באפ בכנס ישראל בורסה `אין לנו מתחרים`

מנכל באפ טכנולוגיות הגיע לכנס ישראל בורסה וסיפר על עולם הגיימינג ועל החברה בפרט. לאן מתפתח עולם הגיימינג והאם אנחנו לפני צמיחה אדירה בתחום? (22-6-2022)

אורן בנימין 

מי את באפ טכנולוגיות?

בחמישי האחרון התארחה חברת באפ טכנולוגיות בע"מ בכנס של ישראל בורסה.

את החברה הציג המנכ"ל ודירקטור עילי דה בר.

חברת באפ הונפקה באוגוסט 2021, עוסקת בפיתוח והפעלת פלטפורמת מועדון לקוחות לגיימרים (שחקני משחקי וידאו) ברחבי העולם.

ההנפקה של החברה הסתיימה בעודף ביקושים, כמו כן לאחרונה ביצעה החברה גיוס של 11 מליון ₪, כאשר החברה מצהירה כי יש לה כרגע עודף בקופה לפעילות השוטפת ללא צורך בגיוס נוסף.

קצת רקע על עולם משחקי הוידאו וגיימרים :

תעשיית הגיימינג הינה תעשיה צעירה יחסית אשר התפתחה בצמוד להתפתחות האינטרנט, השינוי הגדול החל בעצם ב-2008 גם בזכות הזמינות למשחקים בכל מקום עם הסמארטפון שמייצר נגישות ונוחות – מורידים את המשחק לטלפון ומשחקים בכל מקום ובכל זמן שרוצים.
כיום הגיימרים משחקים ברשת, לשם כך הקימו קהילות תוך שימוש ברשתות חברתיות, פורומים וכד`, כל זה מאפשר לשחקנים לחוות חוויית משחק אחרתת, לשחק יחד, או אחד נגד השני במשחקי רשת, לשחק בטורנירים ואפילו לקבל ניקוד / מעמד ברשת כשחקן בודד.
כמו כן ניתן לצפות במשחקים בלייב או לחילופין לצפות ביוטיוב בהקלטות משחק של שחקנים מוכרים.

הפלטפורמות העיקריות להרצת משחקים הינם מחשב, סמארטפון, טאבלט וקונסולות, כאשר שחקני המחשב השולחני הם הגיימרים הארד קור.

צריכת התוכן של גיימרים נמצאת כל הזמן בעלייה, גם בזמני מיתון וכמובן בתקופת הקורונה.

רוב ההכנסות של חברות הגיימינג מגיעות מפרסומות ומכירת סקינים.

מה זה סקינים ? סקין זה מין "צורה" אחרת של הדמות בו משחק השחקן, ישנם כל מיני סוגים של סקינים, חלקם חינמים, את חלקם מקבלים בעקבות ההתקדמות במשחק ואת חלקם קונים.

איך עובדת המערכת של באפ ?

השחקן מוריד את התוכנה ללא עלות ומתקין אותו על פלטפורמט המשחק, מרגע התקנת המערכת היא בעצם פועלת ברקע כמובן ללא כל הפרעה לשחקן בזמן המשחק.

קצת על התוכנה - בתוכנה הוטמעו כלים, מתודולוגיות ורעיונות מתחום הביג דאטה, למידת מכונה ובינה מלאכותית AI המאפשרים לחברה לאסוף ולעבד כמויות עצומות של מידע, ממגוון רחב של משחקי וידאו שונים ומגוונים, טכנית המערכת יכולה להתממשק לכל משחק כאשר הדבר היחיד הנדרש ממנה זה לבצע פיתוח והתאמה ייחודית לכל משחק ולכן החברה מתמקדת בעיקר במשחקים הפופולריים ברשת.

התוכנה אינה משפיעה על ביצועי המחשב באופן מהותי (פחות מחצי אחוז מה- CPU) כך שלשחקן אין איזה חשש שמא ההתקנה תאט את ביצועי המחשב.

לשאלה האם חברות המשחקים יכולות לחסום את הנתונים של המשחק כך שבאפ לא יוכלו להשתמש בהם התשובה היתה ברורה – לא, זאת מכיוון והנתונים רצים ברקע על המחשב ואינם ניתנים לחסימה.
תוך כדי המשחק מקליטה המערכת את האירועים המתרחשים במהלכו ומעניקה לשחקן אסימונים בחשבון המשתמש האישי שלו, כל זאת בהתאם לביצועים, כמובן שככל שהשחקן עומד ביותר משימות ומשיג יותר הצלחות כמות האסימונים גדלה בהתאם.

כיום אין חברה בעולם שאפשר להגדיר אותה כמתחרה ישירה לבאפ.

החברה רואה את עצמה כרשת חברתית שיוצרת קהילה ומעניקה לשחקנים את היכולת להרוויח מהדבר שהם הכי אוהבים לעשות – לשחק ברשת.

השאלה היא מה השחקן יכול לעשות עם האסימונים ?

בדומה למועדוני לקוחות האסימונים אינם כסף אך ניתן באמצעותם לקנות סקינים, לרכוש כרטיסי גיפט כארד לאמזון, לקנות מוצרים ברשת (מוצרים המופיעים באתר של באפ) ועוד.

כל מה שזה דורש מהשחקן זה בעצם להתקין פעם אחת את המערכת וזהו.

כיום ישנם לחברה כ-6 מליון יוזרים פעילים כשקצב הגידול הוא כ- 5% בחודש, כאשר החברה רואה בכך צמיחה בריאה מאוד מכיוון ולכל יוזר חדש נדרש לתת תמיכה, כך שגידול מאסיבי ללא יכולת החברה לתת תמיכה טכנית ראויה יכולה בעצם להזיק ולא להועיל.

המודל העסקי של החברה הוא הכנסות במספר אופנים:

1. שנם שחקנים שרוכשים מנוי חודשי (פרמיום) שמעניק להם יותר ניקוד

2. קמפיינים ומתן חסויות לטורנירים של משחקי מחשב

3. פרסומות שרצות בזמן עליית המשחק או בסיכום (לעולם לא בזמן משחק)

4. הנפקת כרטיס אשראי לביצוע רכישות.

כיום החברה מתמקדת בעיקר ביוזרים בארה"ב כאשר היעדים הנוספים הם אירופה והמזרח.

מעניין יהיה לגלות האם מדובר בפלטפורמה שתשנה את חווית המשחק ברשת...

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: