כשר אבל מסריח-כך תתגוננו מהטריקים של רשתות המזון לקראת פסח

מנכ"ל פעמונים אוריאל לדרברג משתף אותנו ב"טריקים הכשרים" של הרשתות שנועדו לגרום לכם לקנות יותר מהרשימה. (11-3-2015)

אוריאל לדרברג מנכ"ל פעמונים

יוצאים לקניות ? בפעמונים מספרים  לנו איך להתגונן מהטריקים השיווקיים של הרשתות
יוצאים לקניות? הצטיידתם ברשימה, השארתם את הילדים בבית, אכלתם משהו כדי לא לבוא רעבים, ואתם חושבים שאתם צרכנים נבונים? זהו שלא.

לרשתות השיווק יש מטרה- למכור לכם.

1.גודל העגלה- שקית חלב נראית בודדה מאד בעגלת הענק, ומייצרת לנו תחושה שחייבים למלא את העגלה.

אם אתם באים לסופר לקנות שקית חלב אל תיקחו עגלה. התמקדו רק במה שצריך.

גודלה של העגלה משפיע גם על יכולת התמרון שלנו במרחבי החנות , וככל שהעגלה גדולה ועמוסה יותר אנחנו נוטים  לעצור ליד המדפים. כל עצירה מגדילה את הסיכוי לרכישות מיותרות.

2.מה הדרך הקצאה ביותר להגיע לחלב? שמתם לב שעל מנת להגיע ללחם ולחלב אתם חולפים על פני עשרות מטרים של מדפים? זה לא במקרה.

מיקומם של מוצרי היסוד  נקבע במעמקי החנות כדי לפתות אותנו. אם מוצר לא ברשימה- אל תקנו אותו. חלפו על פני המדפים אל היעד והתעלמו

3.עצלנות- אנחנו לא אוהבים להתכופף או להושיט יד. משום כך המוצרים היקרים בכל קטגוריה יהיו בדיוק מול העיניים שלנו.

מוצרים זהים וזולים תמצאו אם תתכופפו למדף התחתון או תושיטו  יד למדפים העליונים.
ערימת מבצעים.  מוצרים מסודרים לא תמיד יקרים יותר. 

שלטי המבצע נמצאים בדרך כלל על ערימת מוצרים ולא במדף.  בדקון את המחיר לפני שאתם מתפתים ל"מבצע".

4.פג תוקף- לפני שאתם ממלאים את העגלה בדקו את תאריך התפוגה. 

לפעמים מבצעי 2 במחיר אחד נועדו לחסל מלאי אין טעם לקנות מוצר זול שייזרק לפח.  במיוחד לא מוצרי חמץ לפני החג.

5.עוף בשקל- יכול להיות שהעוף בשקל אבל  שאר המוצרים לא.

6.בדקו תמיד את תנאי המבצע- מוגבל לקנייה בסכום מסוים,  ההנחה מוגבלת   לחברי מועדון  בלבד. ושימו לב מה אתם קונים שלא במבצע. 
 

7.מוצרי יסוד- החוק נועד להבטיח  את מחירם של מוצרים בסיסיים במחירים סבירים לציבור הרחב.

בין המוצרים נמנים:  חלב ומוצריו, ביצים ולחם.  אולם,  היצרנים מייצרים  מוצרים דומים ואותם מתמחרים במחיר גבוה הרבה יותר- חלב מועשר בסידן  עולה הרבה יותר מחלב רגיל, כמות האומגה 3 בביצים מועשרות באומגה  זהה כמעט לכמות בביצים רגילות אבל מחירן גבוה בעשרות אחוזים.

8.מתנה מעל..-  ברשתות מציעים לכם מתנה חינם שאתם בכלל לא חשבתם לקנות, בתמורה לקניה מעל סכום מסוים. אל תתפתו להגדיל את הקניה בשביל לקבל משהו שלא הייתם צריכים ממילא.

9.שינוי אריזה- טריק ידוע של היצרנים הוא יציאה במוצר מחודש- אריזה חדשה, שינוי קל בהרכב המוצר, גודל חדש (בדרך כלל קטן יותר).  בדקו תמיד את המחיר ל 100 גרם מוצר (החוק מחייב לציין את המחיר במקום בולט על המדף) על מנת לבדוק את  כדאיות הקנייה.


10.אריזת חסכון- המילה חסכון גורמת לנו להרגיש צרכנים נבונים. אבל לא תמיד יש לנו צורך בכמות של החיסכון.

חשבון פשוט יראה לנו אם באמת חסכנו או בזבזנו. אם מחיר של בקבוק אחד הוא 3 שקלים אין שום חסכון ב 4 בקבוקים הנמכרים ב 12 שקלים. 

11.קנה,הוסף,קבל-  אם אתם לא צריכים תערובת לאורז – אל תקנו אותה (בתוספת של 10 שקלים בלבד) למי שרוכש אורז.

12.המותג הפרטי- כמו באריזת חסכון, גם  למילה "המותג הפרטי " ניחוח של חסכון. 

בדקו, השוו כל מוצר למחיר של מוצרים דומים לפני שאתם מוסיפים אותו לעגלת הקניות.

13.מבצע- לעיתים שלטי המבצע  נמצאים במדף ולא תמיד ברור לנו לאיזה מוצר הם מתייחסים. בקופה רק מסתבר לנו שהמוצר שלקחנו הוא המוצר היקר.

14.מחיר לקילוגרם- מוצרים יקרים (תותים, דובדבנים, פירות יבשים) מתומחרים לעיתים  לפי 100 גרם מוצר, חבילה (שמשקלה 400 גרם) – על מנת שנתפתה לקנות בהנחה שהמחיר זול 

15.הסרה או הסתרה-  בגלל הקרה, בגלל השמיטה, בגלל השביתה- לפני חגים יוצאות הרשתות בהצהרות שיש מחסור בדבש, ביצים,  עוף,  וירקות שונים. המטרה- להריץ אותנו לחנות ולקנות מהר לפני שיגמר.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: