עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

מניית יוניטרוניקס-לפני הצפת ערך משמעותית?

איך המוסדיים פספסו את הנייר הזה?מניית יוניטרוניקס עלתה השנה ב256%, אבל יש לה את כל הסיבות להמשיך לעליות משמעותיות הרבה יותר. כל הפרטים בכתבה שלפניכם. (9-8-2015)
מניית יוניטרוניקס-לפני הצפת ערך משמעותית?

עינב כהן

האם אתם מכירים את חברת יוניטרוניקס? סביר להניח שרובכם לא שמע עליה מעולם.

האמת? חבל שכך. מניית יוניטרוניקס, נמצאת במומנטום אדיר מתחילת השנה עם עלייה של 256%, ומציגה עסק חדש וחם שהמשקיעים בבורסה והמוסדיים כנראה לא מספיק נחשפו אליו.

לאחר תיקון לעליות החדות,הנייר חזר לעלות בימים האחרונים במחזורי מסחר גבוהים מהרגיל, כאשר אפשרות הנפקה בנסד"ק-עומדת על הפרק.

האם מניית יוניטרוניקס צפויה להציף ערך?

מי את חברת יוניטרוניקס?

חברת יוניטרוניקס, עוסקת במוצרי אוטומציה תעשייתית, ולה שלושה תחומי פעילות עיקריים:
א.מוצרי מדף אלקטרוניים.
ב.מחסנים אוטומטיים, מרכזי הפצה ומערכות שינוע מתוחכמות.
ג.חנייה אוטומטית ע"י מעלית-הגדלת נפח אזור החנייה.

הפעילות של החברה מתרכזת נכון להיום בארה"ב,בקנדה ובישראל בין אלה שמשתמשים בשירותיה נמצאות: תעשיה האווירית, שטראוס, קוקה קולה סלקום ועוד.

מרבית הצמיחה המשמעותית של החברה מגיעה מהפעילות השלישית– החנייה האוטומטית, שפותרת את מצוקת החנייה ע"י טכנולוגיה שמאפשרת פי 2-3 יותר חנייה לנפח נתון וזאת בעלויות תפעול נמוכות משמעותיות.

הדור הבא של החניונים

החברה פיתחה מערכת פורצת דרך בתחום החניונים שפותח בשנת 2008, אבל רק בשנה שעברה החברה התחילה למכור בכמויות גדולות וגייסה עובדים לשם פיתוח העסק הפוטנציאלי הזה שהולך וקורם גידים בעולם.
וככה זה עובד:

החונה, מכניס את הרכב לתוך חדר שבגודל חדר כפול,לאחר שהוא נוטש, מגיעה מעלית אוטומטית שנכנסת מתחת לרכב ומעבירה אותו לחניון עליון או תחתון על בסיס מקום פנוי.

מדובר בחברה היחידה בעולם, שהצליחה ע"י השיטה הזו, להוריד את עלויות הבנייה מתחת לאלה של חניות קונבנציונלית.

כלומר- היתרונות של החברה בתחום הזה הן שתיים-גם מבחינת צפיפות וגם מבחינת הוזלת בניית בניין עם חנייה אוטומטית בשיטה של יוניטרוניקס.

התחום צובר תאוצה בארה"ב, בעיקר בשל העובדה כי מדובר בתחום של בנייה ירוקה המקבל הקלות מיסוי (נקרא-"ליד פלטינום").

מיותר לציין,כמה פיתוח כזה משמעותי במקומות עמוסים כגון תל אביב וניו יורק. ויש הסוברים ,כי בעתיד, מרבית החניונים במקומות העמוסים-יהיו מסוג זה.


צבר הזמנות של 163 מיליון ₪

במרץ 2015 החברה סגרה חוזה גדול, על סך של 24 מיליון דולר, עם לקוח מקנדה, על אספקת מערכת חנייה אוטומטית ל1400 מקומות חנייה.

העסקה הזו תרמה לצבר המכירות של החברה לשנתיים הקרובות שעומד כולו על 163 מיליון ₪, לעומת שווי החברה כרגע שעומד על 168 מיליון שח.
מתוך הסכום הזה, 11.6 מיליון ₪ צבר הזמנות לתחום המוצרים, ותחום מערכות המידע 16 מיליון ₪.

מבחינת הדוחות, החברה נמצאת בצמיחה בכל הפרמטרים, כאשר בתחילת השנה, החברה עברה התייעלות-שינוי ארגוני ומיזגה אליה חברת בת.

הסיבה להתייעלות עפ"י הודעת החברה מעניינת מאד.

החברה ציינה בחודש מרץ, כי מלבד הרצון להרחיב את תחום החניונים, ההתייעלות הנה לשם גיוס הון בישראל או בחו"ל לשם חשיפה מוגברת של החברה למגוון משקיעים גדול יותר.

לחברה אין שום בעית נזילות. היא "יושבת" על מזומן של כ-70 מיליון ש"ח (כולל לקוחות חייבים), ותזרים המזומנים שלה חיובי ולכן המסקנה המתבקשת היא שהחברה תנפיק את עצמה גם בנסד"ק או את חברת הבת האמריקאית שלה על מנת להציף ערך לבעלי המניות וכן לשם חשיפה מוגברת למגוון משקיעים שזו כנראה הדרך הבטוחה לכך.


מכפיל מכירות של 0.78

גם בלי קשר להנפקה עתידית, החברה נמצאת בשיפור מהותי בדוחותיה.

הרווח הנקי של החברה עמד ברבעון האחרון על 7 מיליון ₪, עלייה של 250%  לעומת הרבעון הקודם,

מכפיל הרווח עומד כעת על 16, כאשר אפשרות הצמיחה של החברה היא גבוהה מאד לשנים הבאות במקרה שתחום החנייה החדשני ילך ויתפוס תאוצה והחברה תחתום על חוזים חדשים ותגדיל את הרווח הגולמי.

מספיק עוד חוזה אחד,בסדר גודל של זה שנחתם בקנדה, כדי לקבל חברה בסדר גודל שונה משווי נוכחי של 168 מיליון ש"ח.,כך שיכול להיות שבהמשך לכיוון 2016 נחזה במכפילים נמוכים בהרבה ובאטרקטיביות אמיתית..

גם מכפיל המכירות הנו נמוך יחסית לשוק.
החברה מוכרת בממוצע 180 מיליון ₪ בשנה, ומכפיל המכירות עומד על 0.78 בלבד.נמוך משמעותית מהמקובל בתעשייה זו בעולם.

בנוסף, על מנת לקרב אליהם משקיעים מוסדיים שכרגע לא נמצאים בנייר בכלל, החליטה החברה בתחילת השנה, על מדיניות דיבידנד עתידית.


לסיכומו של דבר, חברת יוניטרוניקס, נכנסת לתחום חדש ומלהיב בעל ביקוש, יש לה ניסיון שווק בתחומים סינרגטיים כך שיכול להיות שנראה סגירת עסקאות בקצב מהיר.

הודעה רשמית על הנפקה בנסד"ק, עשויה לתת לחברה הצפת ערך משמעותית, שכן בתוואי הזמן הנוכחי, אין אפילו משקיע מוסדי אחד בנייר ומדובר בעצם בסוג של "כביש ריק".

החיסרון הכמעט בודד של החברה על פי ראות עיניי- מחזורי המסחר הנמוכים יחסית. אבל גם זה יכול להשתנות בקרוב.

מעוניינים לדעת איך מזהים מניות כמו יוניטרוניקס?

מעוניינים ללמוד איך מגלים מניות קטנות וממזריות?

בואו ללמוד אצלנו בדיוק כיצד עושים זאת!

לימודי שוק ההון ובורסה




מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת