עקבו אחרינו
ברשתות החברתיות:
לפרטים נוספים
צלצלו:
050-756-0642
[email protected]
לפרטים נוספים צלצלו: 050-756-0642
[email protected] או שלח לנו וואטסאפ

מנכל יוניטרוניקס: שוקלים הנפקה בנסדק

לאחר זינוק של 250% במניית החברה השנה, מנכ"ל יוניטרוניקס, מתראיין ל"ישראל בורסה" ומסביר לאן החברה עומדת להתרחב, מדוע אין מניות למוסדיים ומה עם הדיבידנד. (17-8-2015)
מנכל יוניטרוניקס: שוקלים הנפקה בנסדק

עינב כהן

מנכ"ל חברת יוניטרוניקס, חיים שני, שם סוף לספקולציות ואומר מפורשות בפעם הראשונה את מה שעשוי להציף ערך משמעותי למנייה: "אנו שוקלים הנפקה של חברת הבת האמריקאית שלנו בנסד"ק. חלק מה-רה ארגון שעשינו לאחרונה ואיחדנו חברות, היה למען המטרה הזו וכן למטרה לייצר גמישות ניהולית שמאפשרות לעשות הסטה של כח אדם מאחת לשנייה.

איך זה קשור להנפקה בנסד"ק?

"רצינו סיפור ברור,אי אפשר להנפיק חברה מפוזרת ומיקדנו את החברה. השלב הבא שלנו יהיה לעניין את השוק האמריקאי בדברים שאנו מייצרים. אני מאמין שככל שיעבור הזמן והמספרים שלנו יראו טובים יותר ואחרי שפרוייקט אחד גדול או שניים נוספים יכנסו אז משקיעים זרים יבינו טוב את הפוטנציאל שלנו, למרות שחשוב להדגיש שאין לנו היום שום מצוקת מזומנים,להיפך, ואנו מנסים לעשות את הדברים הכי נכון שאפשר".

מניית יוניטרוניקס, זינקה השנה בשיעור של 256%, לאחר מספר חוזים משמעותיים לפעילות העסקית החדשה שפיתחה-חנייה אוטומטית ע"י מעלית.

הטכנולוגיה של חברת יוניטרוניקס, מציגה את הפיתרון האולטימטיבי למצוקת החנייה באיזורים צפופים בעולם: החונה, מכניס את הרכב לתוך חדר שבגודל חדר כפול,לאחר שהוא נוטש, מגיעה מעלית אוטומטית שנכנסת מתחת לרכב ומעבירה אותו לחניון עליון או תחתון על בסיס מקום פנוי.

מדובר בחברה היחידה בעולם, שהצליחה ע"י השיטה הזו, להוריד את עלויות הבנייה מתחת לאלה של חניות קונבנציונלית.

ראיינתי את שני, לאחר שחזר מפגישות עבודה בשנחאי,והתוכנית היא לתפוס נתח גם שם.

פרט בבקשה על הביקור שלך בשנחאי.

"השוק שם ענק בשבילנו. יש שם קרוב לעשרת אלפים חניונים בהקמה בשנה, שכל הקמה שווה כ3-5 מיילון דולר. אני יכול לומר שהתחלנו תהליך של מכירות בסין. אנו כרגע חזקים בשוק האמריקאי, הוא קטן לעומת השוק הסיני, אבל עדיין מדובר על מאות בניות חדשות שרלוונטיות בשבילנו מידי שנה,ככל שיהיו יותר פרוייקטים כך השוק יקבל את הטכנולוגיה והיא תגדל".

חתמתם על חוזה על בניית 1470 מקומות חנייה בקנדה. זה החוזה הגדול ביותר שלכם,האם בקרוב נראה עוד חוזים בסדר גודל הזה?

"זה באמת חוזה בסדר גודל ענק. מרבית ההקמות של חניונים בסדר גודל קטן יותר .מדובר על פרוייקטים בסדר גודל של 3-5 מיליון דולר, שלאחריו אנו גם ממשיכים לקבל כסף בשל השירות שאנו מספקים".

הרווח הגולמי שלכם נמוך יחסית מפעילות החניונים.

"הפעילות החזקה שלנו בתחום רק החלה, כרגע מדובר על 5-6 אחוז רווחיות, אני מאמין שנגיע לכ30% רווחיות בתוך כשנתיים,יש לנו מודל מדברים אחרים שאנו עושים בבקרים בתחום הלוגיסטי ששם אנו יודעים להביא 50% רוחיות כך שזה יהיה איפה שהוא באמצע".

כיצד בדיוק זה ישתנה?

"כרגע חומרי הגלם עולים לנו יותר כסף כי אנו מייצרים בכמויות קטנות,ככל שהעסק יצמח ונגדיל את הכמויות-נוריד עלויות".

בתחומים האחרים שלכם הצמיחה הואטה.

"אנו כרגע `שותים` יכולות מתחום המחסנים לתחום החניות,ולמרות זאת אנו עדיין שחקן מהותי בתחום ורווחיים".

קפצתם ברבעון האחרון ברווח הנקי ב250% לעומת הרבעון הקודם.האם אנו אמורים לראות צמיחה תלת ספרתית גם בהמשך?

"תחום המוצרים שלנו כל הזמן גדל ברווחיות, אך למרות זאת,לא תראה במיידית קפיצת מדרגה קיצונית,אבל נמשיך לצמוח, שוק החניות יטפס ברווחיות לאט לאט".

כיצד אתם משווקים בחו"ל?

"יש לנו בארה"ב שתי חברות בנות- בבקרים ובתחום החנייה. במדינות אחרות אנו כרגע בונים תשתית מכירתית,אנו יודעים מצוין איך לעשות זאת".

המנייה שלכם נסחרת גם בבריסל. מדוע?

"ההנפקה הראשונה שלנו היתה בבריסל בשנת 99 וכך זה נשאר".

אנו לא רואים אפילו מוסדי אחד שמחזיק במנייה. אתה יכול להבין מדוע?

"את זה אתה צריך לשאול אותם. אבל אני יכול להבין אותם, המנייה דשדשה הרבה שנים ורק השנה היו התפתחויות, אני מאמין שעם הזמן גם הם יגלו אותה".

לא חילקתם דיבידנד עד עכשיו.מדוע?

"זה עומד להשתנות. הרבה שנים הייתי נגד חלוקת דיבידנד, אבל קיבלנו החלטה כן לחלק דיבידנד בתנאים מסויימים.אנו בדרך לשם"

מעוניינים לקבל את כל המידע החם במגזין מיוחד שישלח אליכם,מידי לילה, ישירות למייל?

מעוניינים בתכנים "סודיים" שלא מגיעים לקהל הרחב?

הירשמו כאן:

עיתון כלכלי




מובהר ומודגש, כי המאמרים המידע והראיונות המתפרסמים בפורטל "ישראל בורסה" מסופקים כשירות למידע בלבד,ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה ואין לראות בהם תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, לשיווק השקעות או ייעוץ השקעות לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.

כותבי המאמרים ,הנם כתבים בלבד ולא יועצי השקעות.

וכן מודגש,כי לכותבי המאמרים בפורטל זה, יש אחזקה בחלק מהמניות ,והם עשויים למוכרן מעת לעת.

חשוב להבין, כי במידע הנכתב במאמרים, עשוי ליפול טעויות וכן עשויים לקרות שינויי שוק ו/או שינויים אחרים במנייה, וכי עלולות להתגלות סטיות בין הנתונים הנכתבים למצב החברה בפועל.

אי לכך,צוות "ישראל בורסה", לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא, לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה.

 

פרסומת
פרסומת

פרסומת
פרסומת