המדדים עולים;ישראייר מזנקת בבכורה

מדדי תל אביב עולים קלות ביום המסחר האחרון לשבוע. ישראייר מזנקת ביום המסחר הראשון שלה. (23-6-2022)

דורון בראס

סוגרים שבוע בעליות?

השוק הישראלי פתח את יום המסחר האחרון לשבוע בירידות קלות, אך שינוי מגמה בחוזים על מדדי המניות בניו יורק העבירו את הבורסה המקומית לעליות.  מדד ת"א 35 עולה ב-0.65%, ות"א 125 מטפס 0.8%.

מניות בולטות

כלל עסקי ביטוח מטפסת כ-2.1% לאחר שדיווחה כי תרכוש 50% מפארק מבוא כרמל ב-440 מיליון שקל.

בנק לאומי מדווח כי גייס 2.7 מיליארד שקל בהנפקת מניות, מניית הבנק עולה כ-1%.

המניות של חברות הנדל"ן פרשקובסקי, דמרי ואפריקה מגורים עולות 4%-6% כל אחת בראש מדד ת"א 125.

בטבלת היורדות ניתן למצוא את דנאל ונובולוג עם ירידות של 4% ו-3.2% בהתאמה.

תהדקו חגורות, ממריאים!

חברת התעופה ישראייר, שנמצאת בשליטת רמי לוי, התחילה להיסחר היום בבורסת תל אביב, לאחר שהשלימה גיוס של 25 מיליון שקל בתחילת השבוע. שווי השוק של החברה לאחר הגיוס עמד בתחילת יום המסחר על כ-245 מיליון שקל.

על רקע השווקים המקרטעים,, בולטת ההנפקה המוצלחת של ישראייר, שהיא ההנפקה החדשה היחידה בחודשים האחרונים בבורסה המקומית.

בציפייה לעונת קיץ חזקה, ענף התעופה נהנה מביקוש רב לטיסות, ומי שכמובן נהנות הן המניות של חברות התעופה.

כעת, לאחר הנפקתה, ישראייר זכאית לסיוע ולהלוואות בערבות המדינה, על רקע משבר הקורונה, בדומה לאלה שקיבלה חברת התעופה אל על.

על פי נתוני שנת 2019, לישראייר מעל 1 מיליון נוסעים בשנה, ב-25 יעדים עם למעלה מ-1.2 מיליון לינות בשנה.

מחזור המכירות של החברה עומד על כ-300 מיליון דולר בשנה. כמו כן, החברה שותפה או בעלת שליטה בשבע חברות בנות בתחומי חבילות הסקי, התיירות הגיאוגרפית, חוויות לגיל הזהב, קרוזים, חבילות בוטיק, תיירות נכנסת ותיירות ספורט.

ברבעון הקודם ישראייר הציגה חזרה לרווחיות כאשר הציגה רווח נקי של כ-1.8 מיליון דולר, מול הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

רוצים לקבל את הסקירות הכי מקצועיות בארץ, מפגשי משקיעים, עדכונים חמים לפני התקשורת ועוד? תצטרפו עכשיו ל"ישראל בורסה". הרשמה בקישור.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: