חברת אל על חתמה על הסכם לרכישת ארבעה מטוסי נוסעים חדשים מדגם בואינג ER737-900

המטוסים החדשים ישמשו את נוסעי החברה וייכנסו לשימוש החל בשנת 2013 (8-2-2011)
חברת אל על חתמה על הסכם לרכישת ארבעה מטוסי נוסעים חדשים מדגם בואינג ER737-900
מדובר בדגם המתקדם ביותר בענף התעופה למטוסי צרי גוף המיועד להחליף בהדרגה את צי המטוסים מדגם 757.
המטוסים החדשים ישמשו את נוסעי החברה וייכנסו לשימוש החל בשנת 2013.

שווי העסקה נאמד בטווח  של בין 215 ל- 320  מליון דולר בהתאם לשווי שוק ממוצע של מטוסים מדגם זהה ומשנת ייצור דומה בהתאם למחירוני מטוסים המקובלים בתעשייה .

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, אמר היום, כי החברה ממשיכה במגמת ההצטיידות וחידוש צי המטוסים ורוכשת ארבעה מטוסים חדשים ומתקדמים לצי מטוסיה. ההסכם כולל שני מטוסים נוספים מדגם זה הניתנים להמרה לאופציות רכישה וכן אופציה לשני מטוסים נוספים. המטוסים מדגם בואינג ER737-900 מיועדים להגדיל את הקיבולת במחלקות התיירים והעסקים ויופעלו ביעדים בטווח הקצר והבינוני.

מטוס ה-ER737-900, הינו המטוס החדיש ביותר במשפחת מטוסי בואינג 737. המטוסים מעוצבים בתצורת פנים חדשנית ("SKY INTERIOR"), בדומה למטוסי ה-787 "דרימליינר". המטוסים יופעלו באל על בתצורה של
 כ-160 מושבים, בשתי מחלקת שירות. למטוס ER737-900 יתרונות תפעולים רבים והוא יעיל וחסכוני יותר מדגמים מתחרים.
שווי העסקה הכולל מוערך בין 215 ל-320 מיליון דולר ומשקף שווי שוק ממוצע של מטוסים מדגם זה ומשנת ייצור דומה, בהתאם למחירוני מטוסים המקובלים בתעשייה (בכפוף להתאמות והשקעות בהתאם לנוסח שהוסכם בין הצדדים והצמדת מחירי המטוס, בנוסחת הצמדה מוסכמת).
 בנוסף לחברה אפשרויות המרה לדגמים אחרים.
שקדי ציין, כי רכישת המטוסים באה לתת מענה לביקוש הגדל ליעדי אל על לטווחים השונים ולאפשר לנוסעי החברה היצע מושבים גדול ואיכותי מאד תוך שיפור רמת השירות והעצמת חווית הטיסה ללקוחותינו. 
מרלין דיילי, סגן נשיא למכירות בואינג העולמית אמר היום כי ההחלטה של אל על לרכוש את המטוסים החדישים מדגם ER737-900 עבור צי המטוסים שלה מחזקת את שותפות האמת ומערכת היחסים העמוקה וארוכת השנים בין אל על לבואינג ואנו מצפים להמשך העבודה המשותפת לחידוש הצי של אל על.
בצי המטוסים של אל על ישנם כיום 14 מטוסי 737, עם קבלת המטוסים, ימנה צי זה 18 מטוסים.
 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: