רוכשת את פעילות חברת הטעמים האנגליתEAF I

EAFI עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של פתרונות טעמי Savory מכירות EAFI ב 2010 צפויות להסתכם בכ- 8.4 מליון דולר (23-1-2011)

חברת פרוטרום תעשיות בע"מ מודיעה היום, כי חתמה על הסכם לרכישת נכסי  ופעילות חברת East Anglian Food Ingredients Ltd.  האנגלית ("EAFI") בתמורה לתשלום של כ- 4.8 מיליון דולר ארה"ב (3 מליון פאונד). מחזור המכירות של EAFI ב- 12 החודשים המסתיימים בדצמבר 2010 צפוי להסתכם בכ- 8.4 מליון דולר ארה"ב (כ- 5.4 מליון פאונד). הרכישה תמומן ממקורות עצמיים. פרוטרום מעריכה כי השלמת העסקה תתבצע בתוך מספר שבועות.

EAFI שנוסדה בשנת 1979, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של פתרונות טעמי Savory (תחום הטעמים הלא מתוקים) הכוללים תמציות טעם, תערובות תבלינים וחומרי גלם פונקציונאליים לתעשיית המזון, עם דגש על תחומי מזון הנוחות (Convenience Food), החטיפים, הבשר והדגים המעובדים. ל  EAFIאתר פיתוח, יצור ושיווק באנגליה, הכלול בין הנכסים הנרכשים, ובסיס לקוחות רחב. EAFI מעסיקה כ- 35 עובדים. פעילותה של EAFI סינרגטית לפעילותה של פרוטרום באנגליה וכן לפעילות פרוטרום בתחום ה-Savory  באירופה, אשר גדלה מהותית בשנים האחרונות עקב רכישתן של פעילות ה- Savory של כריסטיאן האנסן, גוורצמולר ונסה הגרמניות, שנרכשו על ידי פרוטרום ב-2009, 2007 וב- 2006 בהתאמה, פעילות Rieber הסקנדינבית שנרכשה לפני מספר שבועות וכן לפעילות פרוטרום ישראל בתחום. 

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת  EAFIממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום, ואת מימוש חזונה . רכישה זו מחזקת את נוכחותה ומיצובה של פרוטרום כשחקנית עולמית מובילה בתחום הטעמים ובפרט בתחום טעמי ה- Savory. הרכישה מחזקת הן את היכולות הטכנולוגיות ואת סל הפתרונות והמוצרים שמציעה פרוטרום ללקוחותיה בעולם בתחום הטעמים הלא מתוקים והמוצרים הפונקציונאליים, והן את בסיס הלקוחות הגלובלי הרחב שלה על ידי כניסה משמעותית יותר בתחום זה לשוק האנגלי. כיום פרוטרום היא יצרנית הטעמים המקומית המובילה בשוק האנגלי, אולם עיקר פעילותה של פרוטרום בשוק האנגלי עד כה התמקדה יותר בתחום הטעמים המתוקים. רכישת EAFI משלימה ומרחיבה את סל הפתרונות והמוצרים שאנו יכולים להציע ליצרני המזון באנגליה. שוק טעמי ה- Savory העולמי צומח עקב העלייה ברמת ובאורח החיים והשינויים בהרגלי הצריכה, המביאים לגידול בביקוש למזון מעובד ולמזון נוחות (Convenience Food), לצריכה בבית  ומחוצה לו. פרוטרום רואה בתחום טעמי ה- Savory מנוע צמיחה אסטרטגי חשוב עבורה ומשקיעה רבות בפיתוח מוצרים חדשניים וייחודיים, בעלי ערך מוסף גבוה, באתריה בכל העולם." אמר יהודאי.

"בזכות ניסיונה המוכח של פרוטרום בביצוע רכישות ומימוש הסינרגיה התפעולית והעסקית ואפשרויות ה- Cross-Selling הרבות הגלומות בשילוב הפעילות הנרכשת עם פעילות קבוצת פרוטרום, אנו משוכנעים שגם רכישה זו תתרום להמשך הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום, ותייצר ערך גבוה ללקוחותינו, לעובדינו ולקהל המשקיעים שלנו." 

יהודאי סיכם ואמר, כי "אנו ממשיכים ופועלים לביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות וליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית רווחית ורכישות, שיחד יאפשרו לנו להשיג את יעדנו, ולהכפיל שוב את מחזור המכירות של פרוטרום ב-4 השנים הבאות, לכמליארד דולר. מבנה ההון האיתן, היקף החוב הנמוך ותזרים המזומנים החזק שאנו משיגים יחד עם גיבוי בנקאי, יאפשרו לנו המשך ביצוע רכישות".

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: