אלקטרה מוצרי צריכה מדווחת על עליה של כ-63% ברווח התפעולי לכ-18.9 מיליון שקל

בנוסף החברה מודיעה כי תחלק דיווידנד בסך של כ- 40 מיליון שקל לבעלי מניותיה. (10-3-2011)
אלקטרה מוצרי צריכה: הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2010
עלה לכ-13.1 מיליון שקל

החברה הציגה ברבעון הרביעי של 2010 עליה של כ-63% ברווח התפעולי לכ-18.9 מיליון שקל, על אף ירידה של כ-9% במכירות כתוצאה מקיטון במגזר התקשורת והמחשבים.

את שנת 2010 כולה סיימה אלקטרה מוצרי צריכה עם הכנסות של כ-2.38 מיליארד שקל ורווח נקי של כ-93 מיליון שקל

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "התוצאות הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של 2010 ושנת 2010 כולה מעידות על יכולתה של החברה לשמור על רווחיות גבוהה תוך התאמת רמת ההוצאות שלה לשינויים בהיקפי הפעילות. בשנת 2010 הושפעה החברה מהירידה במכירות במגזר התקשורת והמחשבים, כתוצאה מירידה בהיקף המכירות של כל הקטגוריה  בכלל ומכניסת איי-פון לשוק בפרט. בשנת 2011 אנו שמים את הדגש על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים שלנו, ביניהם התחלת השיווק של מותג ווירלפול, שהינו המותג של החברה הגדולה בעולם בתחום המוצרים ה"לבנים", כניסה לתחום מערכות המיזוג המתקדמות של דייקין, הקמת רשת החנויות למחשבים וציוד היקפי תחת השם "אלקטרה מחשבים" וכניסה לתחום ברי המים המטוהרים בו שולטת חברה אחת. אנו מאמינים, כי פעילויות אלה, יחד עם  הצמיחה במגזרי הפעילות הקיימים שלנו, יביאו את אלקטרה מוצרי צריכה לפסי צמיחה והתרחבות. תמורת ההנפקה שהשלמנו לאחרונה תשמש אותנו להמשך פיתוחה העסקי של הקבוצה בשנים הקרובות".

קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, בניהולו של יקי ודמני, סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2010 עם שיפור ברווח הנקי, שהסתכם בכ-13.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.5 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל ב-2009, ושנבע מהכללת הפסד מפעילות מופסקת כתוצאה מהעברת פעילות מקבצי הדיור בארה"ב לידי חברת האם (בניטרול ההפסד מהפעילות שהופסקה הסתכם הרווח ברבעון הרביעי אשתקד בכ- 11.2 מליון ₪). 


העלייה ברווח הנקי נבעה, בין היתר, משיפור שרשמה החברה ברווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2010 לרמה של כ-18.9 מיליון שקל, לעומת כ-11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009 - עליה של כ-63%. השיפור ברווח התפעולי הינו פועל יוצא של הפחתת הוצאות השיווק והמכירה של החברה, שבוצעה בהתאמה לירידה בהיקף ההכנסות של החברה, ושל הכנסה חד פעמית שנרשמה ברבעון הרביעי של 2010.


יצוין, כי השיפור ברווח התפעולי וברווח הנקי הושג למרות ירידה של כ-9% שרשמה אלקטרה מוצרי צריכה בהכנסותיה ברבעון הרביעי של 2010 לכ-548.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-601.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009, שנבעה בעיקר מהקיטון במכירות במגזר התקשורת והמחשבים.

בשנת 2010 כולה רשמה אלקטרה מוצרי צריכה רווח נקי של כ-93 מיליון שקל, בהשוואה לכ-109.1 מיליון שקל בשנת 2009 (כולל הפסד מהפעילות שהופסקה). הירידה ברווח הנקי השנתי הינה פועל יוצא של קיטון בשיעור של כ-5.5% בהכנסות החברה לרמה של כ-2.38 מיליארד שקל, לעומת כ-2.52 מיליארד שקל בשנת 2009. הירידה מיוחסת בעיקרה לשחיקה בהיקף המכירות במגזר התקשורת והמחשבים, כתוצאה מכניסת איי-פון


 (I-phone) לשוק הישראלי ומקיטון במכירות מחשבים. כמו כן, יש לציין, כי הרווח הנקי בשנת 2009 הושפע מהכנסות מימון בסך של כ-49.9 מיליון שקל, שנבעו בעיקרם מעליית ערך של איגרות חוב של חברת האם ושל חברה אחות שהוחזקו על ידי החברה. בשנת 2010 רשמה החברה הכנסות מימון של כ-17.9 מיליון שקל בלבד. בנטרול סעיף זה הייתה החברה מציגה יציבות ברווח הנקי.

 
ברווח התפעולי של אלקטרה מוצרי צריכה, בהמשך להתאמת רמת הוצאות השיווק והמכירה, הושגה ב-2010 ירידה קלה בלבד לרמה של כ-126.1 מיליון שקל, המהווה כ-5.3% מסך ההכנסות, שיעור דומה לרווח התפעולי ב-2009, שהסתכם בכ-131.3 מיליון שקל.

מבחינת החלוקה למגזרי פעילות, רשמה אלקטרה מוצרי צריכה ב-2010 עליה של כ-13% בהכנסותיה ממגזר היבוא והשיווק של מוצרי צריכה חשמליים לרמה של כ-1.04 מיליארד שקל, לעומת כ-921.7 מיליון שקל, כאשר הגידול מיוחס בעיקרו לתחום המזגנים. הרווח התפעולי של המגזר עלה לכ-66.7 מיליון שקל, לעומת כ-65.9 מיליון שקל בשנת 2009.

במגזר הקמעונאות, בו פועלת אלקטרה באמצעות הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק וסנסור, רשמה החברה הכנסות של כ-1.27 מיליארד שקל בשנת 2010, לעומת כ-1.3 מיליארד שקל בשנת 2009. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם בכ-34.7 מיליון שקל, לעומת כ-36.9 מיליון שקל בשנת 2009.

במגזר התקשורת והמחשבים, כאמור, נרשמה ב-2010 ירידה בהכנסות לכ-285.1 מיליון שקל, לעומת כ-499.6 מיליון שקל ב-2009, והרווח התפעולי של המגזר ירד לכ-18 מיליון שקל, לעומת כ-29.8 מיליון שקל בשנת 2009.

ממאזנה של אלקטרה מוצרי צריכה עולה, כי החברה נהנית מקופת מזומנים בסך של כ-231 מיליון שקל. בנוסף, מודיעה אלקטרה צריכה כי תחלק דיווידנד בסך של כ- 40 מיליון שקל לבעלי מניותיה. דיווידנד זה יתווסף לדיווידנד בסך של כ- 30 מיליון שקל שחולקו לפני מספר חודשים. כך שבסך הכל חילקה החברה כ- 75% מהרווח הנקי של שנת 2010, על אף שהתחייבה במסגרת התשקיף לחלק 50% מהרווח הנקי. בסוף שנת 2010 השלימה אלקטרה מוצרי צריכה הנפקת מניות בבורסה בתל-אביב, במסגרתה גייסה כ-112 מיליון שקל תמורת כ-10.6% ממניותיה.


תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה חיובי בשנת 2010 והסתכם בכ-90 מיליון שקל.
ההון העצמי של אלקטרה מוצרי צריכה בסוף שנת 2010 עמד על כ-538.4 מיליון שקל, ומהווה כ-42% מסך מאזנה של החברה.

אלקטרה מוצרי צריכה, נמנית עם קבוצת אלקו החזקות  פועלת בשלושה תחומים:
תחום ראשון- יבוא , שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים,  לרבות מזגנים, מוצרים "לבנים", מוצרי אלקטרוניקה ועוד.בין המותגים שהחברה משווקת:"אלקטרה",, "אלקו" "פיליפס", "מילה", "ווירלפול" "סאוטר" ו"ליבהר"
 תחום שני - רשתות שיווק קמעונאיות, באמצעות הפעלת הרשתות "שקם אלקטריק", "מחסני חשמל" ו"סנסור";
תחום שלישי - תקשורת ומחשבים, לרבות טלפונים סלולאריים מתוצרת סוני-אריקסון, ומחשבים וציוד נלווה מתוצאת "לנובו", "אייסר", "דל" ואחרים.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: