מגמת הצמיחה ברשת רמי לוי נמשכת:ההכנסות בשנת 2010 צמחו בכ-27% לכ-1.7 מיליארד שקל;

הכנסות החברה ברבעון הרביעי צמחו בכ-34% לכ-495.2 מיליון שקל; הרווח הנקי עלה לכ- 24.2 מיליון שקל. רמי לוי: "אנו רואים בנאמנות הלקוחות שלנו את מקור הכח והעוצמה של החברה" (22-3-2011)

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, מסכמת את הרבעון הרביעי ואת שנת 2010 כולה עם שיפור בהכנסות וברווחים.
 
הכנסות רמי לוי בשנת 2010 צמחו בשיעור של כ-27% לשיא של כ-1.7 מיליארד שקל, (לא כולל מחזור 2 חנויות שבזיכיון ולא כולל את מכירות מחלקת הבשר) לעומת הכנסות בסך כ-1.34 מיליארד שקל בשנת 2009. הגידול בהכנסות הרשת נובע הן מגידול של כ-6.8% בהכנסות מחנויות זהות (Same Stores Sales), הן מפתיחתם של ארבעה סניפים חדשים בעפולה, פרדס חנה, גוש עציון ומהדרין גבעת שאול. מכירות הרשת למ"ר נותרו גבוהות גם בשנת 2010 והסתכמו בכ-74 אלף שקל למ"ר. מכירות המותג הפרטי עלו והסתכמו לכ- 54.3 מיליון שקל, לעומת כ- 38.7 מיליון שקל בשנת 2009.

הגידול בהכנסות הביא לשיפור בכל שורות הרווח של החברה: הרווח התפעולי בשנת 2010 עלה בכ- 16% לכ- 115.5 מיליון שקל , לעומת כ-99.6 מיליון שקל בשנת 2009 . שיעור הרווח התפעולי מתוך המכירות עמד ברבעון הרביעי על כ-6.77% מההכנסות.

הרווח הנקי בשנת 2010  צמח בכ-20% לכ-88.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-73.5 מיליון שקל בשנת 2009.

גם בסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2010 מציגה רשת רמי לוי שיעורי צמיחה: הכנסות החברה בתקופת הדו"ח הסתכמו בכ-495.2 מיליון שקל, גידול של כ-34%, לעומת כ-369.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. העלייה נבעה בעיקר מפתיחתם של ארבעה סניפים חדשים בפרדס חנה, גוש עציון, עפולה וגבעת שאול. מכירות הרשת למ"ר עלו לכ- 18.71 אלף שקל למ"ר, לעומת כ- 17.95 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2010  עלה לכ- 31.5 מיליון שקל, לעומת כ- 30.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. העליה המתונה נובעת מגידול בהוצאות השכר , מסניפים הנמצאים בהקמה והתייקרות בתשומות אחרות . שיעור הרווח התפעולי הסתכם בשנת 2010 בכ- 6.37%.  
הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2010 עלה לכ- 24.2 מיליון שקל, לעומת כ- 22.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009.
ממאזנה של החברה עולה, כי נכון לסוף שנת 2010, בקופתה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף כולל של כ-249.5 מיליון שקל, וכי הונה העצמי מסתכם בכ- 190.1 מיליון שקל, זאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך 68 מיליון שקל במהלך שנת 2010.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של רמי לוי הסתכם בשנת 2010 בכ-151.8 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה בשנת 2010 הסתכם בכ-128 מיליון שקל, גידול של כ- 18% לעומת כ-108.3 מיליון שקל בשנת 2009 . ה- EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2010 עלה בכ- 6.54% והסתכם בכ-35.3 מיליון שקל, לעומת כ- 33.1 מיליון שקל בשנת 2009.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום: "זהו הרבעון הששה עשר בו רשת רמי לוי מפרסמת את תוצאותיה כחברה ציבורית, ומדווחת על גידול בהכנסות וברווחים. שמנו לנו למטרה להיות רשת המזון הזולה ביותר בכל אזור בו אנו פועלים, ושמירה על עקרון זה, גם במחיר פגיעה מסוימת בשיעורי הרווח הגולמי שלנו, היא שמביאה לצמיחת הרשת ולגידול במספר הלקוחות שלנו. שיעור הרווח הגולמי מן המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2010 עמד על 22.40%, לעומת 23.68% ברבעון המקביל של שנת 2009. ירידה זו נבעה בעיקר ממבצעי מחירים מעמיקים בתחום הפירות והירקות, בתקופה שמחירי הפירות והירקות היו גבוהים במיוחד. החברה, במסגרת נאמנותה ללקוח, החליטה להוזיל בשיעור ניכר את מחירי הפירות והירקות ביחס למחירים בשוק באותה תקופה, על מנת לאפשר ללקוח להמשיך ולצרוך לביתו פירות וירקות, זאת אפילו על חשבון ירידה ברווח הגולמי שלה.
יצוין כי צעדים אלו של החברה ננקטו על אף כניסתה של החברה למסגרת של הסכם קיבוצי וכל הכרוך בו. החברה שומרת מכל משמר על נאמנותה ללקוח ועל אסטרטגיית המחיר הזול ביותר לצרכן וכך תמשיך לעשות. אנו רואים בנאמנות הלקוחות שלנו את מקור הכח והעוצמה של החברה. לאורך כל הדרך אנו שומרים על גידול בכמות הלקוחות שלנו בהתאמה לגידול במחזור, מה שמצביע על חוסן ויציבות של החברה.
 בשנת 2010 פעלנו להרחבת פעילות הרשת במספר אפיקים: קיבלנו רישיון למפעיל סלולארי וירטואלי וחתמנו על הסכם עם רשת פלאפון. התחלנו בפיילוט למתן שירותי ביטוח בסניפי החברה ובפיילוט למכירות מקוונות בסניף איילון. בנוסף, הרחבנו את מועדון הלקוחות שלנו והוא מונה היום כ- 250 אלף חברים. חשוב לי להדגיש, כי אנחנו רואים בעובדים שלנו את לב העסק והובלנו שינוי מדיניות לפיו הקופאיות אצלנו מרוויחות מעל שכר המינימום. אני מבקש להודות לכל עובדי הרשת, ללא יוצא מן הכלל,  שבזכותם הגענו לתוצאות שאנחנו מציגים היום. בנוסף, אנו גאים בכך שבשנת 2010 ייצרנו כ- 700 מקומות עבודה חדשים במשק הישראלי הודות להתרחבות הרשת ומעגל לקוחותיה"


מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: