עליות בבורסה: האב טסה 60 אחוז בחמישה ימים

למרות פער ארביטראז` שלילי מסוף השבוע, המדדים בתל אביב רשמו עליות היום. שווקי הקריפטו ממשיכים לקרוס, ומניית האב נוסקת 60 אחוז בחמישה ימים. (19-6-2022)

דורון בראס

אדום בוול סטריט, ירוק באחוזת בית - כותרות היום

פער הארביטראז` השלילי של מדדי ת"א המובילים מסוף השבוע בוול סטריט לא הורגש במסחר היום. 

מדד ת"א 35 הוסיף 1.3%, ות"א 125 טיפס 1.2%. ת"א נדל"ן עלה ב-2.7%, לעומתו ת"א נפט וגז נחתך ב4.1% לאחר ירידת מחיר הנפט בימים האחרונים.

מבין מניות מדד ת"א 125 עלו: 

מקס סטוק - הודיעה כי תבצע בייבק בעלות כוללת של 40 מיליון שקל על מנת "לאפשר הגדלת תשואה לבעלי המניות". המנייה עלתה כ-12%.

לייבפרסון - שחזרה עם פער ארביטראז` חיובי עלתה 10.3%.

המניות מהמדד שהובילו את רשימת היורדות הן מניות הגז והנפט: דלק קבוצה, ניו מד ונאוויטס, שנחתכו 5%-7% כל אחת.

בימים האחרונים ניתן לשים לב לירידות חדות של מחירי הנפט והגז בעולם. כפי שפרסמנו בכתבה בשבוע שעבר, ירידת הנפט היא תנאי הכרחי לחזרה לעליות בשוק שכן למחירי הנפט השפעה עצומה על גובה האינפלציה.

שוק הקריפטו ממשיך בירידות החדות למרות הירידות המתונות בשוק המניות. הביטקויין ירד 30% השבוע ומשלים כבר 13 יום ברציפות של ירידות. הלילה הוא כבר ירד מתחת ל18 אלף דולר, לפני שהתאושש במקצת.

הקפיצה של האב

מניית האב אבטחת מידע שעלייה כתבנו בהרחבה בשבוע שעבר, עלתה כ-60 אחוז בחמשת הימים האחרונים והשלימה עלייה של 100% בחודש ושבוע.

כזכור, לפי הודעות החברה, בסוף אוגוסט החברה צפויה להשלים מיזוג לחברת ספאק בנאסד"ק לפי שווי של 1.27 מליארד דולר, נכון לעכשיו שווי החברה הוא 627 מליון ש"ח.

אם החברה תעמוד בציפיות המיזוג, זה יהיה אולי אחד הסיפורים הגדולים בשוק ההון הישראלי בשנים האחרונות.

אנחנו נמשיך לעקוב.

רוצה להקדים את העיתונים? רוצה לשמוע על החברות הכי מעניינות לפני שמגיעות לתקשורת? מקומך איתנו. הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: