מארק צוקרברג מציג את העתיד של מטא

בשולחן עגול וירטואלי שנערך בשבוע שעבר עם כתבים, עדכן מנכל מטא בהתפתחויות חשובות בתחום המטאוורס של החברה. מה צופן העתיד למטא? (20-6-2022)

דורון בראס

ההימור על מטאוורס

מנכ"ל מטא מארק צוקרברג מהמר על עתיד החברה שלו על המטא-וורס. וחלק מההימור של מיליארדי דולרים הזה ידרוש ממטא לייצר משקפי VR ו-AR כל כך חזקים שיוכלו להטעות את המשתמשים לחשוב שתמונות שנוצרו על ידי מחשב הן אמיתיות.

בשולחן עגול וירטואלי עם כתבים בשבוע שעבר, צוקרברג הודה שייקח שנים עד שהמשקפיים הקומפקטיות יציגו תמונות פוטוריאליסטיות. ובכל זאת, מטא מתקדמת לעבר המטרה הזו, אמר צוקרברג.

"יש לנו את מפת הדרכים ארוכת הטווח כדי לפתור את כל האתגרים השונים האלה, שלדעתנו יהיו קריטיים כדי לספק את תחושת הנוכחות העשירה הזו", הסביר צוקרברג. "פתרנו חלק מהאתגרים כבר, ועבור אחרים, יש עדיין הרבה עבודה לעשות בבניית המכשירים האלה."

האתגרים הללו כוללים להבטיח שתמונות במשקפיים של מטא נראות ברורות וממוקדות, עם צבעים בעלי מראה מציאותי. אם מטא יכולה לעשות את כל זה, אז ההחלטה שלה להפוך את עצמה לחברה ראשונה עם מטה-וורס עשויה להשתלם באמת. אם זה יצליח, החברה הידועה בעבר בשם פייסבוק עלולה להתפרק.

נשיא מטא לעניינים גלובליים, ניק קלג, אומר שכנראה ייקח 10-15 שנים עד שההשקעות שלה ישתלמו במלואן והטכנולוגיה שמאחורי ה-metaverse וגם האוזניות שלה יגיעו למלוא הפוטנציאל שלהן. והגעה לשם תדרוש מ-Meta ליצור חומרה חדשה החורגת מיכולות האוזניות הנוכחיות שלה.

במהלך השולחן העגול בשבוע שעבר, צוקרברג הציג אבות טיפוס שהחברה פיתחה וממשיכה לעבוד עליהם. המנכ"ל אומר שמטא פועלת לשיפור רזולוציית התמונה, המיקוד והבהירות, בנוסף גם פועל כדי למזער עיוותים.

הבעיה במשקפיים הנוכחיים

"מערכת הראייה האנושית מורכבת מאוד.  אם אתה מסוגל, לראות תמונה מציאותית זה לא מספיק כדי לגרום לך להרגיש שאתה באמת שם", אמר צוקרברג. "כדי לקבל את התחושה הזו של טבילה, אתה צריך את כל הרמזים הוויזואליים האחרים. אז זו בעיה הרבה יותר מורכבת מסתם הצגת תמונה בעלת מראה מציאותי על מסך מחשב או טלוויזיה".

כמובן, זה עוזר לקבל תמונה מציאותית. אבל המשקפיים המודרניות פשוט לא מציעות איכות תמונה שיכולה להתחרות במשהו כמו טלוויזיה 4K ממוצעת. הסיבה לכך היא שככל שמתקרבים לתצוגה, כך קל יותר לראות את הפיקסלים שלה, וזו משימה קשה אף יותר כשהמסך כל כך קרוב לפנים שלך.

התוצאה, כשמדובר ברוב המשקפיים המודרניות, היא מה שנקרא אפקט דלת מסך, שבו אתה רואה קווים בין פיקסלים שיכולים לגרום לזה להיראות כאילו אתה רואה תמונה דרך דלת מסך. כתוצאה מכך, תוכן על המסך מאבד את פרטיו וטקסט עדין הופך לקשה לקריאה.

מטא, לעומת זאת, יצרה אב טיפוס בשם באטרסקוטץ` שלדברי צוקרברג יכול להגיע לרזולוציות גבוהות למדי. Meta Quest 2, המשקפיים הנוכחיות שלה, לא מתקרבות לסוג הבהירות הזה. אבל באטרסקטוץ` הן עדיין משקפיים גדולות ומסורבלות שאינן מוכנות לשוק הצרכני.

התחרות של מטא

בעוד שברור שמטא שמה הון עתק על השקעות במשקפי הVR, היא לא החברה היחידה שממצבת את עצמה לעליונות מטא-ורסית. לפי הדיווחים, אפל בונה משקפי VR/AR משלה שיכולות להשיק מאוחר יותר השנה או בתחילת 2023. למיקרוסופט, בינתיים, יש משקפיים משלה במציאות מדומה.

כמו כן, עדיין לא ברור כמה ביקוש יהיה למשקפי VR/AR בקרב הצרכנים בעתיד, והאם המטא-וורס יגיע בדיוק כפי שמטא מקווה. כמה מומחים אמרו כי ההייפ המוקדם סביב הרעיון והיעדר מוצרים משנים את המשחק דחקו את הצרכנים.

עם זאת, צוקרברג נראה מת לראות את חזונו. עכשיו רק נצטרך לחכות לראות אם זה משתלם.

רוצה להקדים את העיתונים? רוצה לשמוע על החברות הכי מעניינות לפני שמגיעות לתקשורת? מקומך איתנו. הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: