אתרוס, אר אפ אם די, סקייוורקס, און סמי".

חתמתם חוזים ושיתופי פעולה רבים. מהו המשמעותי ביותר מביניהם? 

"מרבית חוזי הלקוחות עליהם דיווחה החברה בחודשים האחרונים הינם משמעותיים לחברה. אחד מהם הוא החוזה עם וישיי, איתה יש לחברה הסכם של take-or-pay עד 2014, ובנוסף איי אר , וכן החוזה עם החברה במדינה האסיאתית שעליו הודענו בנובמבר 2009".

האם טאואר עומדת בפני מיזוגים חדשים? 

" החברה בוחנת כל הזמן הזדמנויות להרחיב ולהגדיל את פעילותה. במידה ותהיה הזדמנות מיזוג נכונה עבור החברה ופעילותה, כמובן שהחברה תשקול וייתכן שדבר מסוג זה יתרחש".


היכן מצבת החובות של טאואר עומדת היום, ותוך כמה זמן להערכתך היא אמורה לכסות את כל חובותיה?   

"החברה ביצעה ארגון חובות (restructuring) בשנה האחרונה של מעל 400 מיליון דולר. סה"כ החובות הם כ-520 מ` 4 והינם פרוסים עד סוף 2016 במח"מ של כ-4 שנים. החוב נטו (בניכוי מזומן) הוא "רק" 330 מ` דולר, שזה מספר כפול מהאביטדא, שזה הרבה יותר טוב מהמקובל בתעשיה (יחס של כ-4). כיום אין לחברה החזרי קרן לבנקים עד שנת 2013 ופריסת החזרי האג"ח נמוכה משמעותית מרמות ה-EBITDA הצפויות של החברה על-פי האנליסטים המסקרים אותה. פריסת החובות הנוכחית היא הטובה ביותר שידעה החברה מזה שנים. נכון להיום לא נראה שייווצר כל קושי בחברה להחזר חובותיה".

נראה כי משקיעים אוהבים את החברה ואת המאמץ שלה להתקדם, אך עם זאת מרגישים כי אתם מדללים אותם מידי פעם. האם אתה יכול להתחייב שהדילולים יפסקו? 

"לאף חברה אסור להתחייב לדבר כזה. החברה מבצעת גיוסי הון במטרה להיות מסוגלת לממש הזדמנויות עסקיות שמטרתן המשך צמיחה. אם בעבר גייסה החברה על מנת לשרוד כיום המצב שונה לחלוטין. הגיוסים האחרונים בוצעו במטרה ברורה של המשך הרחבת פעילות החברה וזאת על מנת להוסיף ערך למשקיעיה. כמו כן, החברה גיוסיה האחרונים של החברה בוצעו בתנאים הטובים ביותר אותם ידעה החברה בגיוסיה בעבר".

החלטתם שאתם לא בונים את פאב 3. מדוע? 

"עלות בנייה של פאב חדש הינה מיליארדי דולרים. לחברה כיום יש כבר 3 פאבים ,2 בישראל ואחד בקליפורניה, וכן יכולת ייצור בסין. כמו כן, וכפי שכבר צוין, מחפשת החברה הזדמנויות לרכישת כושר ייצור נוסף בחו"ל. כיום כלכלי יותר להגדיל את כושר הייצור על ידי רכישת מתקני ייצור קיימים ,מה שיכול לעלות פחות מ-100מ`$, מאשר הקמה של מתקן חדש שיעלה מעל 3 מיליארד $".

 מדוע חברת סנדיסק שבעבר התעניינה ברכישת החברה חדלה להיות בעלת עניין?

"מעולם לא הודענו כי סנדיסק התענינה בעבר ברכישת החברה. מעולם לא הודיעה סנדיסק דבר כזה. סנדיסק צמצמה את אחזקותיה בחברה משיקולים שאליהם התיחס ראסל בנכס של 11.11.2010 -קיזוז מס הפסדי הון כנגד רווחי הון וכן אכזבה מאי קיום ההבטחות של ממשלת ישראל בנושא המענקים".

 נתתם יעד מכירות של מיליארד דולר לשנתיים הקרובות. על בסיס מה עומד יעד זה?

 "כל החוזים השת"פים שהודענו+ ראי לעיל לגבי מיזוגים ורכישות".

מניית "טאואר" מדשדשת .יש לכם סיבה מדוע? 

"אסור לנו להתייחס להסברים מדוע מחיר המניה יורד או עולה. אנו יכולים לציין רק עובדות שהן עליה של 600% במניה בשנת 2009, 35% נוספים ב-2010, ועוד 12% בשבוע האחרון".


 מה קורה עם פרוייקט המכוניות החשמליות של שי אגסי. כמה טאואר מעורבת שם כרגע? 

" כרגע החברה לא מעורבת בפרויקט זה".


מה צפוי לנו מטאואר בשנת 2011, האם זו תהיה שנת פריצה משמעותית לחברה? 

" כמו בכל שנה, גם השנה אנו מצפים להמשך צמיחה והתפתחות החברה. אנו מקווים כי אכן גם בשנה הקרובה תוכל החברה לדווח על המשך צמיחה והתפתחות עסקית, תוך שהיא מובילה בתחומה, כפי שעשתה בשנים האחרונות".

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: