הממשלה אישרה הוזלה במחירי התחבורה הציבורית

יופחתו מחירי כרטיס "חופשי חודשי" בכ- 10% תינתן הנחה לתעריפי נסיעה בפריפריה בכ-10%. משרדי החינוך, הרווחה והביטוח הלאומי יוחרגו מקיצוץ של 1% (20-2-2011)

הממשלה אישרה היום שורה של צעדים להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית.  זאת כחלק מחבילת הצעדים להקלה על הציבור, עליהם הצהירו ראש הממשלה ושר האוצר.

 

מטרת הצעדים, בין היתר, לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולקדמה כאלטרנטיבה לרכב הפרטי. משמעות מהלכים אלו הינה הגדלת הסובסידיה לתחבורה ציבורית בסך של כ-300 מיליון ₪.

 

במסגרת ההחלטה:
 א. יופחתו מחירי כרטיס "חופשי חודשי" בתחבורה הציבורית בכ- 10%. כלומר, הורדת המחיר הנקוב של כרטיסי ה"חופשי חודשי" באוטובוסים בשיעור של 10% ואת מחיר כרטיס החופשי חודשי ברכבת ממחיר של כ-26 נסיעות רגילות למחיר של כ-23 נסיעות רגילות.


ב. תינתן הנחה לתעריפי הנסיעה בפריפריה בשיעור ממוצע של כ- 10%. הכוונה היא לשנות את מבנה התעריפים בפריפריה כך שיוזלו תעריפי הנסיעה בקווים המחברים בין  הפריפריה למטרופולינים תוך שמירה על תעריפים עירוניים מוזלים. צעד זה צפוי להוזיל את עלויות הנסיעה בעיקר בנסיעות הבינעירוניות המחברות את הפריפריה למטרופולינים ואף את תעריפי הנסיעה בערי הפריפריה ובין ישובי הספר לערים אלו.

 
ג. יבוצע שינוי במבנה התעריפים במטרופולינים, דבר שיאפשר מכירת כרטיסי מעבר בקווי הנסיעה המחברים בין הפרברים למרכזי המטרופולין. צעד זה יאפשר לנוסעים לבצע מעברים בין אוטובוסים ללא תשלום נוסף בתוך פרק זמן מוגבל (כשעה וחצי). בנוסף, במסגרת צעד זה יורחבו כרטיסי ה"חופשי-חודשי" כך שכל כרטיס יכלול קווים רבים יותר וכן יגדיל את אפשרויות הנסיעה בצורה משמעותית.

לשם מימון ההחלטה ולשם עמידה במסגרות התקציב שנקבעו לשנים 2011-2012, יופחת 1% מבסיס תקציבי המשרדים, פרט למשרדי החינוך, הרווחה, הביטוח הלאומי והביטחון בשנת הכספים 2011 וכן יופחתו בהתאם תקציבי המשרדים בשנת הכספים 2012. 

 

בנוסף, כחלק מהצעדים הנדרשים לשם מימון תוכנית הוזלת מחירי התחבורה הציבורית, יופחתו תקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבינעירונית בהיקף של 150 מליון ₪.

 

עוד הוחלט כי במטרה לממן את הפחתת הבלו על הבנזין, תדחה בשנה הפחתת שיעורי המס על יחידים לשני העשירונים העליונים.  בנוסף, הוטל על שר האוצר לבחון אפשרות לדחיית ההפחתה המתוכננת במס החברות בשנה, או שינוי אחר במשטר המס בכדי לשמור על איזון תקציבי בכל אחת משנות התקציב.

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ציין בישיבה: "ההחלטה היא דבר חברתי ראשון במעלה. מי משתמש בתחבורה ציבורית? לא אנשים שנמצאים בעשירון העליון. מי שמשתמש זה מי שידו אינה משגת או רוצה ויכול להשתמש באוטובוסים וברכבות. בנוסף, זה יאפשר למנוע את הפקקים ולהיכנס לערים, אנחנו רוצים לעודד את זה. זהו גם מהלך של הגנת הסביבה ושמירה על איכות האוויר. זהו מהלך טוב למדינת ישראל, ולכן אנחנו מורידים בעשרה אחוז את תעריפי התחבורה הציבורית. במטרה לשמור על מסגרת התקציב, נפחית מתקציבים אחרים, אבל לא נפחית ממשרדי החינוך, הרווחה והביטחון, כי בעת הזאת אנחנו חייבים לשמור את סדר העדיפויות שלנו. בכך אנחנו נוהגים באחריות מפוכחת גם בתחום המדיני, גם בתחום הביטחוני, גם בתחום הכלכלי וגם בתחום החברתי".

 

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ: "החלטת הממשלה להוזלת התחבורה הציבורית בפריפריה ובתעריפי "חופשי-חודשי" בין הפריפריה למרכז תסייע לשכבות החלשות ולתושבי הפריפריה. על מנת לשמור על המסגרת התקציבית, כחלק מהמדיניות הכלכלית האחראית של הממשלה, אישרה הממשלה את ביצועו של קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה של אחוז אחד, ממנו החרגנו את תקציבי החינוך והרווחה, על מנת לשמור על סדר העדיפויות החינוכי-חברתי".

 


מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: