עינב כהן
הראשון לפברואר השנה היה אמור להיות יום חג בשבילי, מין מסיבת יום הולדת.
ביום הזה ניתנה האפשרות להתנייד ממפעיל סלולארי אחד למפעיל אחר תוך שמירה על מספר הסלולארי שלי.
מהראשון לפברואר נקבע בחוק כי אין יותר תשלומי קנסות מופרכים של מעבר מחברה אחת למשנה ואם רוצים לנייד מספר ותלויים בהתחייבות צריך לשלם קנס של 8% מסך התשלומים לחודש עפ"י הזמן שנשאר לך למנוי וכן לשלם עבור המכשיר עפ"י מה שהתחייבת.
עכשיו מדוע זה היה יום חג בשבילי? כי חיכיתי לרגע שאוכל להתנתק מחברת "פלאפון" אחרי 15 שנה של סבל וייסורים כפי שאני רואה זאת.
ה"עינוי הסיני" שלי כלל ביקורים תכופים במרכז השירות בכפר סבא עקב בעיות במכשיר, התייחסות מחפירה של נותני השירות כולל המנהלים.
אז הנה..בא יום החג שלי! אני אעזוב אותם בשמחה גדולה! אבוא למרכז השירות ב"קניון ערים" אחייך בנון שלנטיות. ואודיע להם חגיגית- "אני עוזב אתכם- זה לא אני- זה אתם" ביי ביי שלום ולא להתראות.
לשם הגילוי הנאות- את הסיפור שאספר פה סיפרתי גם לדוברת חברת "פלאפון" נוי קדם. אחרי יום אחד של בדיקות היא טענה שבצעו תחקיר ויוצא שאיני דובר אמת. הצעתי ללכת למכונת אמת והצעתי שיתנו לי להתעמת על נציג השירות שטענתי שרימה אותי וכך אוכיח שכל דבריי אמת. הם סירבו. שכל אחד מהניסיון האישי שלו יעשה את החושבים מי דובר אמת פה וישמור על עצמו ממי שלא.
"יש לך ביטוח? נו..אז?(שאתם משלמים לביטוח האם אתם יודעים על מה אתם משלמים?)
רובכם עשיתם ביטוח לסלולארי שלכם. אחחח..איזה שקט נפשי נכון? אם המכשיר יתקלקל יש למי לפנות!
תחשבו שוב...
המכשיר שלי התקלקל שוב ושוב..ותוקן שוב ושוב...ללא הוספה כספית כמובן. עד שלפני חודש וחצי- הוא מת.
הוא חזר מהתיקון עטוף בשקית לבנה (מוות אצילי) ועליו מדבקה- "מושבת".
האמת? לא כאב לי עליו. הוא באמת סבל הרבה זמן, וכבר היה מאד תלותי...אמרתי לעצמי "הוא עלה בסערה במעבדה עם כל החברים וזה קצת מנחם (ואני די בטוח שהיו לו שם מלאאא חברים) .
חיכיתי לקבל מכשיר חדש, חי,בועט וצועק שיבקר פחות במעבדת התיקונים .
אלא מה? התברר שאם אני רוצה את אותו המכשיר-אני צריך לשלם דמי השתתפות עצמית.
כן..זה היה בסביבות 350 ₪ למכשיר ששווה היום אולי 50 ₪ . ישן נושן.
ניסיתי להתנגד (בגמגום אני לא מהצעקניים)- "אאאה..אבל יש לי ביטוח.שילמתי כל חיי. למה לי לשלם על מכשיר סכום כזה והוא לא שווה חצי מזה?"
מנהל הסניף ענה: "אדוני, זו דמי השתתפות עצמית שיש לך על המכשיר".
ניסיתי לענות: "אבל המכשיר לא שווה חצי מזה כבר! הוא ישן נושן ולא מספקים אותו בכלל".
מנהל הסניף, אלי, פלבל בעיניו- "אדוני, אין לנו מה לעשות, זה בידיים שלך. אלה הכללים בחברה שלנו"
אתם מבינים? 15 שנה בחברת "פלאפון" עם תשלומים מנופחים וביטוחים אין סופיים והם רוצים כסף על מכשיר שהתקלקל והיה לי עליו ביטוח!
התייאשתי. אני גם ככה אני מתכנן לעוף מהחברה הזו ויהי מה בפברואר..יאאלה עוד חודש למנייק, נקנה מכשיר יד שנייה ממישהו ב200 ₪ ונגמור עם הסיפור".
אבל לנציג השירות בסניף העונה לשם מור היה רעיון אחר בשבילי- הוא הציע לי מכשיר חלופי ועלוב ביותר (שעה וחצי שיחה ונגמרת הבטריה) בלי לשלם תוספת כסף.אבל לשלם על חבילה לשנה וחצי 50 ₪ יותר ממה ששילמתי עד כה .
"אני רוצה להתנייד מ"פלאפון" מפברואר ולא להיות מחויב על עוד מכשיר".אמרתי לו.
הוא הסביר לי שאין שום בעיה, כי גם ככה נשאר לי על המכשיר הישן שנה וחצי ,אז אם אני מחליף מכשיר, אני אהיה מחויב אותו הדבר וזה לא משנה.
החלטתי ללכת על זה-עוד חודש אחד ואני מתחפף מהסיוט הזה!
ואז...התברר לי שטעיתי-ובגדול. ועל זה אני הולך לשלם ביוקר רב.
4000 ₪ קנס- על שני מכשירים שברשותי (האם בדקתם ששדרגתם מכשיר שאינכם ממשיכים לשלם על המכשיר הקודם?):
הגיע יום החג שלי. הראשון לפברואר..אחחח...רצתי לסלקום" הוצאתי מהם דיל פי אלף טוב מפלאפון. (1200 דקות שיחה, 1200 הודעות אסאמאס ב170 ₪ לחודש). וטלפנתי ל*166 של פלאפון כדי לראות כמה קנס אני צריך לשלם.
שיערתי שמשהו בסביבות 500-600 ₪ יכול להיות סביר.
ששמעתי את התשובה חשכו עיניי- 4000 ₪.
"על מה??" צעקתי.
"על שני מכשירי פלאפון שאתה מחוייב להם אדוני". ענה לי נציג השירות ברוגע של שאנטי בנטי.
הרגשתי חום בלתי מוסבר עולה לי לראש, מין וריד כזה התנפח במצח (מכירים את הווריד הזה?) רומיתי. ביג טיים.
החלטתי לרוץ לסניף בקניון ערים ולראות הכצעקתה.
נכנסתי למור נציג השירות שתפר אותי כל כך יפה ואמרתי לו- "הבטחת לי, הבטחת לי שאני לא אצטרך לשלם על עוד מכשיר".
הוא ענה- "אתה חתמת ,אתה אדם בוגר, קח אחריות".
הבעיה היא שאני לא חתמתי אז על כל הדפים! הוא חשף בפניי דף אחד מתוך כ20 של החוזה ובו לא כתוב שאני מחוייב על המכשיר ששבק חיים. הוא פשוט חשף בפניי דף אחד.
עפ"י טענתו הוא לא חייב לחשוף בפניי את כל המסמכים של החוזה שם. כנראה שחתמת-נסעת.ולא משנה על מה- העיקר שחתמת חביבי.
חברי שהיה איתי צעק עליו- "אתה לא מתבייש לשקר ככה ללקוח. תתבייש קצת"
הבחור לא נשאר חייב והחליט "להעניש" אותי ולא לתת לי שירות בגלל שהחברי צעק.
ביקשתי לדבר עם מנהל הסניף- והוא בתגובה ביקש מהמאבטח לדאוג להעיף אותי משם.
נשארתי לדבר לעצמי, עם פלאפון שאני לא רוצה, בתוך חברה שאני סובל ממנה סיוטים, ובסניף שמסרב לתת לי שירות. ובאותו רגע שהיה אחד העלובים שחוויתי אמרתי- עד כאן. הגיע זמן המהפכה האישית שלי.
"מה שאתה עושה כרגע זו סחיטה ואם אתה חבר באגודת העיתונאים אני אשקול הגשת תלונה"(איך דוברת"פלאפון" מפילה עליי את האחריות):
הגיע הזמן להילחם. על כבודי, הכסף שלי אבל בעיקר על האמת.זמן הצרכן הקטן הגיע לעולם.
פניתי לדוברת חברת פלאפון ,והתרעתי בפניה שאני הולך לפרסם כתבה על המקרה, שלאחריה אפנה במכתב לכל אנשי התקשורת בארץ על המקרה,אפתח קבוצה בפייסבוק שתספר על כל העוולות שעושה החברה ללקוחות, אבדוק אפשרות של תביעה משפטית על המקרה ,אפנה למועצה לצרכנות ועוד.
הסברתי לה את מה שקרה- אמרתי שאני מוכן להיבדק במכונת אמת על הדברים, שאני מוכן להתאמת פנים מול פנים מול נציג השירות מכפ"ס, ומוכן לשתף פעולה בכל דבר שיעזור להם להגיע לחקר האמת.
הפעם אני רוצה שידאגו לי כמו שראוי ללקוח שנמצא בחברה 15 שנה ונדפק כל פעם מחדש- אני לא מוכן יותר להיות בשר התותחים של החברות הגדולות האלה.
בהתחלה היא הציעה להחזיר לי חצי מעלות המכשיר הקודם. אמרה שבדקה את הדברים והטענות של נציג השירות הפוכות משלי (נו..לא ציפיתי אחרת), אמרתי שאני לא מקבל את ההצעה- אני רוצה פלאפון חדש ונורמלי, עם חבילה נורמלית ושפויה בלי להתחייב לכמות דקות שיכבלו אותי שוב לחברה, ובדיקה יסודית של המתרחש בסניף "פלאפון" בכפ"ס .לא בקשות מטורפות תודו כולם.
ואז היא הציע לי את "הצעת השנה" מבחינתה- תשלום של 200 ש""ח ל1200 דקות שיחה במקום החבילה הקיימת והחלפת הסלולארי, אבל שימו לב לקצ` הגדול- אם לא אדבר מעל 500 דקות בחודש- אצטרך לשלם עוד 90 ₪ על המכשיר!
"אבל אני לא מדבר 500 דקות ,הממוצע שלי זה 450"
אותה זה לא עניין..הציעה שאדבר יותר ויש לי 24 שעות להחליט. הבנתם?היא הציבה לי אולטימטום של 24 שעות לרכישה ופשוט "כפתה" עליי שוב לרכישת מכשיר עם בנק דקות שכלל לא מתאים לי!
ולכמה זמן התשלום למכשיר? 36 חודשים!
חברת "פלאפון" לא פראיירית גם שהם "כאילו" דואגים לטפל בפניות שלך אותך הם מוכרים לך חבילה יותר יקרה, וכובלים אותך לעוד כמה שנים אצלם.
לא הסכמתי ואז הדוברת החלה לאיים עליי ,אולי השיטה הזו תעבוד. וזה מה שהיא כתבה לי באי מייל: "מה שאתה עושה כרגע זו סחיטה ואם אתה חבר באגודת העיתונאים אני אשקול הגשת תלונה. אני בטוחה ש״העין השביעית״ ישמחו לפרסם את המקרה. זו התנהלות לא אתית ולא מכובדת".
אתם מבינים? ההתנהגות שלי לא אתית ולא מכובדת.
שביקשתי ממנה תגובה לכתבה זה מה שהיא ענתה לי.שימו לב: "אין בכוונתי להגיב להשמצות הפרועות שזרעת במהלך התכתובת בינינו שנתנה לך מענה הרבה מעבר למה שמגיע לך בפועל.מה שנכתב פה זו סחטנות ועבירה על החוק".
אני הסחטן..אתם מבינים?....
הכל מתועד במייל למעוניינים...
מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך] ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.