מדוע אני לונג על צים?

בנק אוף אמריקה אמנם הוריד המלצה על צים בסוף השבוע, אך בפועל הוא הגדיל אחזקה ברבעון הראשון במנייה. מדוע אני אופטימי על צים ובכלל חושב שהיא יותר קרובה להעלאת תחזית מאשר לאזהרת רווח? (4-7-2022)

עינב כהן

בעקבות הירידות במניית צים, בשל הורדת המלצה של בנק אוף אמריקה (שבדרך פלא דווקא קונה מניות צים לתוך הירידות ולא מוכרת), רציתי לעשות סדר בדברים כפי שאני רואה אותם, כי יש פה מקרה באמת יוצא דופן ,בעקבות חלוקת הדיבידנדים. זו לא עוד מנייה רגילה.

אחת ההשקעות החכמות שעשיתי, בכל שנותיי בבורסה, היא ההשקעה המסיבית הזו בתיק שלי בינואר 22.

ההחלטה הזו היתה מושכלת מאד. מניית ערך,חמה, בתחום חם, עם דיבידנדים ענקיים,שיכניסו לי כסף גם אם המנייה לא תיתן מהלך עולה גבוה. כמו שכירות דירה ותיכף אסביר.

לא הגיוני כלכלית

בוא נבדוק את המספרים של צים ונבין למה מה שקורה פה פשוט לא הגיוני כלכלית-

שווי השוק של צים עומד כעת על 5.5 מיליארד דולר.

צים מחזיקה במזומן 2.7 מיליארד דולר (אחרי דיבידנד עתידי ומיסים).

ההערכה לרבעון הקרוב היא פלוס מינוס רווח נקי של 1.5 מיליארד דולר.

כלומר- כבר בסוף רבעון שני צים צפויה להיות בקופה עם 80% מסך השווי שלה.

עכשיו שימו לב לפרט מאד מאד חשוב:

את הכסף מצים אפשר בעצם לעשות ב-2 דרכים.

דרך דיבידנדים או בתשואה של המנייה.

אז איך בעצם עושים כסף בצים דרך דיבידנד?

שווי השוק של החברה עומד כרגע על 5.5 מיליארד דולר.

לכמה רווח תגיע צים עד סוף השנה? כנראה הרבה מעבר לשווי.

בואו נעשה חשבון שמרני מאד.

רבעון הבא נניח עוד 1.5 מיליארד. זה בקופה 4.2 מיליארד.

נוסיף רבעון שלישי ורביעי עוד מיליארד לכל רבעון (מה שסביר להניח שיהיה יותר בשל חוזים שנתיים שנמכרו בפי 2 משנה שעברה).

כלומר נגיע בסוף שנה שמרני ל6.2 מיליארד דולר מזומן.

כלומר, לשנה קדימה צים נסחרת כרגע במכפיל של פחות מאפס!

אבל בואו נצא מנקודת הנחה,שהשוק מתמחר עתיד שחור מאד, האם הדיבידנדים יחזירו למשקיע את ההשקעה ומעבר לכך?

שימו לב,

החברה מחלקת בשנה בין 30-50 אחוז מהרווח.

אין בעיה שתחלק 30% וב-20 הנותרים תעשה בייבק ותקנה מניות של עצמה- לא אכפת לי מאיפה אקבל את התשואה.

בואו נמשיך,

במצב שהחברה מחלקת 50% מהרווח נקי, במקרה שמרני היא תגיע לחלוקת דיבידנד של 3.1 מיליארד דולר.

כמה אחוז זה מהשווי? כ-60%.

יפה, עכשיו ניקח בחשבון שכבר קיבלתי 35% דיבידנד בשנה שעברה.

כלומר- עד אפריל 2022 אקבל לא פחות מ70-90 אחוז החזר על ההשקעה שלי.

אז מה עם שנה הבאה?

הסיפור של צים לא נגמר השנה כן?

קחו בחשבון, שהחוזים השנתיים, שכבר נחתמו בשווי של פי 2 שווי משנה שעברה, בכלל עד חודש מאי 23!  וגם אז? מה הסיפור של צים נגמר? ממש לא ורחוק מזה. בואו נעשה עוד טיפה סדר.

לצים וחברותיה לענף, לא באמת טוב מחירים גבוהים בשילוח לאורך זמן. זה מבליט אותן והן צריכות שקט תעשייתי.

המחיר כרגע עומד על 7000 דולר לקונטיינר. ירידה לכיוון 4000 והתייצבות שם לטווח ארוך-תהיה בשורה מצויינת, ותעמיד את צים על רווחיות שנתית של בין 2-3 מיליארד דולר בשנה.

תזכרו שההערכה היא, שצים תתחיל להפסיד, רק מתחת למחיר של 1800-200 דולר לקונטיינר.

השוק יצפה לראות מה המחירים הנורמליים של התחום.

קחו בחשבון, שבשנת 2008 ,עשרת החברות הגדולות בתחום, שלטו ב40% מכלל השילוח, ואילו היום הן שולטות ב90%. כאשר לכל חברה יש את הטריטוריה שלה. כמין קרטל מתואם במחיר.

רווח נקי שנתי אפילו רק של 1.5 מיליארד בצים, עם דיבידנד של כ-10-20 אחוז זו מבחינתי מנייה מצויינת להחזיק ללונג.וכן, אני מתקשה להאמין שהחברה תרד מרווח של 1.5 מיליארד דולר בשנה.

כלומר, אפילו ירידה של 60% במחירי הספוטים מפה לא ימוטטו את צים והיא עשויה להמשיך להרוויח כסף.

שוב אני חוזר ואומר בפעם המאה- הדיבידנדים בצים עשויים להחזיר את ההשקעה מאד מהר וכנראה גם הרבה מעבר.

ההערכות שנתתי פה מאד שמרניות.

כלומר- במצב מסויים כל המניות שיהיו לכם תקבלו אותן חינם אחרי שקיבלתם החזר של 100% מההשקעה.

האם ייתכן, שמניית צים תיסחר ב0.0001 דולר? רק הקונטיינרים שלהם שווים מיליארד דולר!

אז מה באמת קורה כאן? לדעתי יש פה מניפולציה. מישהו פה עושה מהלך שורט על הציבור המבוהל ויעבור ללונג כשיתחשק לו. 

בשום קונסטלציה שאני מנתח,אי אפשר להגיד פה מכירה. פשוט לא הגיוני כלכלית.זה הרבה מעבר למניות. זה משחק חשבונאי פשוט.

רוצים לדעת את דעתי? אני בכלל חושב הפוך לחלוטין. אני לא אופתע אם צים בכלל תעלה תחזית רווח אפילו עוד יותר!!

על בסיס מה אני חושב את זה?

הם העלו תחזית רווח ברבעון הראשון עוד בטרם חתמו על חוזים שנתיים בפי 2. ואני מעריך שגם בתחזית הם היו שמרניים מאד.

לסיכום-השוק מסתכל על העבר של צים וכל תעשיית הספנות, ומניח שמה שהיה בעבר-הוא מה שיהיה ושמיתון ירסק את הרווחים של חברות השילוח.

בעיניי השוק מפספס. יש שני דברים עיקריים, שהשתנו ביחס לסייקל-התעשייה עברה קונסלידציה משמעותית וחלוקה של קווים והדבר השני, שה-שנתיים האחרונות פשוט חיסלו את החובות של כל התעשייה, שבאה עם דף נקי, לתקופה חדשה.

ההערכה שלי היא שגם אם יהיה מיתון עמוק חברות השילוח לא יעברו להפסדים כמו בעבר.

בסופו של דבר, להערכתי השוק יבין את זה, וינרמל את מכפילי הרווח ל6-8 וזה יהיה סופר לגיטימי (לעומת מכפיל רווח של 0.9 לצים כרגע).

אני לונג על צים. כל עוד הדיבידנדים יישארו מעל 10% שנתיים אין בכלל על מה לדבר איתי על מכירה.לא השנה ,לא בשנה הבאה ולא מעבר.

מובהר ומודגש כי הכותב [מחזיק בניירות ערך שהונפקו על ידי החברה נשוא המאמר] או [מספק שירותי ייעוץ לחברה בתחום שוק ההון ומקבל תמורה עבור כך]  ("החברה"), ועל כן קיים לו עניין אישי בחברה ובניירות הערך שלה. אין לראות במידע המובא במאמר כהצעה או שידול לקנות, למכור או לבצע עסקה כלשהיא בנייר ערך או מכשיר פיננסי אחר שהונפק על ידי בחברה, ואין באמור משום המלצה או הבעת כדאיות לגבי השקעה בחברה. המידע שמסופק במאמר הינו לצורך אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל אדם.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: