קבוצת שטראוס וחברת פפסיקו הודיעו היום על הקמת חברה גלובאלית בתחום הסלטים והמתבלים

השותפות המוצלחת שהחלה בצפון אמריקה עם המותג `סברה` תורחב למדינות נוספות ולקטגוריות חדשות כל צד יחזיק 50% בבעלות החברה החדשה גיורא בר-דעה ימונה למנכ"ל החברה . (16-3-2011)

קבוצת שטראוס וחברת פפסיקו הודיעו היום על סיכום עקרוני להקמת חברה גלובלית משותפת, במסגרתה ייוצרו וישווקו סלטים, ממרחים ומטבלים טריים בשווקים בינלאומיים מרכזיים, כשלכל צד יהיה 50% בבעלות החברה החדשה. יש לציין כי טרם נחתם הסכם סופי בין הצדדים.

במסגרת החברה החדשה, שטראוס ופפסיקו ישקיעו במהלך השנים הבאות בפיתוח קטגוריות חדשות, טכנולוגיות מתקדמות, הקמת מפעלים חדשים, רכישות שונות וכניסה למדינות ויבשות נוספות לאלה בהן שטראוס פעילה היום.

החברה הגלובלית תתבסס על מודל ההצלחה של חברת הסלטים והדיפים-`סברה`, בה שותפות שטראוס ופפסיקו מאז שנת 2007. במהלך השנים האחרונות מחזור המכירות של החברה ממשיך לגדול משמעותית משנה לשנה ובשנת 2010 מכירותיה צמחו בכ- 45% והסתכמו ב- 159 מיליון דולר. סברה היא כיום מותג הסלטים והממרחים המצוננים מס` 1 בארה"ב עם נתח שוק של כ- 50% והיא תהווה אבן דרך בשותפות העסקית המורחבת.

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס: "קבוצת  שטראוס רואה עצמה מחויבת לקידום איכות החיים של אנשים בכל גיאוגרפיה בה היא נמצאת, ופועלת ללא לאות על מנת להרחיב את היצע המוצרים ומגוון הפעילויות בעולמות הבריאות והמזון הטרי. השותפות הבינלאומית עם פפסיקו תאפשר לנו להרחיב את היצע הפתרונות בתחום המזון הטרי והבריא במדינות נוספות בעולם מעבר לישראל וצפון אמריקה".

נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, גדי לסין: "השותפות הבינלאומית בין קבוצת שטראוס ובין פפסיקו מהווה אבן דרך נוספת בתהליך ההתרחבות הגלובלי של שטראוס. החיבור בין התשתיות הגלובליות המצוינות של פפסיקו, לבין הידע, היזמות, החדשנות, והמומחיות של שטראוס בעולמות המזון הטרי והבריא, יובילו לבניית חברה בינלאומית אשר מוצריה ייפגשו מיליוני צרכנים בכל יום במגוון מדינות וייתרמו לאיכות חייהם. שותפות זו מהווה הכרה נוספת של חברות ענק גלובליות כגון פפסיקו ביכולות ובהישגים של קבוצת שטראוס בכלל וסברה בפרט".

בראש החברה הגלובאלית יעמוד המנכ"ל גיורא בר-דעה, אשר במקביל לתפקידו ימשיך לכהן כיו"ר מקס ברנר וחבר בהנהלת קבוצת שטראוס. בר דעה שימש כמנכ"ל עלית משנת 2001 ועד למיזוגה עם שטראוס ב-2003. לאחר המיזוג התמנה למנכ"ל שטראוס ישראל, ומאז שנת 2007 מכהן כחבר הנהלת קבוצת שטראוס, כמנכ"ל שטראוס צפון אמריקה, כחבר דירקטוריון סברה וכמנכ"ל מקס ברנר, חברת הבת של קבוצת שטראוס. בר-דעה: "הפופולאריות העצומה של סברה והצמיחה המשמעותית שלה משנה לשנה מספקת לנו את התנופה הנדרשת להבאת מוצרי  "good for you"למדינות ולקמעונאים חדשים ברחבי העולם. שטראוס יחד עם חברת הענק פפסיקו, בנו אמון ופרקטיקות עבודה המאפשרות למצות את המירב משתי החברות תוך שמירה על רוח היזמות הנדרשת במהלכים כגון אלה".

ג`איה קומאר, נשיא Global Nutrition Platforms, PepsiCo Global Nutrition Group  הוסיף כי: "פפסיקו ושטראוס נהנות משותפות מצליחה בצפון אמריקה, המייצרת את מותג החומוס הגדול והצומח ביותר באזור. הנגשת חטיפים בריאים יותר לצרכנים מהווה הזדמנות גלובלית עצומה, ואנו ממוצבים היטב כדי להיות המובילים בתחום זה. העסקה תאפשר לנו להבטיח שמוצרים העשויים מירקות ורכיבים טריים אחרים יהיו גם מהנים וגם שווים לכל כיס".

 

על שטראוס:
קבוצת שטראוס, קבוצת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל, היא כיום חברה בינלאומית המעסיקה כ-13,000 עובדים ומפעילה 19 אתרי ייצור ב-20 מדינות. הקבוצה מציגה צמיחה מזה שבע שנים ברציפות, ומחזור הפעילות שלה הגיע ל- 1.83 מיליארד דולר בשנת 2010, כש-46 אחוזים מתוכו נובעים מפעילות בינלאומית. קבוצת שטראוס מתמקדת בארבעה עסקי ליבה: שטראוס ישראל, שטראוס קפה, שטראוס צפון אמריקה ושטראוס מים.
קבוצת שטראוס היא שחקן מפתח בשוקי הקפה במרכז אירופה ובמזרחה, בברזיל ובישראל בתחום הקפה הקלוי ובמוצרים ושירותים נלווים. הקבוצה נסחרת במדד תל אביב 25, הכולל את החברות הציבוריות הגדולות בישראל, והשיגה דירוג אשראי AA+ מחברת מעלות, מקבוצת Standard and Poor`s. שטראוס מקיימת שיתופי פעולה עם מספר תאגידים רב-לאומיים מובילים, כגון דנונה ופפסיקו, ולאחרונה נכנסה לשותפות עם TPG Capital, חברת השקעות פרטית מובילה.

 על פפסיקו:
פפסיקו מציעה את הפורטפוליו הגדול בעולם של מותגי מזון ומשקאות, עם 19 קווי מוצר שונים המניבים, כל אחד, מכירות קמעונאיות שנתיות בשווי מיליארד דולר. המותגים העיקריים של פפסיקו הם - Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay, and Pepsi Cola – הכוללים גם מאות מוצרי מזון ומשקאות מהנים וטובים הנמצאים בכל משקי הבית בעולם. המחזור השנתי נטו של פפסיקו הוא כ-60 מיליארד דולר. חברת פפסיקו רואה עצמה מחויבת לצמיחה בת-קיימא באמצעות השקעה בעתיד בריא יותר עבור אנשים ברחבי העולם ובעבור כדור הארץ, אשר משמעותה היא גם עתיד מוצלח יותר לפפסיקו.
התחייבות זו מוגדרת בחברה כ"ביצועים מונחי-מטרה" (Performance with Purpose ), במסגרתה פפסיקו מבטיחה לספק מגוון רחב של מוצרי מזון ומשקאות המותאמים לטעמים המקומיים, למצוא דרכים חדשניות למזעור השפעתה על הסביבה, כגון שימור אנרגיה, שימוש מבוקר במים והורדת כמויות חומרי האריזה, וכן להבטיח סביבת עבודה מעולה לאנשיה תוך שהיא מכבדת, תומכת ומשקיעה בקהילות המקומיות בהן היא פועלת.

 

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: